رژيم قلیایی, رژیم لاغری

عوامل شکست در رژيم غذایی (لاغرفیت)

عوامل شکست در رژيم غذایی (لاغرفیت)

عوامل شکست در رژيم غذایی (لاغرفیت) را در این سایت لاغرفیت توضیح می دهیم. خیلی ها می پرسند آقای مردانی آیا ناپرهیزی در رژيم غذایی باعث شکست در رژيم می شود؟ واقعا چرا در رژيم شکست میخوریم؟ متاسفانه بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن قواعد رژيم گرفتن، شروع به لاغری می کنند. به نظر می رسد قواعد بازی باید رعایت شود. رعایت نکردن قوانین رژيم لاغری باعث شکست در رژيم شده و در نتیجه به دلسردی و ناامیدی طرف منجر می شود. در این مطلب قصد داریم دلایل پنهان شکست های رژيم را بیان کنیم. از اینکه با ما تا آخر مقاله همراه هستید، متشکرم

دلایل شکست رژيم لاغری

دلایل شکست رژيم لاغری

ندانستن قواعد بازی لاغری راهی جز شکست پیش رو ندارد. اگر فردی تا کنون رانندگی نکرده است راه درست رانندگی کردن کدام است؟ آیا باید سوار ماشین شود و رانندگی کند یا اینکه قواعد راهنمایی و رانندگی را یاد بگیرد و سپس به رانندگی بپردازد؟ در رژيم لاغری نیز عینا چنین است.

آیا تا به حال به این که چرا باید رژيم بگیریم فکر کرده اید؟ حقیقت مطلوب این است که اگر چرایی رژيم گرفتن برای شما مشخص شود، چگونگی رژيم گرفتن را نیز خواهید آموخت. بسیار هستند که بدون هدف فقط رژيم لاغری می گیرند. هدف از کاهش وزن شما چیست؟

شما اگر ترمز دستی ماشین را راها نکنید باید خیلی گاز بدهید تا حرکت کنید. راه اصولی این است که فقط ترمز دستی را بخوابانید آنوقت با یک نیش ترمز حرکت می کنید. در رژيم لاغری نیز سخت گرفتن رژيم درست نیست راه صحیح و راحت است که به سادگی لاغر شوید.

شخصی که چاق است و اضافه وزن دارد می خواهد فقط لاغر شود. آنهم در اسرع وقت. او مدام در فکر خود این جمله را می پروراند که چگونه سریع لاغر شوم؟ رژيم لاغری سریع کدام است؟ چشم به دهان دوست و همسایه و همکار دوخته و هر کاری که آنها بگویند، سریع انجام می دهد، چون می خواهد سریع لاغر شود.

من نیز بعنوان مشاور تغذیه به او حق می دهم که باید خیلی سریع لاغر شود، اما مگر می شود از راه نادرست به لاغری سریع رسید؟ در زیر به برخی از دلایل پنهان شکست رژيم های لاغری می پردازیم.

رژيم لاغری اشتباهی

رژيم لاغری اشتباهی

نمی دونم چرا هر چی رژيم میگیرم چاق تر میشم؟

یکی می گفت من از رژيم خواهرم استفاده کنم لاغر میشم؟ به نظر شما این شخص می تواند با رژيم خواهرش لاغر شود؟ شاید بگویید آقای مردانی او مثل خواهرش می تواند لاغر شود. ولی حقیقت درست این است که برنامه رژيم غذایی هر شخص با شخص دیگری فرق می کند.

مثلا ممکن است وزن آنها متفاوت باشد. قد یا سن آنها نیز با هم یکی نباشد. حتی اگر این شاخص ها با هم یکی باشد، میزان فعالیت و سبک زندگی می تواند فرق داشته باشد. نکته ظریفی که نیاز است به آن اشاره کنم این است که مخاطب مشاور تغذیه، خواهر وی است نه او.

بعضی مواقع پیش می آید که در رژيم لاغری یک یا دو عدد شیرینی می خوریم.

جبران شکستن رژيم نیز آسان است. به خودت بگو نوش جووووونم دوباره به برنامه رژيمت برگرد.

برخی اشخاص هم به دنبال رژيم های متفاوت هستند. مدام از این رژيم به آن رژيم می پرند و هنوز به دنبال رژيم جدید دیگری می باشند. هر روز مسیر خودشان را تغییر می دهند که شاید به مقصد برسند. به نظر می رسد اگر آنها یک راه را انتخاب کنند و ادامه دهند زودتر به مقصد لاغری خواهند رسید.

برنامه رژيم لاغری را می توانید از سایت لاغرفیت یا هر سایت دیگری تهیه و آنرا ادامه دهید تا به وزن دلخواه خودتان برسید. البته ذکر این نکته اهمیت دارد که برنامه ای که برای لاغری خودتان انتخاب می کنید باید قابلیت اجرایی و راحتی را برای شما داشته باشد.

