رژيم قلیایی, رژیم لاغری, کاهش وزن

رژيم کانادایی چیست؟ (بررسی کامل)

رژيم کانادایی چیست؟ (بررسی کامل)

رژيم کانادایی چیست؟ برنامه رژيم کانادایی چگونه است؟ من محمود مردانی قصد دارم در این مقاله رژيم کانادایی ۱۳ روزه را بررسی کنم. چون کسانی که به سایت لاغرفیت سرمی زنند از من می پرسند رژيم غذایی کانادایی چطور است. آیا عوارض رژيم کانادایی اثبات شده است؟

رژيم کانادایی

رژيم کانادایی

اگر در گوگل راجع به لاغری سرچ کنید وبسایت های خیلی زیادی را مشاهده می کنید که همه ادعا دارند شما را لاغر می کنند. یکی از این ادعاهای زیاد لاغری سریع با رژيم کانادایی است. این رژيم در مجامع علمی جهان مورد انتقادهای شدیدی واقع شده است.

آیا می دانید چرا رژيم کانادایی مورد انتقاد است؟ چون در گروه رژيم های یویو قرار دارد. رژيم های یویو رژيم هایی هستند که در آن شخص لاغر و سپس سریع چاق می شود. این چاق و لاغر شدن را یویو می گویند که جزو رژيم های ناپایدار می باشند. یویو یا لاغر و چاق شدن مداوم باعث پارگی پوست نیز می شود.

یویو یا لاغر و چاق شدن مداوم باعث پارگی پوست نیز می شود.

رژيم غذایی کانادایی

این رژيم غذایی به نام رژيم ۱۳ روزه کانادایی نیز معروف است. البته بعضی ها از آن بعنوان رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه یا رژیم کانادایی 7 روزه نیز نام می برند.برخی هم از تجربیات رژیم 15 روزه کانادایی اسم می برند. ولی در مجموع همه آنها همان رژيم کانادایی هستند.

رژيم کانادایی ادعا دارد که در مدت ۱۳ روز از ۵.۵ کیلو تا ۱۳ کیلو کاهش وزن خواهد داشت.در این برنامه رژيم غذایی مصرف غلات، سبزیجات و میوه محدود می شود و پایه آن بر اساس پروتئین می باشد. یعنی یک رژيم پروتئین به تمام معنا می باشد.

هیچ مرجع رسمی از قبیل دانشگاه، مراکز بهداشت و بیمارستانی ادعای درستی این رژيم لاغری کانادایی را تایید نکرده است. هنوز مشخص نیست چه شخصی این رژيم را اختراع و ابداع کرده است.

هیچ مرکز علمی و دانشگاهی هم ادعای صاحب امتیاز بودن آن را نیز ندارد. حتی این مراکز علمی صحت و درستی رژيم کانادایی را نیز تایید نکرده اند.

رژيم لاغری کانادایی چطور لاغر می کند؟

در این رژيم غذایی کانادایی به مدت حدود دو هفته(۱۳روز) مواد غذایی ناکافی و نامناسبی توصیه می شود که نتیجه آن نیز شوک شدید به بدن می باشد. آيا می دانید پس از پایان دوره چه اتفاقی می افتد؟

به دلیل اینکه در این رژيم از منابع اصلی غذایی استفاده نمی شود و حتی چند گروه مواد غذایی اصلی نیز حذف می شوند مشکلات شدیدی برای شخص بوجود می آيد. برخی از عوارض رژيم کانادایی به شرح زیر است:

  1. عصبی و زود رنجی
  2. ضعف و بیحالی
  3. ریزش موی شدید
  4. تغییر خلق و خو
  5. سرگیجه شدید
  6. افت قند
  7. چروک پوست
  8. شلی و افتادگی پوست
  9. عدم تعادل
  10. عدم توانایی کار
  11. یبوست
  12. مشکلات قلبی
  13. سکته مغزی
  14. فشار خون
  15. دیابت
  16. پوکی استخوان
  17. کم خونی فقر آهن
  18. مشکلات گوارشی
  19. استرس
  20. کاهش اعتماد به نفس
  21. چاقی مجدد

رژيم غذایی کانادایی چند کالری است؟

معمولا نیاز مواد غذایی هر دو جنس مرد و زن متفاوت است. در مردان میزان نیاز روزانه به کل کالری حدود ۲۴۰۰ کالری و در زنان این مقدار به حدود ۲۰۰۰ کالری می رسد. در رژيم لاغری کانادایی ۶۰۰ کالری برای شبانه روز توصیه می شود که این نیاز هم برای مردان و هم برای زنان بسیار کم است. حتی ۶۰۰ کالری برای بچه ها هم کافی نیست.

