کاهش وزن

رژیم خام گیاه خواری برای کاهش وزن (مزایا و معایب)

رژیم خام گیاه خواری برای کاهش وزن (مزایا و معایب)

رژیم خام گیاه خواری برای کاهش وزن (مزایا و معایب) عنوان این محتوای ارزشمند است که من (محمود مردانی) آنرا در سایت لاغرفیت با شما به اشتراک می گذارم.

آیا می دانید رژيم خوام گیاه خواری به چه منظوری استفاده می شود؟ معمولا خام گیاه خواران به دو دسته تقسیم می شوند. یک دسته از کسانی که قصدشان از رژيم خوام گیاه خواری حفظ محیط زیست و حفاظت از حیوانات می باشد که خودشان را از خوردن محصولات حیوانی محروم می نمایند. دسته دوم به منظور خام گیاه خواری برای کاهش وزن از رژيم خام گیاه خواری استفاده می کنند. آنها می خواهند با رژيم خوام گیاه خواری به وزن ایده آل خودشان برسند.

رژیم خام گیاه خواری برای لاغری

رژیم خام گیاه خواری برای لاغری

خیلی ها برای لاغری هر راه ممکن را تست می کنند. چاقی یکی از مشکلات جدی زندگی آنان شده است بطوری که با فکر و نگرانی وزن زیاد غذا می خورند، می خوابند و حتی با فکر وزن خود بیدار می شوند. در این میان همیشه به دنبال راه حل کاهش وزن سریع هستند. برخی هم به این نتیجه می رسند که رژيم خام خواری برای لاغری را امتحان کنند. در ادامه به معرفی نمونه رژیم گیاهخواری برای لاغری خواهیم پرداخت.

برخی از نتایج سرچ کردن رژيم خام گیاه خواری به شرح زیر است. شما کدام گزینه را در گوگل جستجو کرده اید؟

  • رژیم خام گیاه خواری 3 روزه
  • رژیم خام خواری 7 روزه
  • رژیم خام خواری 15 روزه
  • رژیم خام گیاه خواری 20 روزه
  • رژیم خام گیاه خواری 21 روزه
  • رژیم خام گیاه خواری 3 روزه
  • لیست غذاهای خام خواری
  • رژیم خام گیاه خواری برای پاکسازی بدن

همانطور که گفتیم در رژيم خام گیاه خواری استفاده از محصولات حیوانی نظیر گوشت ممنوع است. این برنامه رژيم خام گیاهخواری که طرفدارانی نیز دارد با توجه به موارد خاصی می تواند از فراورده های لبنی یا حیوانی استفاده کند.

انواع رژيم خام گیاه خواری برای کاهش وزن

  • رژيم خام گیاه خواری لاکتوز
  • رژيم خام گیاه خواری اوو
  • رژيم خام گیاه خواری لاکتوز و اوو 
  • رژيم خام گیاه خواری نیمه گیاه خواری
  • رژيم خام گیاه خواری صرف

در نمونه اول که رژيم خام گیاه خواری صرف یا رژيم خام گیاه خواری محض نام دارد محصولات حیوانی بطور کامل ممنوع می باشند. یعنی شخصی که از این برنامه رژيم لاغری استفاده می کند نمی تواند محصولاتی نظیر ماهی، مرغ، گوشت، لبنیات و حتی تخم مرغ بخورد.

در رژيم خام گیاه خواری لاکتوز مصرف لبنیات مجاز است.

در رژيم خام گیاه خواری اوو افراد می توانند تخم مرغ مصرف کنند.

در رژيم خام گیاه خواری لاکتوز و اوو مصرف لبنیات و تخم مرغ مجاز می باشد.

در نیمه گیاه خواران اشخاص می توانند هم مرغ و هم ماهی بخورند. ولی در مجموع از گوشت قرمز امتناع می نمایند و یا بصورت خیلی کم استفاده می کنند. اغلب افراد نیمه گیاه خوار اگر بخواهند گوشت قرمز بخورند، ترجیح می دهند از کباب کوبیده و یا کباب تابه ای استفاده نمایند.

نمونه رژیم گیاهخواری برای لاغری

غذاهایی که خام گیاه خواران باید بخورند

غذاهایی که خام گیاه خواران باید بخورند

اگر پروتئین ها و محصولات حیوانی را حذف کنیم گیاه خواران می توانند از غذاهای دیگر استفاده کنند. اگر سوال کنید آقای مردانی غذای گیاه خواران چیست؟ می گویم برخی از غذاهایی که گیاه خواران باید بخورند به شرح زیر است:

  1. حبوبات
  2. میوه ها
  3. جلبک
  4. دانه ها و مغزها
  5. کره های گیاهی مختلف
  6. سبزیجات
  7. آجیل ها
  8. سویا
  9. فراورده های گیاهی
  10. غلات

حالا که متوجه شدیم خام گیاه خواران چه میخورند می خواهیم به عوارض خام گیاهخواری بپردازیم.

