رژيم قلیایی, کاهش وزن

کاهش وزن با بوی غذا (محمود مردانی)

کاهش وزن با بوی غذا (محمود مردانی)

کاهش وزن با بوی غذا (محمود مردانی) یک روش جدید می باشد. تا کنون در وبسایت لاغرفیت مطالب زیادی راجع به کاهش وزن و رژيم گرفتن گفته ام. ولی روش جدید کاهش وزن با بو کشیدن اولین مقاله در این راستا می باشد. آیا در باره حس بویایی و نقش آن در بدن اطلاعاتی دارید؟ در حقیقت حس بویایی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید روی احساسات و روحیات شما و حتی نحوه زندگی تان تاثیر می گذارد.

شاید سوال کنید آقای مردانی مگر بو کشیدن باعث کاهش وزن هم می شود؟ در جواب می گویم بله. این مقاله را تا آخر مطالعه کنید تا به نقش احساسات در کاهش وزن پی ببرید.

روش جدید کاهش وزن با بو کشیدن غذا

روش جدید کاهش وزن با بو کشیدن غذا

بوی برنج ایرانی آدمو مدهوش می کنه

اگر به خود می گویید من اضافه وزن زیاد دارم، با چاقی چه کنم؟ یکی از بهترین راه ها این است که از طریق کنترل بر بوی غذا لاغر شوید.

دکتر آلن هرش متخصص مغز و اعصاب و روان پزشک بنیاد درمان و تحقیقات بو و طعم شیکاگو می گوید:

آنچه حس بویایی را منحصر به فرد می کند این است که مغز نسبت به بوها از قبل شناسایی منبع آن واکنش مثبت یا منفی را به ما نشان می دهد.

حتما تا حالا از کوچه و یا ساختمانی عبور کرده اید که بوی غذای خاصی شما را به دوران کودکی و گذشته برده و خاطره جالبی را برای شما زنده کرده است.

یا اینکه بوی عطر برنج ایرانی شما را به یاد مادر بزرگ تان انداخته است. یعنی منبع بو از قبل برای شما آشنا بوده است.

رژيم های غذایی پر چرب باعث کاهش حس بویایی شده و در نتیجه باعث بیشتر شدن خوراک می شود.

در روش جدید کاهش وزن با بو کشیدن به این نکته توجه می شود که رژيم های غذایی که پر چرب هستند باعث کاهش حس بویایی می شوند. بر اساس تحقیقات دانشمندان عصب شناس نشان دادند نوع رژيم غذایی می تواند بر طیف زیادی از عملکردهای بدن تاثیر بگذارد.

ارتباط بو و حافظه

حس بویایی نزدیکترین ارتباط را با حافظه دارد. مطالعات نشان داده است که انسان پس از یک سال خاطره بویایی را به اندازه 65% حفظ می کند این در حالی است که حافظه دیداری با پس از چند ماه به 50% سقوط پیدا می کند.

همچنی تحقیقات نشان داده است که دانش آموزان وقتی در معرض بوهایی قرار داشته اند، مطالب را بیشتر به خاطر سپرده اند. بر اساس یافته های دکتر هرش، ترکیبی از گل ها و رایحه های خوشبو توانایی حافظه را تقویت می کنند.

بوها یکی از سریع ترین راه ها هستند که روحیات ما را تغییر می دهند و می توانند خاطراتی را برای ما تداعی کنند. مثلا یک بوی خاص شما را به یاد دستپخت مادرتان بیندازد یا بوی خاصی شما را به یاد یک خاطره دوران گذشته که در مسافرت بوده اید ببرد.

درمان کاهش وزن با بو و عطر

درمان کاهش وزن با بو و عطر

من هم که مشاور تغذیه هستم بعضی وقتها مثل این آقا هستم

آيا درمان چاقی با بو و عطر امکان پذیر است؟ با بو کردن کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟ بوی شیرین بیسکوئیت های تازه پخته شده که باعث گرمای وجود و لذت درونی می شود تا بوی گل های زیبا و شادابی که باعث شادابی و نشاط می شود در روحیه و خلق و خو تاثیر زیادی دارند. هر دوی آنها باعث لبخند بر روی لبان شما می شوند.

