رژیم لاغری, روانشناسی لاغری

۱۰ بهانه برای لاغری و راه های غلبه بر آنها (محمود مردانی)

۱۰ بهانه برای لاغری و راه های غلبه بر آنها (محمود مردانی)

۱۰ بهانه برای لاغری و راه های غلبه بر آنها (محمود مردانی) نام این مقاله است. چاقی از یک طرف باعث نارضایتی فرد و از طرفی آن شخص برای لاغر شدن خود بهانه می آورد. در دنیای امروزی که فعالیت های فیزیکی به شدت کم ولی در عوض تجمع چربی و چاقی زیاد شده است. سایت لاغرفیت در راستای کاهش وزن و سلامتی جامعه استراتژی های مختلفی را به کار می برد که افراد به سطح سلامت مطلوب و همچنین به اندامی که دوست دارند، برسند. در این راستا بهانه های مغز نیز از اهمیت زیادی برخودار است که این بهانه ها برای لاغری را در زیر می آوریم.

بهانه برای لاغری و راه های غلبه بر آنها

بهانه برای لاغری و راه های غلبه بر آنها

لازم است این را بدانید اشخاصی که برای لاغر شدن خود بهانه می آورند،‌ تا آخر عمر چاق باقی می مانند. ولی کسانی که برای کاهش وزن خود دلیل تراشی نمی کنند و بسمت لاغر شدن خود پیش می روند، به اندام مورد نظر خود می رسند.

نکات مهم برای لاغری سریع

فردی به من گفت: آقای مردانی نمی دانم چرا در طول یک سال گذشته 10 کیلو چاق شده ام؟ من که دائم در رژيم هستم و مراعات می کنم. خیلی کم می خورم ولی نمی دانم چرا چاق شده ام؟

تصور کن با هواپیما از تهران به سمت اصفهان پرواز کرده اید. دماغه هواپیما یک درجه تغییر کند چه اتفاقی می افتد؟ یک درجه زیاد نیست اما اگر این یک درجه به دو درجه، سه درجه و الی آخر تغییر کند به جای اصفهان سر از شیراز در می آورید.

یعنی کارهای کوچک وقتی پشت سر هم قرار بگیرند، اثر بزرگ تری خواهند داشت. در چاقی نیز عینا چنین است. اگر روزی فقط به اندازه ۵۰ گرم (تقریبا به اندازه یک قوطی کبریت) چاق تر شوید، تدریجا در طی یک ماه 1.5 کیلو اضافه می کنید. این در حالی است که در طی یک سال بیش از 10 کیلو افزایش وزن خواهید داشت.

اگر همین قضیه نیز برعکس شود اتفاقات خوشایندی خواهد افتاد. روزی ۵۰ گرم لاغر شوید و از چربی های خود کم کنید در طول یک ماه 1.5 کیلو و در مدت یک سال بیش از 10 کیلو از وزن خود را کم می کنید.

چرا لاغر نمی شوم؟

همه دوست دارند به بهشت بروند ولی هیچ کسی دوست ندارد بمیرد. همه دوست دارند لاغر شوند ولی تعداد کسانی که لاغر می شوند خیلی کم است. اگر سوال کنید آقای مردانی چرا چنین است؟ می گویم: بهانه آوردن برای لاغر شدن دلیل عمده آنان می باشد.

در زیر به برخی از این بهانه های مغز اشاره می کنیم:

موانع ذهنی برای لاغری

موانع ذهنی برای لاغری زیاد هستند ولی برخی از بهانه ها و موانع ذهن برای کاهش وزن به شرح زیر است:

  1. من اراده ندارم
  2. عاشق غذا خوردن هستم
  3. رژيم گرفتن خرج دارد
  4. وقت لاغر شدن ندارم
  5. وقتی گرسنه می شوم خون جلوی چشمانم را می گیرد
  6. از فردا رژیم می گیرم
  7. با همسرم مشورت کنم
  8. سرکارم فقط غذای بیرون می خورم
  9. چاقی در خانواده ما ارثی است
  10. آشپزی بلد نیستم

من اراده ندارم

در پاسخ افرادی که می گویند من اراده لاغری ندارم باید بگویم همه اراده دارند. آیا شما وقتی تشنه می شوید، به سمت آشپزخانه می روید و یک لیوان آب می خورید؟ اگر پاسخ شما مثبت است پس اراده دارید.

هر چه با مشکلات بیشتر دست و پنجه نرم کنید، از اراده بالاتری برخوردار خواهید بود. اگر احساس می کنید اراده شما کم است پس تمام تنقلات چاق کننده در منزل خود را از جلوی چشمان خود پنهان کنید. یا کار بهتری که می توانید انجام دهید، آنها را دور بریزید تا در صورتی که اراده شما ضعیف شود، تنقلاتی برای خوردن در دسترس نداشته باشید.

عاشق غذا خوردن هستم

برای رژيم گرفتن نیاز نیست از غذاهای مورد علاقه خود دست بکشید. در اصل رژيم لاغری گرفتن به معنی محدودیت نیست و می توانید هم از غذاهای خوشمزه بخورید و هم رژيم خودتان را رعایت کرده و لاغر شوید.

سایت لاغرفیت محدودیت در رژيم لاغری را برداشته و نیازها و اولویت های شخص را نیز در نظر می گیرد. حتی برخی از اشخاصی که در دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی شرکت می کنند وقتی برنامه رژيم خودشان را دریافت می کنند می گویند آقای مردانی من قبلا از این مقدار کمتر می خوردم که به این روز افتادم.

