رژيم قلیایی, کاهش وزن

کاهش وزن با تغذیه مناسب (رژيم قلیایی)

کاهش وزن با تغذیه مناسب (رژيم قلیایی)

کاهش وزن با تغذیه مناسب (رژيم قلیایی) یکی از بهترین راههای لاغری است. اگر شما به هر دری زدید و لاغر نشدید سایت لاغرفیت به لاغر شدن شما کمک می کند. افردادی سوال می کنند آقای مردانی آیا کاهش وزن با غذا نخوردن امکان داره؟  کاهش وزن با اعتصاب غذا درست نیست. در هر صورت کم خوردن هیچ کمکی به کاهش وزن نمی کند و فقط باعث زجر کشیدن شخص رژيم گیرنده می شود. در این مقاله به شما می گویم که به چه صورتی سریع و در عین حال راحت لاغر شوید.

کاهش وزن با تغذیه

کاهش وزن با تغذیه

راههای کاهش وزن با تغذیه را امتحان کن

راههای کاهش وزن با تغذیه یکی از راه های موثر لاغر شدن است. برخی از افراد برای لاغر شدن خود دست به اقداماتی می زنند که برای آنها مضر است. مثلا ورزش های شدید برای کاهش وزن، استفاده از داروهای مسهل، استفاده از داروهای مدر، اسلیو معده و غیره.

بعضی ها هم به پرخوری عصبی مبتلا شده اند. معمولا خانم های جوان را در این طیف می توانید ببینید. آنان را بعد از غذا خوردن در دستشویی پیدا می کنید چون می خواهند غذایی که خورده اند را بالا بیاورند.

راه درست و اصولی که هم حالتان خوب شود و هم لاغر شوید کاهش وزن با تغذیه است. در این نوع کاهش وزن فرد از تمام گروه های مواد غذایی استفاده می کند ولی چون میزان کالری آن کمتر از نیازشان است، باعث لاغری در آنها می شود.

در این میان توجه به مواد خوراکی قلیایی در رژيم کاهش وزن از اهمیت بالایی برخوردار است. رژیم قلیایی را رژيم آلکالاین با طبیعت بدن سازگار بوده و در راستای طبیعت می باشد. کاهش وزن با تغذیه مناسب با غذاهای قلیایی خیلی راحت تر است.

کاهش وزن با تغذیه سالم

بی شک تصمیم های شما سرنوشت آینده شما را رقم می زند. یکی از تصمیمات اساسی هر انسان چگونگی و نوع غذا خوردن او می باشد. به نظر من غذا یک شمشیر دولبه است که هم باعث چاقی و بیماری می شود و هم باعث کاهش وزن و سلامتی.

به نظر من غذا یک شمشیر دولبه است که هم باعث چاقی و بیماری می شود و هم باعث کاهش وزن و سلامتی.

اگر از مواد غذایی اسیدی استفاده کنید فضولات و سموم درون سلول ها جمع شده و کار سلولی را به چالش می کشند. برعکس اگر شما از غذاهای قلیایی بخورید، سموم و فضولاتی درون سلول های بدن شما جمع نمی شود و باعث کار بیهوده سلول ها نمی شود.

از اینرو کاهش وزن با تغذیه سالم اهمیت پیدا کرده و بدون شک بایستی برای سلامتی و لاغری از غذاهای قلیایی استفاده کنید. پیشنهاد سایت لاغرفیت این است که لیست غذاهای قلیایی را مطالعه کنید.

کاهش وزن سریع با غذا

هم چاقی و چاق شدن و هم کاهش وزن سریع با غذا اتفاق می افتد. به نظر شما مقصر اصلی چاقی چه چیزی است؟ غذا یا شخص چاق؟ در سطور بالاتر مقاله کاهش وزن با تغذیه مناسب (رژيم قلیایی) عنوان شد مواد غذایی اسیدی دارای فضولاتی هستند.