انسان گیاهخوار است یا همه چیز خوار

در کتاب تناسب اندام و تندرستی با برنامه غذایی آمده است: ما هم غذای مشابه شیر را می خوریم و هم غذای مشابه زرافه را می مخوریم. این در حالی است که طول مجرای گوارشی شیر حدود ۳.۵ متر و طول روده زرافه حدود ۸۵ متر است.

یعنی ما تقریبا غذای حیوانات گیاهخوار و گوشتخوار می خوریم. پی اگر سوال کنید انسان گیاهخوار است یا همه چیز خوار در پاسخ باید بگوییم انسان همه چیز خوار است. برای این موضوع نگاهی به دندان های انسان می کنیم.

عوارض خام گیاهخواری مطلق

آیا به چیدمان دندان های خود فکر کرده اید؟ ما انسان ها دندان های مختلفی داریم. دندان های نیش، دندان های آسیا و غیره. شاید این سوال در ذهن شما خطور کرده باشد که آقای مردانی شما مشاور تغذیه هستید، چرا از دندان ها صحبت می کنید. حق با شماست ولی یک نکته ظریف می خواهم به شما بگویم.

حیوانات علف خوار عموما نشخوار کننده هستند. ولی ما انسان ها نشخوار نمی کنیم. معده برخی از حیوانات علف خوار چهار قسمتی است یعنی علوفه را قورت می دهند و سر فرصت آنرا به دهان آورده و نشخوار می کنند. ولی معده ما انسان ها چهار قسمتی نیست.

حتی حیواناتی که مطلق گوشت می خورند دندان های متفاوتی دارند. پس ما گوشت خوار مطلق نیستیم. ما انسان ها همه چیز خوار هستیم. یعنی از 6 گروه مواد غذایی استفاده می کنیم.برای اطلاعات بیشتر شش گروه اصلی مواد غذایی سایت لاغرفیت را مطالعه کنید.

مشکلات خام گیاه خواری

یکی از مشکلات اساسی خام گیاه خواران این است که این را نمی تواند در همه جا اجرا کنید. معمولا وقتی به میهمانی می روید و یا وقتی به مسافرت می روید با مشکل مواجه می شوید.

اگر بخواهم یکی دیگر از مشکلات خام گیاه خواری را بگویم این است که خانواده در کل از انواع غذاها استفاده می کنند ولی لیست غذای خام گیاه خواری ممکن است با منوی غذای خانواده یکسان نباشد.

ولی با توجه به موارد مطرح شده هنوز کسانی هستند که می خواهند از رژيم گیاه خواری استفاده کنند.

مزایای رژیم خام گیاهخواری

مزایای رژيم خام گیاهخواری

خام گیاه خواران چه میخورند؟ چرا از رژيم گیاهخواری استفاده می کنند؟ رژيم خام گیاه خواری مزایای زیادی دارد از جمله مزایای آن می توان به کاهش وزن اشاره کرد.

اگر لیست غذاهای گیاهخواران را نگاه کنیم غذاهای خام گیاه خواری عمدتا خاصیت قلیایی دارند. اگر بدن اسیدی باشد هر تلاشی برای کاهش وزن و لاغری با شکست مواجه می شود. برای کاهش وزن نیاز است بدن قلیایی شود.

مقاله رژيم آلکالین یا رژيم قلیایی را مطالعه کنید تا فواید رژيم قلیایی برای لاغری را بیشتر بدانید. علاوه بر تاثیر رژيم گیاه خواری برای کاهش وزن می توان به نقش این برنامه غذایی برای سلامتی اشاره کرد.

پیشگیری از دیابت نوع ۲

پیشگیری از بیمار های قلبی عروقی

پیشگیری از فشار خون بالا

درمان یبوست مزمن

پیشگیری از سرطان ها بخصوص سرطان روده بزرگ

درمان مشکلات گوارشی

احساس سیری در رژيم کاهش وزن

پیشگیری از دیابت نوع ۲، پیشگیری از بیمار های قلبی عروقی، پیشگیری از فشار خون بالا، درمان یبوست مزمن، پیشگیری از سرطان ها بخصوص سرطان روده بزرگ، درمان مشکلات گوارشی و احساس سیری در رژيم کاهش وزن از فواید رژيم گیاه خواری است.