من محمود مردانی مشاور تغذیه هستم. کار واشتیاق سوزان من سلامتی و کمک به لاغری همه خصوصا شما می باشد. در دوره رژيم قلیایی برای لاغری به هیچ شخصی رژيم کم کالری شدید نداده ام و خدا را شکر نتیجه های کاهش وزن خیلی زیاد بوده اند.

برنامه کاهش وزن اصولی

برنامه کاهش وزن اصولی

یعنی کمترین کاهش وزن در دوره لاغری ۱۰ کیلو و بیشترین کاهش وزن در دوره رژيم قلیایی لاغری ۶۳ کیلو بوده است. البته این کاهش وزن به وزن اولیه آنها نیز بستگی دارد. مثلا شخصی که ۱۵۰ کیلو وزن دارد با شخصی که ۷۰ کیلو است قطعا متفاوت است.

بدن ما بیش از ۷۵ درصد از آب تشکیل شده است و اگر بدن به این ماده حیاتی دسترسی نداشته باشد با خطر جدی مواجه می شود.

همین کم آبی باعث شلی پوست و چروک و پیر شدن صورت می شود.

نکته اساسی در رژيم کانادایی این است که در این رژيم لاغری چربی ها آب نمی شوند، حتی آب بدن نیز کم می شود. عضلات نیز می سوزند و برای بدن کالری تولید می کنند.

بدن ما بیش از ۷۵ درصد از آب تشکیل شده است و اگر بدن به این ماده حیاتی دسترسی نداشته باشد با خطر جدی مواجه می شود.

همین کم آبی باعث شلی پوست و چروک و پیر شدن صورت می شود. در باره رژيم کانادایی نظرات زیادی وجود دارد و پرسش و پاسخ در باره رژيم کانادایی کم نیست. بعضی ها همی می گویند بعد از رژيم کانادایی چه رژيمی بگیریم؟

بعد از دوره این رژيم ذخیره چربی به شدت زیاد می شود یعنی وزن دوباره به شدت بالا می رود. چون متابولیسم پایه به انرژي نیازمند است. یعنی تنفس، ضربان قلب، کار کلیه و تمام واکنشهای سلولی همه به انرژی نیاز دارند و بدن برای حفاظت از خودش انرژي بیشتری جذب می کند.

مواد غذایی توصیه شده در رژيم کانادایی

در دوره ۱۳ روزه رژيم کانادایی از این مواد غذایی استفاده می شود. گوشت های بی چربی، پاستا، آدامس های بدون قند و شکر، دانه ها، تخم مرغ، قهوه، کالباس و سوسیس

در دوره رژيم کانادایی چون گروه میوه ها و سبزی ها حذف شده است، شخص به شدت به یبوست مبتلا می شود.

اگر یبوست درمان نشود به هموروئید یا بواسیر هم نتیجه بعدی رژیم کانادایی است. بعضی ها به دنبال جایگزین کالباس در رژیم کانادایی چیست؟ هستند. برخی هم به دنبال جایگزین سالاد کرفس در رژیم کانادایی می گردند. غافل از اینکه در این رژيم سبزیجات حذف شده است.

این مواد همگی اسیدی و باعث چاقی می شوند.

وقتی مواد غذایی اسیدی تجزیه می شوند، پسماندهای اسیدی یا سمی تولید می شود. مثل کاغذ که بسوزد خاکستر تولید می شود. پسماندهای سمی یا باید از بدن دفع شوند و یا باید در چربی ذخیره شوند.

در مقالات متعددی در سایت لاغرفیت به مواد غذایی اسیدی که چاق کننده و مواد غذایی قلیایی که لاغر کننده هستند اشاره کرده ام. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به رژيم آلکالین یا رژيم قلیایی سایت لاغرفیت مراجعه نمایید.

