رژیم لاغری

راه لاغری بازوها چیست؟ (لاغری فوری بازوها)

لاغری بازوها

لاغری بازوها خواسته خیلی از شما کاربران سایت لاغرفیت است، چون سوالات زیادی درباره لاغری فوری بازوها از من می پرسید. حقیقت این است که داشتن بازوهایی سفت، لاغر و شیک از رازهای داشتن اندام ایده آل است. در سایت لاغر فیت مطالب زیادی راجع به لاغر شدن اعضاء بدن مثل لاغری شکم، لاغری پهلو و لاغری ران ها ارائه کردیم. ولی برخی افراد سوال می کنند آقای مردانی برای لاغري بازوها چه کار کنم؟ بازوهام شل شده و افتاده است. در این مقاله می خواهیم به لاغر شدن سریع بازوها بپردازیم و به شما بگوییم کوچک کردن بازوها به چه صورت است. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

لاغری سریع بازوها ممکن است؟

لاغری برای بازوها

این افتادگی و شلی بازو با ورزش و رژيم قلیایی از بین میره

 

تجمع چربی در بازوها تعریف خاص خود را دارد. معمولا از چربی و چاقی بدن حدود ۱۳ درصد به چاقی بازوها می رسد، یعنی هر بازو حدود ۶.۵ درصد چربی و چاقی را به خودش اختصاص می دهد.

داشتن بازوهای باریک و زیبا یکی از شاخصه های بهداشتی و زیبایی به حساب می آید. در این مقاله صفر تا صد لاغری بازو را با شما به اشتراک می گذارم.

البته یادتان باشد، اگر دنبال مواردی مثل لاغری بازوها در یک هفته یا چند روز هستید، در حال ریسک کردن روی سلامت جسم و البته روان خود هستید. همیشه در لاغرفیت تمرکز من روی رسیدن به اندام و وزن ایده آل در کنار حفظ سلامت جسمانی بوده است.

پس لاغری بازو در یک ماه یا مدت زمان کمتر چیزی نیست که دنبال آن باشیم، چون بازوی شما یک ماهه بزرگ نشده است که در چند روز کوچک شود!

علت چاق شدن بازو در خانم ها چیست؟

خانم های زیادی از من سوال می کنند که آقای مردانی،

  • چرا بازوهام بزرگ شدن؟
  • چاق شدن بازو در خانم ها ارثی است؟
  • چرا اینقدر چربی در بازوهای من وجود دارد؟
  • لاغر کردن بازوها مثل لاغری شکم و پهلو سخت است؟

تجمع چربی و حالت چاقی می تواند در همه جای بدن شما اتفاق بیفتد، ولی این موضوع به تیپ بدنی شما نیز بستگی دارد!

در برخی از خانم ها تجمع چربی بیشتر در ناحیه باسن، در برخی بیشتر تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلوها، در بعضی از خانم ها این تجمع بیشتر در ران ها و ساق پا و نهایتا در بعضی نیز تجمع چربی در ناحیه بازوها مشاهده می گردد

معمولا با افزایش وزن و چاقی، بازوهای شما نیز چربی گرفته، در معرض افزایش و چاقی قرار می گیرند. چاقی بازوها به سرعت زیاد می شود، ولی حالت ول و شلی را به خود می گیرند. البته برخی از خانم هایی که چاق هستند، بازوهای سفت و محکمی دارند.

دلیل آن این است که سلول های چربی بازوها پر از چربی شده و حالتی سفت و شبه عضلانی به خود می گیرند.

حال که با علت چاق شدن بازو در خانم ها آشنا شدید، بدانید وقتی که همان شخصی که بازوهای چاقی و سفتی دارد، لاغر می شود بازوها حالت شل به خود می گیرد!

در بعضی از خانم ها چاقی بازوها بیشتر مشاهده می شود و باید برای لاغری موضعی بازوها اقدام کنند. در ادامه مقاله لاغری بازوها (محمود مردانی) به شما می گوییم که برای لاغر شدن بازها باید چه اقداماتی را انجام دهید. اما نیاز است تمام مراحل را نیز بدانید.

اگر از چاقی پهلوهای خود ناراحت هستید می توانید لاغری پهلو را از سایت لاغرفیت مطالعه کنید.

تاثیر سبک زندگی بر چاقی بازوها

تاثیر سبک زندگی بر چاقی بازوها

از شما سوالی دارم و آن سوال این است: آیا زندگی شما از تحرک کمی برخوردار است؟ اگر می گویید آقای مردانی پاسخ من مثبت است، بدانید که سطح هورمون تستوسترون بدن شما پایین است.