برنامه روزانه رژيم خام گیاهخواری

اگر به دنبال روش درست خام گیاه خواری هستید و می خواهید بدانید که خام گیاه خواران چه میخورند در زیر نمونه رژیم خام گیاهخواری برای لاغری را برای شما می آورم.

به خام گیاهخواران وگانیسم هم می گویند. مثلا می گویند وگان ها چه میخورند یعنی منظور همان رژيم گیاهخواری سالم است.

رژیم خام گیاه خواری 21 روزه

اگر طالب اجرای برنامه رژیم خام گیاه خواری 21 روزه یا رژیم خام گیاه خواری 15روزه هستید می توانید برنامه صبحانه، ناهار و شام خود را به اینصورت تنظیم کنید. گر چه بعضی هم به دنبال رژیم گیاهخواری 40 روزه هستند می توانند از این برنامه استفاده کنند.

برای رژیم خام خواری 7 روزه می توانید از برنامه زیر استفاده کنید. ولی برای رژیم خام خواری چهل روزه یا رژيم چهل روزه لاغری نیاز است که تحت نظر مشاور تغذیه باشید. بی شک کمبود ریز مغذی ها و درشت مغذی ها مشکلات عمده ای برای شما بوجود می آورد.

در برنامه صبحانه خام گیاه خواری و همچنین ناهار، میان وعده و شام توصیه های مفید زیر را به کار ببرید.

صبحانه خام گیاه خواری

صبحانه در خام گیاهخواری چه بخوریم؟ برای وعده صبحانه می توانید از میوه های متنوع و پر انرژي استفاده کنید. در کتاب های قدیمی هم به این نکته اشاره شده است که برای لاغری صبحانه خود را به میوه اختصاص دهید. میوه برای لاغری مفید است.

سیب، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت را می توانید برای وعده صبحانه استفاده نمایید. این ویتامین ها سرشار از فیبر غذایی، ویتامین های مختلف خصوصا ویتامین c و بمب آنتی اکسیدان می باشند.

  • سیب
  • توت فرنگی
  • پرتقال
  • گریپ فروت

از گزینه ای خوبی برای وعده صبحانه خام گیاهخواران است. البته هر نوع میوه ای که در منزل بود را می توانید به این لیست غذاهای خام گیاهخواری برای صبحانه اضافه کنید.

از میوه های شیرین مثل موز، هندوانه، خرما، انگور، طالبی و خربزه نیز یبرمی توانید بخورید. جوپرک نیز گزینه خوبی به نظر می رسد چون فیبر و پروتئین فراوانی دارد. همچنین اگر هوس کردید شیر سویا و شیر بادام را با عسل جزو لیست غذاهای خام گیاهخواری بوده و می توانید نوش جان کنید.

از صبحانه حام گیاه خواری و یا اینکه بگوییم بهترین صبحانه خام گیاه خواری این است که یک عدد تخم مرغ آب پز با چند تکه نان سوس دار و یک نوع از سبزیجات را می توانید بخورید. این صبحانه در خام گیاه خواری باعث می شود تا ظهر گرسنه نشوید.

نان در رژيم خام گیاهخواری بهتر است از نان های سبوس دار استفاده شود. اصول رژیم گیاه خواری باید برای هر وعده رعایت شود. این صبحانه برای خام گیاه خواران به واقع خیلی از ناهار و شام مهم تر می باشد.

میان وعده خام گیاهخواران

میان وعده خام گیاهخواران

من برای مراجعانم که عمدتا برای کاهش وزن و لاغری به من مراجعه می کنند حتما میان وعده تنظیم می کنم. شما هم اگر در بین وعده های خود گرسنه شدید می توانید از میان وعده خام گیاهخواران بخورید. خام گیاه خواران موفق نیز چنین کاری انجام می دهند.

این میان وعده های خام گیاه خواری به شرح زیر است:

  1. توت خشک
  2. نخود بوداده
  3. شیرهای گیاهی
  4. انواع میوه ها
  5. کشمش طبیعی
  6. ذرت بوداده
  7. بادام
  8. فندق
  9. گردو
  10. خرما
  11. شیرینی های خانگی
  12. انجیر خشک
  13. میوه های خشک
  14. سمنو 

این استک های طبیعی بمب انرژيم و غنی از فیبر و پروتئین بوده که در سیر کنندگی نقش بسزایی دارند.

ناهار خام گیاهخواران

در این محتوای رژیم خام گیاه خواری برای کاهش وزن (مزایا و معایب) که از سایت لاغر فیت مطالعه می کنید باید حدود 80 درصد از غذاها از سبزی های تازه تشکیل شود. البته پر واضح است که سبزیجات خام منظور من (محمود مردانی) می باشد.