دکتر هرش می گوید «ما در محیط هایی که بوهای مطبوعی در آنها استشمام می شوند، احساس نشاط و شاید خوش بینی بیشتری می کنیم.»

در دوره ۳۰ فیلم آموزشی لاغری مثل انگیزه لاغری و راهکارهای لاغری ارائه می شود. همچنین در این دوره رژيم قلیایی نیز برای دانشجویان لاغری تنظیم می شود. کلیپ ویدئویی دوره رژيم قلیایی را ببینید. برای تهیه این دوره می توانید روی دوره رژيم قلیایی کلیک کنید.

از طرفی درمان چاقی در محیط های شاد و با نشاط اتفاق می افتد. متاسفانه محیط هایی که غم و اندوه فراوان وجود دارد باعث چاقی و اضافه وزن می شوند. چون در محیط غم و اندوه هورمون کورتیزول ترشح شده که آن هورمون هم هورمون استرس و چاقی است. درمان کاهش وزن با بو و عطر در خانه هایی که شادی و سرور دارند بیشتر است.

خاصیت قلیایی بوها

تا اینجای مقاله کاهش وزن با بوی غذا (محمود مردانی) به خاصیت قلیایی بوها رسیدیم. همانطور که در رژيم قلیایی یا آلکالاین توضیح دادم درمان افزایش وزن با غذاهای قلیایی به راحتی و با سرعت بیشتری اتفاق می افتد. در کنار آن می توانید از خاصیت قلیایی بوها نیز استفاده کنید. بوهای خوب خاصیت قلیایی و لاغر کننده دارند.

ایجاد محیط راحت و با آرامش برای افرادی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند چالشی برای همه افراد می باشد. استفاده از رایحه اسطوخودوس باعث آرامش شده و خاصیت قلیایی نیز دارد که در مجموع باعث کاهش وزن نیز می شود.

در کتاب روانشناسی تغذیه آقای شهرام مقصودی آمده است: افرادی که حس بویایی خود را از دست می دهند در معرض چاقی قرار می گیرند. این افراد به مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی مبتلا می شوند. مطالعات جدید نشان داده است عطرها از موادی تشکیل شده اند که می توانند آثار خاصی بر روح و جسم ما داشته باشند.

نقش حس بویایی در کنترل اشتها

نقش حس بویایی در کنترل اشتها

شما جزو ۲ درصد برتر و موفق بشید

نقش حس بویایی در کنترل اشتها نیز باعث کاهش وزن می شود. در ادامه مقاله کاهش وزن با بوی غذا (محمود مردانی) به همین مسئله می پردازیم ولی نکته ظریفی که می خواهم به شما بگویم این است که با آرام خوردن و احساس لذت با بوییدن غذا می توانید کاهش وزن خود را تسریع کنید.

در فصل پاییز استنشاق عطرها و گل های خوشبو و ملایم توصیه می گردد زیرا عطرهای خوشبو و ملایم باعث تقویت سیستم اعصاب مرکزی می شوند. این عملکرد به خاصیت قلیایی بوها برمی گردد. در اینجا این سوال پیش می آيد که چگونه چاقی را کنترل کنیم با بوها؟ یا اینکه آیا می توانیم اضافه وزن خود را با استفاده از رایحه درمانی کم کنیم؟

چگونه چاقی را کنترل کنیم

بعضی از بیمارانم که از چاقی رنج می برند به دنبال تجربه کاهش وزن با متفورمین هستند. از من می پرسند آقای مردانی برای کاهش وزن می توانیم از قرص متفورمین استفاده کنیم؟ پاسخ من به همه آنها این است که قرص متفورمین برای دیابت نوع دو استفاده می شود و باعث ورود گلوکز به داخل سلول می شود. ورود گلوکز به داخل سلول باعث افت قند خون شده و سبب گرسنه تر شدن شما نیز می گردد.