هورمون تستوسترون گر چه یک هورمون مردانه است ولی میزان پایه ای از این هورمون در خانم ها مورد نیاز است. هورمون تستوسترون در واقع برای کمک به ساخت ماهیچه ها مورد نیاز است

دو عضله اصلی در قسمت بازو وجود دارد یکی عضله جلوی بازو یا بای سپس و عضله سه سر بازو که در قسمت پشت بازو که تری سپس نامیده می شود. معمولا در زیر قسمت عضله سه سر بازو و پشت بازو حالت شلی و افتادگی بیشتر مشاهده می شود

اگر میزان حرکت شما در شیوه زندگی کم باشد، هورمون تستوسترون کم شده و باعث تحلیل عضلانی و بر عکس افزایش چربی در ناحیه بازو می شود. گر چه این تجمع در نقاط دیگر هم مشاهده می شود ولی نام این مقاله لاغری بازو می باشد که بیشتر به ناحیه بازو می پردازیم.

بازو از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

دو عضله اصلی در قسمت بازو وجود دارد یکی

  1. عضله جلوی بازو یا بای سپس (biceps)
  2. و عضله سه سر بازو که در قسمت پشت بازو که تری سپس (triceps)

نامیده می شود. معمولا در زیر قسمت عضله سه سر بازو و پشت بازو حالت شلی و افتادگی بیشتر مشاهده می شود.

برای لاغری سریع بازوها در کنار رژيم غذایی لاغری ورزش نیز یک نیاز اساسی است که هنگامی که لاغر می شوید، بازوهای شما نیز لاغر شود و بصورت سفت و خوش فرم درآید.
در حقیقت برای لاغر کردن بازوهای خود یا تهتر بگویم تن دادن به لاغر کردن بازوها بایستی کارهایی را انجام دهید که قبلا انجام نمی دادید. برنامه های ورزشی را در ادامه محتوا به شما می گویم. مقاله لاغر کردن بازوها را با دلایل چاقی بازوها ادامه می دهیم.

دلایل چاقی بازوها چیست؟ (چرا بازوها چربی می گیرند؟)

دلایل چاقی بازوها دقیقا برمی گردد به دلایل چاقی شما! قبلا در لاغرفیت درباره دلایل چاق شدن صحبت کردم که می توانید استفاده کنید.
ممکن است بگیید آقای مردانی، من غذای زیادی نمی خورم و خیلی کم غذا می خورم اما نمی دانم چرا بازوهام چاق می شود! من نیز حرف های شما را قبول دارم که غذا کم می خورد ولی نکته اینجاست که آن غذای کم بیشتر از کربوهیدرات های تصفیه شده است.
کمی به ۲۴ ساعت گذشته خود توجه کنید چه چیزهایی خورده اید؟
  • کیک های شیرین و آماده و چرب
  • آبنبات
  • شیرینی جات
  • فست فود
  • ماکارونی
  • بیگوییت
  • انواع کنسروها
  • تنقلات و هله هوله
خودتان نیز به این لیست می توانید اضافه کنید. خوردن کربوهیدرات ها باعث چاقی بازوها می شود.
این را بدانید که بدن به کربوهیدرات و قند کمی نیاز دارد. اگر از آن دسته افرادی باشید که تیپ بدنی شما به چاقی بازوها جواب می دهد، اضافه قند و کربوهیدرات مستقیما به بازوهای شما منتقل می شود و باعث چاقی بازوهای شما می شود.
در ادامه مطلب لاغری سریع بازوها به مکانیسم چاقی بازوها می رسیم.

مکانسیم چاقی بازوها

مکانیسم چاقی بازوها

دانستن مکانیسم چاقی بازوها خیلی جالب و جذاب است چرا که با دانستن آن می توانید بازوهای خوش فرمی برای خود بسازید.
چند سطر شیمی مواد غذایی را به زبان ساده با هم مرور کنیم. حتما با واژه PH آشنایی دارید چون حتی در درس علوم دوره ابتدایی نیز با آن برخورد داشته اید. ولی اگر هم فراموش شده است جای نگرانی نیست در اینجا بطور ساده به شما می گویم.
روی خطی از صفر تا عدد ۱۴ خط کشی کنید. دقیقا وسط آن را نقطه گذاری و عدد ۷ را آنجا بنویسید. عدد ۷ خنثی است و از ۷ به پایین تا عدد صفر حالت اسیدی دارد مثل اسیدی که از مغازه خرید می کنید. از عدد ۷ تا عدد ۱۴ خاصیت قلیایی را می توانید یادداشت کنید.
تا اینجا حدود ۹۰ درصد ماجرا را یاد گرفتید.
یادتان است که گفتم استفاده از کربوهیدراتهای تصفیه و قند باعث چاقی می شود؟ اگر شما از غذاهای کربوهیدراتی بخورید آخر سوخت و ساز آنها اسید تولید می شود. بدن اسید را بعنوان یک میهمان ناخوانده می داند و هر چه می تواند از راه پوست، تنفس و غیره آنرا دفع می کند و اضافه آنرا در چربی ذخیره می نماید.
اگر تیپ شخصیت فیزیکی شما طوری باشد که بیشتر بازوهایتان چاق می شود، آن اسیدها را در چربی های بازو ذخیره می کند. اگر چربی بازو کم باشد، چربی بازو را زیاد می کند که جا برای ذخیره آن اسید ها وجود داشته باشد.
پس یادتان باشد یکی از دلایل چاق شدن بازوها، استفاده از غذاهای اسیدی به جای لیست غذاهای قلیایی می باشد.