به اعتقاد من در چاقی غذا گناه کار نیست. برای درک موضوع مثالی می آورم: در اوایل سال 2000 رفتگران شهر داری شهر نیویورک اعتصاب کردند. زباله تمام شهر را فرا گرفت. حتی ارتفاع زباله ها در برخی از نقاط شهر به چند متر نیز می رسید.

به نوعی کثافت از در و دیوار شهر بالا می رفت و بوی تعفن در همه جا احساس می شد. در پیاده روها سرو کله سوسک ها و موش ها پیدا شد و مردم شهر نیویورک وحشت زده، عصبانی و ناراحت بودند.

خواهش می کنم نگویید آقای مردانی این چه مثالی بود؟ در ادامه به شما علت چاقی را می گویم. به نظر شما موشها و میکروب ها عامل عفونت و تعفن بودند یا عاملی که آنها را به درون شهر کشانده بود؟

علت رها کردن رژيم لاغری توسط محمود مردانی مشاور تغذیه را از آپارات ببینید.

لاغری با تغذیه سالم

در ادامه داستان به این نتیجه می رسیم که اگر زباله و آشغال ها نبودند، فضولات و میکروب ها نیز ظاهر نمی شدند. از اینرو گفتم غذا شمشیر دو لبه است که یک لبه آن غذاهای قلیایی و سالم و لبه دیگر آن غذاهای اسیدی و مضر وجود دارد.

استفاده از غذاهای اسیدی باعث ایجاد فضولات در بدن می شوند. (مثل همان آشغال های شهر نیویورک) سلول برای اینکه از شر این سم ها رها شود آنها را دفع می کند. می پرسید آقای مردانی از چه راهی؟

سم ها را از راه های ادرار، روده، جوش ها، اسهال و از راه پوست دفع می نماید. جالب است بدانید پوست بدن چهار میلیون منفذ دارد. اما این راه های دفع کافی نیست چون شخصی که به غذاهای اسیدی عادت دارد دوباره از آنها می خورد و سم های جدیدی تولید می کند.

یک راه دفاعی دیگر برای سلول ها وجود دارد. آن راه این است که سلول های چربی، از چربی دعوت می کنند و شخص چاق تر می شود. سم ها را نیز در همان چربی های انباشته شده ذخیره می کند تا بدن از گزند سموم در امان بماند.

وقتی بیشتر از مواد غذایی اسیدی و مضر استفاده شود سلول چربی در خودش ذخیره می کند تا سموم اسیدی را درون آن ذخیره کند که همین کار دفاعی سلول باعث چاقی می شود.

وقتی بیشتر از مواد غذایی اسیدی و مضر استفاده شود سلول چربی در خودش ذخیره می کند تا سموم اسیدی را درون آن ذخیره کند که همین کار دفاعی سلول باعث چاقی می شود.

غذاهای اسیدی ضد کاهش وزن

غذاهای اسیدی ضد کاهش وزن

سلامتی و تناسب اندام                                        چاقی و بیماری

چرا غذاهای اسیدی ضد کاهش وزن هستند؟ هنگامی که شخصی از غذاهای اسیدی زیاد استفاده می کند بدن او وارد فاز اسیدوز شده و شروع چاقی و بیماری های مرتبط آغاز می شود.

حالت اسیدوز هر اندامی را در بدن انسان تحت تاثیر قرار می دهد. از ریه ها گرفته تا مغز، قلب، معده، روده، پوست تا کبد و استخوان ها را به حالت اسیدی در می آورد.

وقتی بدن در حالت اسیدی قرار می گیرد به محیطی خوب برای افزایش شکل گیری بیماری تبدیل می شود. در این حالت مواد معدنی از اندام های مختلف مثل استخوان تخلیه شده  تا اسید را خنثی کنند.

غذاهای اسیدی کدامند

بیشتر غلات، گوشت ها، لبنیات حیوانی، قهوه، الکل، غذاهای فرآوری شده و روغن های اصلاح شده ژنتیکی خاصیت اسیدی بسیار بالایی دارند. این مواد اسیدی باید یا خنثی شوند و یا اینکه از بدن دفع شوند.