برای اینکه لاغری با بو کردن همراه شود نیاز است قبل از اینکه شروع به غذا خوردن کنید، آن ماده غذایی را بو کنید. حتی در هنگامی که غذا می خورید حواستان به بو و مزه غذا نیز باشد، با این تکنیک از سریع خوردن پیشگیری کرده و باعث لاغری شما می شود. چون سریع خوردن غذا باعث چاقی می شود.

پس به دنبال تجربه کاهش وزن با قرص متفورمین نباشید که هم حالت ضعف برایتان بوجود می آید و نتیجه ای برای کاهش وزن شما نیز ندارد. برای کاهش وزن خود بایستی راهی را انتخاب کنید که نه تنها برایتان ضعف نداشته باشد بلکه به کاهش وزن شما کمک کند.

چرا سراغ بوی غذاها می رویم

 

چرا سراغ بوی غذاها می رویم

به حس بویایی خود ایمان داشته باشید

برای خیلی از ما پیش آمده است که در خیابان یا کوچه ای راه می رویم و غرق افکار خومان هستیم ناگهان متوجه بوی مطبوع غذایی می شویم و همان زمان احساس گرسنگی را احساس می کنیم. چقدر دلمان می خواهد از‌ آن غذا بخوریم. ما در دنیایی از بوهای ناخوشایند و خوشایند زندگی می کنیم.

افراد مختلف نسبت به بوها متفاوت عمل می کنند و شامه اشخاص به نوعی نسبت به بوها تربیت می گردد. مثلا برای اشخاص مسن بوی کاهگل و خاک بویی نسبتا آشنا است ولی ممکن است برای شما چندان لذتی نداشته باشد. بوی قورمه سبزی که ما را مشعوف و گرسنه می کند به احتمال زیاد برای اسکیموها و و یک آفریقایی معنی خاصی نداشته باشد.

این بوها گاهی ما را سرشار از انرژی، لذت و احساس خوشایند می کنند و گاهی هم باعث آرامشمان می شوند. حتی گاهی ما را منزجر کرده و ما را یاد خاطره ای از زمان های دور و نزدیک می اندازند. ولی در مجموع چون بوی غذا به ما حس خوب می دهد به دنبال بوی غذا می رویم. برخی حس بویایی قوی و برخی از حس بویایی ضعیف تری برخوردار هستند.

بوهایی که زندگی ما را احاطه کرده اند

بوهایی که زندگی ما را احاطه کرده اند

حس بویایی یکی از حواس مثبت و فعال دوره نوزادی است. نوزاد از همان ابتدا به بوی سینه و بوی شیر مادر عادت می کند و به مرور زمان که بزرگ تر می شود با بوهای دیگر نیز آشنا می شود. وقتی ما بو را استنشاق می کنیم سیگنال بویایی از راه اعصاب به مغز ما منتقل شده و بو را درک می کنیم.

افراد مختلف نسبت به بوها متفاوت عمل می کنند و شامه اشخاص به نوعی نسبت به بوها تربیت می گردد. مثلا برای اشخاص مسن بوی کاهگل و خاک بویی نسبتا آشنا است ولی ممکن است برای شما چندان لذتی نداشته باشد. بوی قورمه سبزی که ما را مشعوف و گرسنه می کند به احتمال زیاد برای اسکیموها و و یک آفریقایی معنی خاصی نداشته باشد.

بوهای خوب که خاصیت قلیایی نیز دارند تاعث ترشح مواد شیمیایی و هورمون هایی نظیر اکسی توسین و دوپامین می شوند. ترشح این هورمون ها باعث ایجاد احساس نشاط و لذت می شود. در مجموع می توانید احساس لذت، شادی و لاغری با بو کردن را مرتبط کنید.