چگونه بازوها را لاغر کنیم؟

آيا می دانید با افزایش سن عضلات شما دچار لاغر شدن و به اصطلاح دچار آتروفی می شوند؟ از طرف دیگر به جای تحلیل عضله، در بازوها چربی انباشته می شود. معمولا لاغری عضلات از سن ۳۵ سال به بالا شروع می شود و باید برای بازوهای خود اقدام کنید.

به یک مثال توجه کنید: وقتی دستی می شکند‌ آن دست را گچ می گیرند و پس از دوره درمان که یکی دوماه طول می کشد گچ را باز می کنند. چه چیزی توجه شما را جلب می کند؟ دستی که شکسته شده بعلت عدم تحرک لاغر شده است.

پس از همین حالا برای بازوهای خود اقدام موثری انجام دهید. باشگاه بروید، برقصید، قطعا به ورزش برای لاغری بازوها دارید.

در واقع، لاغری بازوها با ورزش ساده ترین راهی است که می توانید در کنار برنامه غذایی قلیایی داشته باشید. ورزش های مناسب برای لاغر کردن بازوها شامل:

  • ورزش های هوازی
  • ورزش با دمبل های بازو

می باشد.

روش سریع لاغر شدن بازو با رژيم قلیایی

ما در بدن خود عضوهایی داریم که هر کدام وظایفی به عهده دارند و ما در عملکرد آنها دخالتی نداریم. مثل شش ها، کلیه، قلب، کبد و …

یکی از این اعضای مهم معده است که وظایف مهمی را بر عهده دارد ولی استثنائا ما در کار این عضو می توانیم دخالت کنیم

شما به زور نمیتونی اکسیژن بیشتری وارد ششهای خودت کنی به همین دلیل نمیتونی بگی که من استشمام زیادی دارم. شما به اجبار نمیتونی ادرار بیشتری وارد مثانه خودت بکنی و به همین دلیل نمیتونی بگی که من استخراج زیادی دارم.

ولی شما به زور میتونی غذای بیشتری وارد معده خودت بکنی و به همین دلیل میتونی بگی که من اشتهای زیادی دارم.

عضوهای بدن را خداوند در بدن ما قرار داده و به لطف خدا همه اتوماتیک هستند و تنها عضوی که تا حدودی در اختیار ماست دهان و معده است که متاسفانه نتوانسته ایم درست از آنها استفاده کنیم.

ادامه دل نوشته

اشتها یک عضو نیست، تنها یک هوس است!

مراقب باشید اشتباه تصور نکنید، شما نمی توانید معده نداشته باشید چون یک عضو است ولی می توانید اشتها نداشته باشید چون هیچ وجود خارجی در بدن شما ندارد.

برای برطرف کردن این عادت مرگبار از امروز به هیچ وجه تکرار نکنید من اشتها دارم. هرچه بیشتر به داشتن این فکر مخرب تاکید کنید حضورش را در بدن خود پررنگ تر می کنید.

با تغییر فرمول های ذهنی و رژیم قلیایی به راحتی میتوان از شر این فکر و هوس کشنده خلاص شد و حال خوب تجربه کرد. برای شروع این جملات را در محتوای چاقی چیست کامنت کرده اند.

برای لاغری بازوها چی بخوریم

اما الان سوال اصلی این است، برای لاغری بازوها چه بخوریم؟

اینکه برای لاغری بازوها چی بخوریم معمولا سوال همه آنهایی است که از چاقی بازوهای خود ناراحتند! همانطور که در بالا اشاره شد خوردن غذاهای اسیدی مثل کربوهیدرات های ساده باعث چاقی و بد فرمی بازوها می شود.