سه راه در امان ماندن از غذاهای اسیدی:

  • یا خنثی شوند
  • یا از بدن دفع شوند
  • یا دورن چربی ذخیره می شوند

خنثی شدن یعنی از مواد قلیایی نظیر کلسیم از استخوان ها تخلیه شده و به خون وارد شود و محیط را قلیایی کند. اما دفع از طرق مختلف مثل ادرار، مدفوع، تنفس و پوست صورت می گیرد.

ولی به هر دلیلی که بدن نتواند آن ها را دفع کند درون سلول ذخیره می کند. برای اینکه آسیبی به ارگان ها و سلول نرسد بافت چربی را اضافه کرده و آن فضولات را درون چربی مخفی و ذخیره می نماید. (شروع چاقی و چاق شدن)

نشانه اسیدی بودن بدن نیز متفاوت هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

20 نشانه اسیدی بودن بیش از حد بدن

20 نشانه اسیدی بودن بیش از حد بدن

اگر میخواهید لاغر شوید از غذاهای قلیایی بیشتر بخورید

هنگامی که غذاهای شما بیشتر خاصیت اسیدی داشته باشد بی شک به سمت چاقی و اضافه وزن پیش می روید. برخی می گویند من وقتی آب می خورم چاق می شوم. آنها بدنشان از قلیایی بودن فاصله گرفته و مستعد چاقی می شوند. به اعتقاد من علت تمام بیماری ها و چاقی یکی است و آن اسیدی شدن بدن است.

20 نشانه اسیدی بودن بیش از حد بدن به شرح زیر است. جالب است بدانید سرمنشاء بیماری های جسمی و بیماری های روحی اسیدی بودن بدن است.

  1. اضافه وزن و چاقی
  2. خستگی مزمن
  3. مشکلات سینوسی
  4. درد قفسه سینه
  5. کاهش وضوح ذهنی
  6. پوکی استخوان
  7. بیماری های عصبی نظیر آلزایمر و پارکینسون
  8. آسیب قلبی عروقی
  9. عفونت های مثانه
  10. نقص سیستم ایمنی
  11. ابتلا به کرونا ویروس
  12. مشکلات پوستی
  13. مشکلات مربوط به معده و گوارش
  14. سیاتیک و سفتی گردن
  15. حساسیت لثه ها
  16. درد مفاصل و درد عضلانی
  17. چربی کبد گرید 1 2 3 4
  18. کاهش اعتماد به نفس
  19. استرس
  20. ریزش مو

برای کاهش اسیدیته بدن چه کار کنیم؟

🚨هر روز به میزان کافی آب بنوشید. این کار به خروج هر چه سریع‌تر مواد سمی از بدن کمک می کند.

🚨غذاهای اسیدی مانند مواردی که پیش‌تر به آنها اشاره شد را از رژیم غذایی خود حذف کنید،مواد غذایی مانند نوشابه های گازدار، ذرت بوداده، شیرینی ها، الکل، قهوه، سرکه سفید، شیرین کننده ها، گوشت، محصولات تهیه شده از گندم، تخم مرغ، ماهی، سویا و غذاهای دریایی می توانند اسید بیشتری در بدن شکل دهند.

🚨مواد غذایی سبز بیشتری مصرف کنید. مواد غذایی سبز به طور معمول از توانایی قلیایی سازی بالایی برخوردار هستند. اسموتی های سبز، آب میوه های سبز، سالاد، میوه های مختلف و غیره.

🚨حالت عاطفی شما نیز بر سطح pH بدن تاثیرگذار است. خشم، ترس، و حسادت اسیدیته بیشتری در مایعات بدن ایجاد می کنند. با انجام مدیتیشن یا یوگا به کاهش استرس و کسب آرامش کمک کنید.

🚨از مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی پرهیز کنید. از مواد غذایی فرآوری شده کمتر استفاده نمایید.