لاغری با بو کردن

لاغری با بو کردن

قبل از خوردن لیمو یا میوه آن را بو کنید

بوی کباب، عطر برنج ایرانی، بوی قورمه سبزی و بوی سوپ، این بوها به تنهایی می توانند باعث تحریک اشتها و گرسنه شدن ما شده و احساس خوشایندی در وجود ما ایجاد کنند. می پرسید آقای مردانی چرا؟ یک دلیل ساده این است که بوهای دوست داشتنی غذاها ما را به یاد خونه مامان بزرگ و خاطرات دوست داشتنی آن زمان می اندازد.

هر خاطره خوشی برای ما نیز خوشایند ولذت بخش است. شاید حتی بوی غذا با خاطره گذشته عجین نباشد و در یک زمانی که شما خیلی گرسنه بوده اید و آن غذا را نوش جان کرده اید به ذهنتان رسوخ کند. بوهای خوش حال ما را خوش می کنند.

برای اینکه لاغری با بو کردن همراه شود نیاز است قبل از اینکه شروع به غذا خوردن کنید، آن ماده غذایی را بو کنید. حتی در هنگامی که غذا می خورید حواستان به بو و مزه غذا نیز باشد، با این تکنیک از سریع خوردن پیشگیری کرده و باعث لاغری شما می شود. چون سریع خوردن غذا باعث چاقی می شود.

پماد لاغری معجزه آسا

شما به پماد لاغری معجزه آسا برای لاغری و کاهش وزن خود نیاز ندارید. چون پماد روی پوست بوده و تاثیری بر کاهش وزن شما ندارد. راه های درست کاهش وزن را یاد بگیرید و برای همیشه از شر چاقی نجات پیدا کنید.

حتی شما می توانید بوهایی که باعث شادی و لذت تان می شود را شناسایی کرده و زمانی که به آنها نیاز دارید، از آنها استفاده نمایید. مثلا بعد از یک روز پر مشغله زمانی که موزیک و آهنگ مورد علاقه شما نواخته می شود خودتان را به یک میهمانی کوچک نوشیدنی خوشمزه و خوش طعم دعوت کنید.

با این کار با یک تیر سه نشان زده اید، به ترتیب حس شنوایی، حس بویایی و حس چشایی را تجربه کرده اید و احساس های خوب را با هم آمیخته اید. این ضرب المثل انگلیسی را شنیده اید که می گوید اگر روزی یک سیب بخورید نیاز به دکتر ندارید؟ همان سیب را نیز هنگام خوردن بو کنید.

بوهایی که باعث لاغری می شوند

تقریبا تمام بوهای خوش  چون خاصیت قلیایی دارند باعث لاغری و کاهش وزن می شوند. رایحه اسطوخودوس، رایحه رزماری، رایحه سیب، رایحه روغن زیتون، رایحه وانیل و غیره جزو بوهایی که باعث لاغری می شوند، هستند.

رایحه روغن زیتون و کاهش اشتها

رایحه روغن زیتون و کاهش اشتها

روغن زیتون بو دار بهتره

بررسی های اخیر ثابت کرده است که استشمام بو و رایحه روغن زیتون حتی در طول پخت و پز باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شود. این رایحه و بو از پرخوری جلو گیری کرده و صد البته باعث لذت بردن از غذاهای خوشمزه نیز می شود.

پیشنهاد سایت لاغرفیت: از روغن زیتونی برای سرخ کردن استفاده کنید که برچسب سرخ کردنی روی آن نوشته شده است.

بوی وانیل و افزایش شادی

بوی وانیل و افزایش شادی

روغن وانیل باعث سلامتی و شادی میشه

تحقیقات اخیر در کشور کانادا ثابت کرده است که استشمام عطر و بوی وانیل باعث افزایش آرامش و شادی می شود. بارها در سایت لاغرفیت گفته ام که ناراحتی و استرس یکی از عوامل چاق شدن است و شادی و نشاط باعث کاهش وزن می شود. گاهی بهتر است در منزل عود و یا شمع های وانیلی روشن کنیم.

بو و عطر وانیل باعث کاهش علائم استرس می شود. نتایح بررسی ها نشان داده است میزان استرس افرادی که از عطر وانیل استشمام می کنند به میزان 63% کمتر از کسانی است که از این عطر و بو محروم هستند.