اگر این مقداری که تعیین کرده اید بخورم، دیگر از در نمی توانم خارج شوم. به آنها اطمینان می دهم که شما فقط برنامه را اجرا کن، همین. با کمال تعجب هفته آینده چند کیلو کم می کنند.

غذای خوب مانع کاهش وزن شما نمی شود، سبک خوردن و زیاد خوردن است که مانع لاغری شده و در رژيم شما اخلال ایجاد می کند. در رژيم قلیایی مطمئن باشید غذاهای مورد علاقه خود را در حد اعتدال می خورید و لاغر می شوید.

رژيم گرفتن خرج دارد

این که برخی می گویند رژيم گرفتن خرج دارد درست نیست. در رژیم لاغری نیاز نیست از غذاهای خیلی گران قیمت و رژيمی بخرید. حتی نیاز نیست دو غذای جداگانه برای خانواده و خودتان درست کنید که هزینه شما افزایش پیدا کند.

وب سایت لاغرفیت این مشکل را به شکل ساده ای حل کرده است و شما از سفره خانواده جدا نخواهید شد. تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که میزان غذای خود را از غذای خانواده جدا کرده و بخورید.

اگر فکر می کنید هزینه ای که برای رژيم گرفتن یا دوره کاهش وزن می دهید، هزینه است نیاز است در دیدگاه خودتان تجدید نظر کنید. این هزینه کردن نیست بلکه سرمایه گذاری برای خودتان است.

پولی که برای کم کردن ۱۰ یا ۲۰ کیلو می دهید پولی است که به سلامتی شما نیز کمک می کند. شخصی به من گفت: برای کاهش وزن خودم باید هزینه کنم؟ در خلال صحبت هایش گفت پالتو و لباس هایم به من تنگ شده است.

به او گفتم وقتی لاغر شوید می توانید از آن لباس ها بپوشید و هزینه دوره کاهش وزن شما رایگان می افتد. او دوره کاهش وزن را تهیه کرد و با آن لاغر شد. او می گفت هم اکنون تمام لباس هایی که کنار گذاشته بودم سایزم شده است.

وقت لاغر شدن ندارم

آیا در ۲۴ ساعت نیم ساعت وقت برای سلامتی خودتان ندارید؟ در حقیقت کسی که کمتر کار می کند، بیشتر وقت کم می آورد و شخصی که بیشتر کار می کند، بیشتر هم وقت اضافه می آورد. بر فرض جمعه تعطیل هستیم ولی وقت کم می آوریم.

بطور کلی هر فردی می تواند در شبانه روز نیم ساعت وقت برای خودش بگذارد. اگر این وقت را برای خودش ذخیره نکند ممکن است بعدها عوارض بیماری ها زمان بیشتری از او بگیرد. حتی زمان بیشتر به همراه درد و رنج فراوان.

وقتی گرسنه می شوم خون جلوی چشمانم را می گیرد

وقتی گرسنه می شوم توان و انرژی خودم را از دست می دهم. به یاد داشته باشید که پیروی از یک رژيم غذایی مناسب به همراه میان وعده ها انرژی شما را بیشتر می کند. این برنامه باعث سیر شدن شما شده و نمی گذارد خون جلوی چشمانتون را بگیرد.

از فردا رژيم می گیرم

اینکه از چه روزی شروع می کنید مهم نیست، اصل شروع کردن است که یک برنامه غذایی خاص را تا آخر عمر پیگیری کنید. به نظر من اگر قصد دارید رژيم بگیرید، بدون استثنا از همین امروز شروع کنید.

با همسرم مشورت کنم

یکی از بهانه های رایج برای رژيم گرفتن این است که اجازه با همسرم مشورت کنم. خیلی ها گفته اند آقای مردانی بذارید مشورت کنم. ولی تا کنون به یاد ندارم که آن مشورت نتیجه ای داشته باشد و شخص به سمت و سوی رژيم لاغری پیش برود.

سرکارم فقط غذای بیرون می خورم

وقتی در رستوران غذا سفارش می دهید عاقلانه دست به انتخاب غذا بزنید. غذاهای کم چرب مثل ماهی و جوجه کبابی سفارش دهید. روی سالاد به جای مایونز آبلیمو یا عسل بریزید و از آنها بخواهید چاشنی سالاد را روی سالاد شما نریزد و در کنار ظرف بگذارد.

چاقی در خانواده ما ارثی استا

بعضی از مردم ارثی بودن چاقی در خانواده خود را یک بهانه مهم قلمداد می کنند. با استفاده از این بهانه از رژيم گرفتن طفره می روند. درست است شما برخی از صفات را از خانواده خود به ارث می برید اما چاقی یک ژن غالب نیست.

شما نمی توانید تنها به دلیل چاق بودن پدر و مادر و اقوام تان که چاق بوده اند، چاق بمانید. با کمی تلاش می توانید به وزن خود غلبه کرده و وزن خودتان را کنترل کنید. قدم اول را بردارید و ادامه دهید اما به دنبال نتیجه فوری نباشید.

آشپزی بلد نیستم

آشپزی یاد گرفتن کاری ندارد، شما می توانید با کمی جستجو در وبسایت ها و کتاب های آشپزی، دستور پخت ساده و سریع غذاهای گوناگون را یاد بگیرید. تکنیک های آشپزی مثل کباب کردن، بخارپز کردن، سرخ کردن و کار با مایکروفر همگی از روش های ساده برای پخت غذا هستند و اصلا نیاز به تخصص خاصی ندارند.

امید است از مقاله ۱۰ بهانه برای لاغری و راه های غلبه بر آنها (محمود مردانی) استفاده کرده باشید. در صورت اضافه وزن و چاقی از دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  71  =  75