ضعف در رژیم لاغری

چون فکر می کنم شما به احتمال قوی در رژيم لاغری ممکن است ضعف داشته باشید، در ادامه مقاله عوامل شکست در رژيم غذایی (لاغرفیت) می خواهم به مسئله ضعف در رژيم لاغری بپردازم.

آیا به اندازه کافی کالری مصرف می کنید؟ ضعف در رژيم لاغری یکی از عمده دلایل شکست در رژيم لاغری به حساب می آید. ما به جهت انسان بودن نیازمند هستیم. اگر در سرمای زیاد باشیم برای گرم نگه داشتن بدن خود به لباس بیشتری نیاز خواهیم داشت.

اگر تشنه شویم سریع لیوان را برداشته پر از آب می کنیم و می نوشیم. اگر به روابط و محبت نیاز داشته باشیم، در همان راستا بسمت تامین نیاز خود اقدام می کنیم. اگر هم گرسنه باشیم بسمت غذا خوردن پیش می رویم.

یکی می گفت من از رژيم 800 کالری استفاده می کنم در صورتی که حدود 90 کیلو وزن داشت. شخصی دیگر می گفت من از برنامه رژيم لاغری 1000 کالری پیروی می کنم البته با وزن 100  کیلو. تحقیقات نشان داده است که اگر میزان کالری دریافتی خیلی کم باشد، شخص تعهدی به اجرای رژيم لاغری نخواهد داشت.

در رژيم درست و اصولی میزان کالری به اندازه ای است که فقط از چربی های اضافه کم شود. مثلا اگر فردی در 24 ساعت به 2200 کیلو کالری نیاز دارد، حدود 600 کالری که کم شود، ضعف در رژيم لاغری نخواهد داشت. مضافا اینکه احساس سیری خوبی در رژيم لاغری خواهد داشت و تعهد برای ادامه بیشتر می شود.

وزن کردن زیاد

وزن کردن زیاد

وزن کردن زیاد معمولا باعث استرس میشه

یکی از مشکلات و دلایل شکست در رژیم لاغری وزن کردن زیاد است. اگر سوال کنید آقای مردانی شما که مشاور تغذیه هستید به چه صورتی خودتان را وزن می کنید؟ من در ماه یک یا دو بار خودم را وزن می کنم.

وزن کردن زیاد باعث عدم اطمینان و همچنین باعث استرس می شود. اگر شما هم با وزن کردن استرس می گیرید، خودتان را کم وزن کنید. هفته ای یک مرتبه وزن کردن مناسب می باشد. گر چه برخی هستند که با وزن کردن استرس نمی گیرند و می توانند بیشتر خودشان را وزن کنند.

پس یکی از عمده عوامل شکست در رژيم غذایی (لاغرفیت) توزین زیاد وزن می باشد.

لغزش در رژیم لاغری

یکی می گفت من خودم رژيم گرفته ام و غذا نمی خورم، اما منتظر تمام کردن غذای بچه ام هستم تا بقیه غذای اونو بخورم. مدام به فکر هستم که حالا چی بخورم، خیلی گرسنه میشم. آقای مردانی چه کار کنم؟

حتی برخی از افراد که رژيم می گیرند در بعضی از موقعیتها که قرار می گیرند در رژيم خود لغزش دارند. لغزش در رژيم لاغری مثل جشن تولدها، میهمانی ها، عروسی ها، قرارهای عاشقانه و عاطفی که معمولا با خوراک همراه هستند، اتفاق می افتد.

حتی ممکن است درب یخچال را باز کند و چشمش به جعبه شیرینی تر و خامه ای بیفتد و هوس کند. در اینصورت تعهد داشتن به رژیم لاغری خیلی سخت به نظر می رسد. یا اینکه از سرکار برمی گردد و خیلی خسته ناگهان چشمش به پیراشکی های خوشمزه ای می افتد که بوی مطبوع آن همه جا را پر کرده است. اگر رژيم را شکستیم چه کنیم؟

بعضی مواقع پیش می آید که در رژيم لاغری یک یا دو عدد شیرینی می خوریم. جبران شکستن رژيم نیز آسان است. به خودت بگو نوش جووووونم دوباره به برنامه رژيمت برگرد.

خوشبختانه مراجعان من می دانند که نباید خودشان را از هیچ ماده غذایی خوشمزه ای محروم کنند. بعنوان مثال وقتی شیرینی دوست دارند می توانند گاها یک عدد شیرینی انتخاب کنند و با آرامش بخورند. با آرامش خوردن باعث می شود از همان یک عدد شیرینی به اندازه یک جعبه شیرینی لذت ببرند.

اهداف غیر واقعی در رژيم لاغری

اهداف غیر واقعی در رژيم لاغری

یکی از علوامل شکست برنامه غذایی تعیین اهداف غیر واقعی در رژيم غذایی است. مثلا می گویند چگونه در یک ماه ۱۵ کیلو وزن کم کنیم. در این رابطه مقاله ای با عنوان کاهش ۱۵ کیلو در یک ماه را در سایت لاغرفیت نوشته ام که شما را به مطالعه آن دعوت می کنم.