اسطوخودوس و کاهش مشکلات خواب

اسطوخودوس و کاهش مشکلات خواب

اگه مشکل خواب داری اسطوخودوس را امتحان کنید

اسطوخوددوس جزو گیاهانی است که خاصیت قلیایی داشته و باعث کاهش وزن می شود. عطر و بوی ناشی از این گیاه باعث شل شدن عضلات بدن و همچنین آرامش روانی فرد می شود. حتی بوی این گیاه خوش عطر و بو در درمان بی خوابی و یا اختلالات خواب موثر است.

از طرفی کم خوابی و بد خوابی باعث چاقی می شود و رایحه اسطوخودوس بعلت تنظیم خواب بصورت غیر مستقیم به کاهش وزن کمک می کند. استفاده از دم نوش اسطوخودوس حدود یکی دو ساعت قبل از خواب به خوابی همراه با آرامش کمک می کند.

در دوره ۳۰ فیلم آموزشی لاغری مثل انگیزه لاغری و راهکارهای لاغری ارائه می شود. همچنین در این دوره رژيم قلیایی نیز برای دانشجویان لاغری تنظیم می شود. کلیپ ویدئویی دوره رژيم قلیایی را ببینید. برای تهیه این دوره می توانید روی دوره رژيم قلیایی کلیک کنید.

نتایج تحقیقات نشان داده است افرادی که با روغن گیاهی اسطوخودوس ماساژ داده می شوند خوشبین تر، آرام تر و کم اضطراب تر از افرادی هستند که ماساژشان با اسطوخودوس نیست. همچنی بررسی ها نشان داده است که ماساژ با روغن این گیاه باعث کاهش فشار خون سیستولیک (فشار خون بالا) می شود. مقاله چگونه در خواب لاغر شویم را مطالعه کنید.

رایحه و بوی رزماری و افزایش قدرت حافظه

رایحه و بوی رزماری و افزایش قدرت حافظه

لطفا به من خرده نگیرید که آقای مردانی ما به دنبال کاهش وزن مقاله کاهش وزن با بوی غذا (محمود مردانی) را مطالعه می کنیم ولی افزایش حافظه چه ربطی به لاغری دارد؟ استشمام بو و عطر رزماری با تحریک نرون های عصبی مغز باعث چند کار زیر می شود:

  • افزایش هوشیاری
  • افزایش قدرت حافظه
  • افزایش راندمان کاری

مگر شما قصد ندارید لاغر شوید و به اندام دلخواه خودتان برسید؟ حتما جواب شما بله است. پس برای اینکه به بهترین ورژن خودتان تبدیل شوید، نیاز است از تمام امکانات و راهکارها در این خصوص استفاده کنید. رزماری هم با عملکردهای بالا به کاهش وزن شما نیز کمک می کند. سری به فروشگاه همین سایت لاغرفیت بزنید و دوره رژيم قلیایی را تهیه و با آن سریع لاغر شوید.

از اینکه وقت گذاشتید و مقاله کاهش وزن با بوی غذا (محمود مردانی) را مطالعه کردید از شما متشکرم. راستی بوی مورد علاقه شما چیه؟ لطفا برایمان کامنت بفرمایید.

محمود مردانی ـ سایت لاغرفیت

5 نظر در “کاهش وزن با بوی غذا (محمود مردانی)

  1. سلام.وعرض ادب
    واقعا مقاله جالب وجذابی بود باور نکردنیه
    سپاس از مطالب خوبتون

    1. محمود مردانی گفت:

      سپاسگذارم که مطالب سایت لاغرفیت را مطالعه می کنید.

  2. سلام.وعرض ادب
    واقعا مقاله جالب وجذابی بود باور نکردنیه

    1. محمود مردانی گفت:

      درود بیکران

      1. محمود مردانی گفت:

        خانم حدادیی متشکرم که به سایت خودتون سایت لاغرفیت سر می زنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

50  +    =  52