وقتی سبزیجات پخته می شوند از قدرت قلیایی و ویتامین های آن کاسته شده و خاصیت اسیدی آنها زیاد می شود. در محتوای ناهار خام گیاهخواران به وفور از سبزیجات و دانه های مختلف استفاده می شود.

سالادی که برای ناهار خام گیاهخواران استفاده می شود به قرار زیر است:

کلم، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ سبز تیره برنج قهوه ای یا کینوا که برای سیر کنندگی مفید هستند. حالا برای اینکه انرژی بیشتری داشته باشد و همچنین شما با این سالاد سیر شوید می توانید مواد مغذی زیر را به آنها اضافه کنید:

بادام و کنجد، کشمش (البته کشمشی که در نور آفتاب و یا بصورت طبیعی خشک شده باشد)، چند گردو ریز شده. یک ساندویچ که مملو از سبزیجات باشد همراه با حبوبات پخته و ادویه های دوست داشتنی نیز یک ناهار خوب خام گیاهخواری است.

شام برای خام گیاه خواری

شام برای خام گیاه خواری

شاید بگویید آقای مردانی شما بعنوان پزشک خام گیاه خواری اینقدر سبزیجات خام بخوریم؟ درست می گویید وی باید روش درست خام گیاه خواری نیز رعایت شود. خبر خوب این است که شام برای خام گیاه خواری را بصورت پخته برای شما تجویز می کنم.

حبوبات و سبزیجات پخته، برنج قهوه ای یا برنج سفید معمولی، سیب زمینی و لبو گزینه های خوبی برای شام گیاهخواری محسوب می شوند. شلغم، کدو حلوایی، چغندر قند را نیز می توانید انتخاب کنید.

از آش های مختلف برای شام می توانید استفاده نمایید. گر چه نباید سویا و قارچ را فراموش کنید. (در استفاده از سویا دقت کنید که بسیار نفاخ است).

از انواع سوپ ها نیز می توانید در وعده شام گیاهخواری بهره بگیرید. مواد غذایی ذکر شده حاوی املاح معدنی فراوان، فیبر های ارزشمند، مواد درشت مغذی و پروتئین فراوان هستند.

مضرات خام گیاهخواری برای سلامتی

خام گیاه خواری و خام خواری هم اکنون خیلی رایج شده است ولی اگر مواظب نباشید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. درد و نفخ معده از عمده شکایات کسانی است که از رژیم خام گیاواری برای کاهش وزن (مزایا و معایب) استفاده می کنند. ولی هر مشکلی راه حلی دارد و هر عارضه ای درمانی مخصوص به خود را داراست.

روزه و خام گیاهخواری

کسانی که از رژیم خام گیاه خواری برای کاهش وزن (مزایا و معایب) استفاده می کنند می توانند روزه بگیرند. روزه و خام گیاهخواری با هم منافاتی ندارند.

  • وعده صبحانه را به جای افطار استفاده کنید.
  • وعده شام را برای سحری استفاده کنید.
  • وعده ناهار آزاد است بین افطار تا سحر بخورید.
  • اگر نطاریاز داشتید میان وعده ها را هم از افطار یا شام بخورید.

درمان مشکلات معده با خام گیاهخواری

درمان مشکلات معده با خام گیاه خواری نیز امکان دارد. برای اینکه اینگونه مشکلات گوارشی ایجاد نشود و یا اگر مشکلات گوارشی دارید، درمان شود نیاز است یک کار اساسی انجام دهید. حتما می پرسید آقای مردانی آن کار اساسی کدام است؟ زمان غذا خوردن خود را کند کنید. همین

یعنی با آرامش و یواش یواش غذا بخورید. با این تکنیک می توانید به راحتی به مشکل گوارشی خودتان فائق آیید. در دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی ما از ۳۰ تکنیک لاغری استفاده می کنیم. حتی ۳۰ فیلم آموزشی به مراجعانمان می دهیم و در کاهش وزن به آنها کمک می کنیم.

انجمن خام گیاهخواران

چون خام گیاهخواری طرفداران زیادی پیدا کرده است انجمن خام گیاهخواران تشکیل شده است. انجمن خام گیاهخواران در تهران و سایر شهرستانها نیز تشکیل شده است از قبیل:

  • انجمن خام گیاه خواری اهواز
  • انجمن خام گیاه خواری شیراز
  • انجمن خام گیاه خواری اصفهان
  • انجمن خام گیاه خواری مشهد
  • انجمن خام گیاه خواری تبریز
  • انجمن خام گیاه خواری کرج

با تشکر از اینکه به سایت لاغرفیت سرزدید. محمود مردانی مبتکر دوره رژيم قلیایی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  83  =  89