برعکس خوردن غذاهای با خاصیت قلیایی سبب می شود چربی بازوهای شما آب شده و شکل زیباتری به خود بگیرند. از این غذاها می توانید استفاده کنید که قبلا در لاغرفیت درباره آنها توضیح دادم:

  • شلغم
  • خیار
  • کلم
  • تره
  • هویج
  • گوجه
  • زنجبیل
  • کاهو
  • جعفری

خوردن میوه ها، دانه ها، سبزیجات، نان سبوس دار و حبوبات می تواند در لاغری بازوهای شما موثر باشد.

گر چه می توانید از کاملترین لیست غذاهای قلیایی سایت لاغرفیت نیز بهره مند شوید. حالا در ادامه یادداشت لاغری بازوها می خواهیم مقوله خیلی مهم ورزش لاغری بازوها را به شما بگویم.

بهترین ورزش برای لاغری بازوها چیست؟

ورزش برای لاغری بازوها

بعضی ها می گویند رقص برای لاغری بازوها چطور است؟ تجربه لاغری بازو نشان داده که هر تحرکی مثل رقص برای لاغری بازو ارزشمند است!

با تمرین و ورزش می توانید حالت شل شدن بازو را کاهش داده و همچنین به تدریج ظاهر بازوهای خود را بهبود ببخشید

علاوه بر ورزش برای لاغری بازوها نیاز است سبک زندگی خود را نیز تعییر دهید و با مشاور تغذیه خود نیز در ارتباط باشید. تقریبا تمام ورزش ها به نوعی تحرک بازو را زیاد کرده و باعث لاغری آنها می شود.

لاغری بازوها با دمبل

راه ساده تری که می توانم به شما بگویم این است که از دمبل استفاده کنید. دمبل برای لاغری بازو می تواند با میزان توان شما هماهنگ باشد. از وزنه یک کیلویی می توانید شروع کنید.

شاید بگویید آقای مردانی من باشگاه نمی روم و دمبل هم ندارم چه کار کنم؟ دو بطری آب پر کنید و با آنها دمبل بزنید. می توانید از سه ست ۱۵ تایی شروع کنید. (مهم ترین کار این است که برای لاغری بازوها با ورزش اقدام سریع داشته باشید و شروع کنید، بهانه کافیست)

دستان خود را به طرف کناره های بدن بگذارید. حالا آنها را از طرفین بالا ببرید تا به مساوی شانه های خود برسد. این کار را با دمبل انجام دهید.

دستان را مثل حرکت قبل در طرفین قرار داده منتهی (کف دست) مشت ها رو به جلو باشد و با دمبل دستها به طرف سینه خود حرکت دهید. طوری که عضله جلوی بازو سفت شود.

سریعترین راه برای لاغری بازوها

بازوی خود را در قسمت وسط بازو با متر خیاطی اندازه بگیرید و در دفترچه یادداشت آنرا یادداشت کنید. با ورزش و رژيم غذایی قلیایی و ادامه دادن آنها به لاغر شدن بازوی خو کمک کنید. بهترین و سریعترین راه برای لاغری بازوها به سه اصل مهم برمی گردد:
  1. ورزش برای لاغری بازو
  2. رژيم برای لاغر کردن بازو
  3. تلاش برای لاغری بازو
بعد از یک ماه دوباره از همان قسمت قبلی (وسط بازو) اندازه بازوی خود را بگیرید. از نتیجه آن تعجب کرده و شگفت زده می شوید. هر تلاشی به نتیجه منتهی می شود.
از اینکه مقاله راه های کوچک کردن بازوها را مطالعه کردید متشکرم.

از دوره لاغری با رژیم قلیایی استفاده کنید

یکی از دستاوردهای بزرگ در سایت لاغرفیت، تهیه و تدوین دوره جامع لاغری و کاهش وزن با استفاده از برنامه غذایی قلیایی است.
افراد زیادی مانند شما خواهان کاهش وزن بوده اند که با شرکت در این دوره تصویری موفق شدند. پیشنهاد می کنم به صفحه این محصول در فروشگاه لاغرفیت سر بزنید و نظرات دیگران درباره این محصول را بشنوید.

محمود مردانی مشاور تغذیه آنلاین شما در سایت لاغرفیت

8 نظر در “راه لاغری بازوها چیست؟ (لاغری فوری بازوها)

  1. زهرا گفت:

    عالی بود

    1. محمود مردانی گفت:

      متشکرم

    2. محمود مردانی گفت:

      از اینکه به لاغرفیت سر می زنی، ممنونم

    3. محمود مردانی گفت:

      سپاسگزارم

  2. زهرا گفت:

    ارزشمند بود

    1. محمود مردانی گفت:

      درود بر شما

  3. زینب گفت:

    مطالب شما ارزشمند است

    1. محمود مردانی گفت:

      سپاس از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9  +    =  15