🚨میزان مصرف مواد غذایی قلیایی ساز را بیشتر کنید. میوه و سبزیجات بهترین گزینه ها هستند و در کنار آنها مغزهای خوراکی، دانه ها، لوبیا و حبوبات قرار می گیرند.

🚨نوشیدن آب لیمو نیز می تواند به ایجاد تعادل در سطح اسید کمک کند! آبلیمو بعد از خوردن در معده متابولیزه شده و خاصیت قلیایی به خود می گیرد.

رژیم غذایی برای کاهش وزن در یک هفته

رژیم غذایی برای کاهش وزن در یک هفته

مهمترین کار در کاهش وزن شروع کردن است. محمود مردانی مشاور تغذیه

برخی سولا می کنند آقای مردانی رژيم غذایی برای کاهش وزن در یک هفته وجود دارد؟ در پاسخ می گویم بله و می توانید در یک هفته شروع خوبی برای کاهش وزن خود داشته باشید. همین که تصمیم می گیرید منوی غذای خودتان را تغییر دهید یک گام بزرگ برای کاهش وزن است.

در دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی حتی در همان یک هفته اول افراد از یک کیلو تا چهار کیلو کم می کنند. چون بدن آنها قبلا خاصیت اسیدی داشته و با رژيم قلیایی که به آنها می دهیم بدنشان قلیایی شده و لاغر می شوند.

چگونه در یک هفته ۲ کیلو کم کنیم را مطالعه کنید.

کاهش وزن با آهسته غذا خوردن

در ادامه مطلب کاهش وزن با تغذیه مناسب (رژيم قلیایی) قصد دارم یک تکنیک اساسی برای کاهش وزن به شما بگویم.

یکی از تکنیک هایی که باعث لاغری می شود آهسته غذا خوردن است. معمولا کسانی که تند تند غذا می خورند قبل از اینکه بدانند دارند چی می خورند، کالری بیشتری وارد بدن خود کرده اند و همین موضوع باعث چاق شدن آنها می شود.

کاهش وزن با آهسته غذا خوردن نسبت عکس دارد. یعنی هر چه زمان غذا خوردن طولانی تر باشد، کاهش وزن سریع بیشتر است. کاهش وزن سریع با آرام غذا خوردن قابلیت اجرایی دارد. پیشنهاد می کنم فواید آرام غذا خوردن را مطالعه نمایید.

کاهش وزن با ورزش و تغذیه

اگر شخصی به شما گفت کاهش وزن بدون ورزش یا کاهش وزن بدون رژيم باور نکنید. کاهش وزن با ورزش و تغذیه همراه است. ورزش و رژيم مثل دو تیغه قیچی هستند که هر کدام به تنهایی کاربرد و اثری ندارند.

در مدت چند ده سالی که کار مشاوره و رژيم درمانی انجام می دهم کسی را ندیده ام که فقط با تغذیه و یا فقط با ورزش تنها لاغر شود. دو بال کاهش وزن رژيم و ورزش هستند.

کاهش وزن با ورزش های هوازی و تغذیه مناسب

ورزش هایی که ضربان قلب را به حدود ۱۲۰ برسانند باعث کاهش وزن می شوند. دوندگی، پیاده روی تند، شنا، رقص، دوچرخه سواری و یکی از انواع ورزش ها را می توانید به نسبت وقت و توان خود انجام دهید.

درست است که کاهش وزن با ورزش های هوازی و تغذیه مناسب امکان پذیر است ولی نباید دو یا چند ورزش را با هم انجام دهید. اگر روی یک ورزشی که با آن راحت هستید و دوست دارید تمرکز کنید، موفق تر عمل می کنید.

امید است محتوای کاهش وزن با تغذیه مناسب (رژيم قلیایی) برای شما موثر واقع شده باشد. این مقاله را برای دوستان خود شیر کنید. متشکرم

محمود مردانی وب سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  65  =  72