وقتی مواد غذایی اسیدی تجزیه می شوند، پسماندهای اسیدی یا سمی تولید می شود. مثل کاغذ که بسوزد خاکستر تولید می شود. پسماندهای سمی یا باید از بدن دفع شوند و یا باید در چربی ذخیره شوند.

آیا رژيم کوتاه مدت درست است؟

راه راست تا ابد ادامه دار است ولی راه نادرست محدودیت دارد. رژيم لاغری درست و اصولی برای انسان بصورت عادت در می آید چون با طیعت جهانی و طبیعت بدن سازگار است.

رژيم کانادایی راوزانه فقط ۱۳ روز ادامه دار است.

به نظر من که مشاور تغذیه سایت لاغرفیت هستم هیچ برنامه کوتاه مدتی ماندگار نیست. هیچ کس نمی تواند به رژيم ۱۳ روزه کانادایی عادت کند. چون تمام ذخایر بدن خالی می شود و شخص به قحطی رسیده و پس از پایان دوره به مواد غذایی حمله ور می شود. تقصیر هم ندارد چون بدن باید از خودش محافظت کند و این کار یعنی حفظ بقا.

افراد موفق در رژيم کانادایی وجود خارجی ندارند. چالش رژيم کانادایی مثل رژیم 15 روزه ایتالیایی است که عوارض آنها خیلی زیاد است.

سرعت کاهش وزن رژيم کانادایی:

در شروع رژيم کانادایی ابتدا کاهش وزن زیاد است ولی چون آب بدن کم شده و عضلات از بین می رود روند سرعت آن کم و کمتر می شود

وقتی سرعت لاغری کم شد بدن به استپ وزنی می رسد و دیگر حتی یک گرم هم کم نمی کند. کسانی که به دنبال pdf رژیم کانادایی  هستید خیلی دقت کنید.

۱۳ روز خیلی زمان کمی است و هیچ ضمانتی برای لاغری در این مدت کم وجود ندارد. علاوه بر آن ذخیره های بدن تخلیه شده و دوباره باعث چاقی می شود.

آیا رژيم کانادایی ارزش لاغر شدن دارد؟

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که بار کج به منزل نمی رسد. رژيم های غیر اصولی و غیر علمی نیز نتیجه عکس دارند. عوارض رژيم هی غیر اصولی بر کسی پوشیده نسیت. عوارض چاق و لاغر شدن مداوم نیز چنین است.

این رژيم هم جزو رژيم های بی کیفیت بوده و اثر دراز مدتی در لاغری ندارد. معمولا خرافات تغذیه ای لاغری خیلی زیاد هستند. این رژيم چون پایه علمی معتبری ندارد باعث مشکلات و بیماری هایی از قبیل مشکلات عروقی و قلبی، سکته مغزی، فشار خون و غیره می شود.

برنامه رژيم لاغری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

به واقع ارزشمندترین دارایی یک انسان بدن اوست. حقیقت مطلوب این است که بدن تنها چیزی است که یدکی ندارد. بدن نباید مورد آزمون و خطا واقع شود. کاهش وزن و لاغر شدن بایستی از راه درست و اصولی پیگیری شود. یک برنامه درست رژيم لاغری باید تمام ۶ گروه مواد غذایی را شامل شود.

یک برنامه رژيم لاغری درست و اصولی باید منحصر به فرد باشد. یعنی رژيم لاغری با توجه به قد، وزن، سن، جنس و میزان فعالیت شخص تنظیم شود. نه اینکه یک نسخه برای همه یکسان اجرا شود.

دوزه ۳۰ روزه رژیم قلیایی

دوره ۳۰ روزه رژیم قلیایی (رژیم کانادایی

دوزه ۳۰ روزه رژيم قلیایی از کلیپ های آموزشی، روانشناسی لاغری،‌برنامه رژيم قلیایی و پادکست های مربوط به لاغری تشکیل شده است. در این دوره که به مدت ۳۰ روز است به شما ۳۰ تکنیک ویژه برای لاغری ارائه می دهیم. گر چه در طول دوره از ۱۰ کیلو تا حدود ۲۰ کیلو کم می کنید، به شما ماهیگیری را یاد می دهیم. یعنی روش لاغری را نیز یاد خواهید گرفت.

در دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی به تمام نیازهای فردی پرداخته ایم. از اینکه این مقاله را مطالعه کردید از شما متشکرم. محمود مردانی مشاور تغذیه سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

88  +    =  94