چطور در یک ماه ۳۰ کیلو کم کنم؟ به نظر می رسد این اهداف، اهداف واقعی نمی باشند. خوشبخت کسی است که بصورت تدریجی وزن کم کند و آن وزن کم شده را نیز حفظ نماید. اگر بگوییم من این هفته می خواهم ۲ کیلو کم کنم به واقعیت نزدیک تر است.

ترس از ریزش مو

عوامل شکست در رژيم غذایی (لاغرفیت) را با ترس از ریزش مو و یا چروک و تیرگی پوست ادامه می دهیم. خیلی مهم است که در رژیم لاغری باید پوست شما بهتر شود و ریزش مو نیز نداشته باشید.

شخصی که خودش رژيم گرفته بود به من می گفت آقای مردانی من رژيم گرفتم ولی متوجه شدم موهایم شروع به ریزش کردند. خیلی ترسیدم و رژيم رو شکستم. ترس از ریزش مو نیز از دلایل شکست رژيم لاغری است.

هوشمند کسی است که در تشخیص برنامه رژیم لاغری خود از اصول و قواعد رژيم بهره ببرد، نه اینکه از هر برنامه رژيمی که به او رسید سریع انجام دهد. به اعتقاد من چون مسئله کاهش وزن با سلامتی شما ارتباط مستقیمی دارد، قبل از اقدام به رژیم لاغری اول به علمی بودن آن توجه کنید.

لاغری شکم در ۱۰ روز

لاغری شکم در ۱۰ روز

مگه میشه؟ مگه داریم؟

شاید برای شما اتفاق نیفتاده باشد ولی هستند کسانی که می گویند چگونه لاغر شویم سریع؟ لاغری شکم در ۱۰ روز میخوام. من می خوام یک هفته ای لاغر بشم. چگونه در یک روز لاغر شوم؟ واقعیت مطلوب این است که تغییرات برای رژيم لاغری یک شبه اتفاق نمی افتد و نیاز به زمان دارد.

تصور کنید که یک جفت کفش زیبا خریده اید. وقتی آنرا می پوشید مثل کفش قبلی برایتان راحت نیست. چند روز که می گذرد به آن عادت می کنید. در رژيم لاغری نیز به حداقل سه هفته تا یک ماه نیاز است تا به تغییرات آن عادت کنید.

گرفتن رژيم های خیلی سخت

من بعنوان مشاور تغذیه در دوره رژيم قلیایی به مراجعانم می گویم، گناه که نکردید فقط می خواهید لاغر شوید. چرا به خودتان سخت می گیرید؟ از دلایل شکست در رژيم لاغری این است که به گرفتن رژيم های خیلی سخت اقدام می کنند.

شما اگر ترمز دستی ماشین را راها نکنید باید خیلی گاز بدهید تا حرکت کنید. راه اصولی این است که فقط ترمز دستی را بخوابانید آنوقت با یک نیش ترمز حرکت می کنید. در رژيم لاغری نیز سخت گرفتن رژيم درست نیست راه صحیح و راحت است که به سادگی لاغر شوید.

با درک از مخاطبانم برنامه رژيم لاغری را برای آنان خیلی ساده کرده ام. بطوری که وقتی برایشان رژيم لاغری تنظیم می کنم آنها تعجب می کنند. آنها می گویند آقای مردانی این رژيم که خیلی ساده است.

بله ساده است چون آنرا خیلی ساده کرده ام ولی نباید گول سادگی آن را بخورید. تعجب بعدی آنها این است که هفته بعدی با کاهش وزن زیادی مواجه می شوند و از شوق وشعف به لذت و خوشحالی وصف ناپذیری می رسند. آنها به حس خوب زندگی و لاغری می رسند.

گر چه دلایل شکست در رژيم لاغری خیلی زیاد هستند ولی به همین جا بسنده می کنم و آرزو دارم که رژيم لاغری شما هیچ گاه با شکست مواجه نشود.

در دوره ۳۰ فیلم آموزشی لاغری مثل انگیزه لاغری و راهکارهای لاغری ارائه می شود. همچنین در این دوره رژيم قلیایی نیز برای دانشجویان لاغری تنظیم می شود. کلیپ ویدئویی دوره رژيم قلیایی را ببینید. برای تهیه این دوره می توانید روی دوره رژيم قلیایی کلیک کنید.

دوره حاوی ۳۰ فیلم آموزش لاغری و انگیزه لاغری است.

دوره شامل تنظیم رژيم قلیایی برای لاغری است.

دوره دارای سه ماه پشتیبانی مستقیم است.

از اینکه این مطلب عوامل شکست در رژيم غذایی (لاغرفیت) را مطالعه کردید از شما متشکرم. اظهار نظر شما باعث خوشحالی ما می شود.

محمود مردانی – سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  18  =  24