کاهش وزن

کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه (محمود مردانی)

کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه (محمود مردانی)

کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه (محمود مردانی) امکان پذیر است یا خیر؟ در سایت لاغرفیت بصورت مفصل مقالاتی راجع به کاهش وزن نوشته ام اما آن چیزی که می خواهید در این مقاله بشنوید، یک واقعیت مطلوب است. اگر شما دارای ۳۰ کیلو اضافه وزن هستید، می خواهید سریع کاهش وزن 30 کیلویی را تجربه کنید. نکته حائز اهمیت این است که در چه مدت قصد کم کردن این مقدار از وزن خود را دارید؟ در این مطلب به شما توضیح خواهم داد. پس با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه

کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه

آیا یادتان است که سال گذشته چند کیلو بودید؟ ۵ سال قبل چه وزنی داشته اید؟ فرقی ندارد که شما 20 کیلو اضافه وزن یا 30 کیلو اضافه وزن دارید. سوالی که از شما دارم این است که این مقدار چاقی را در چه مدت بدست آورده اید؟

آیا در مدت چهار ماه 30 کیلو اضافه کرده اید که انتظار کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه را داشته باشید؟ شاید سوال کنید آقای مردانی درست است که این مقدار وزن را در مدت زیادی اضافه کرده ام ولی می خواهم رژیم لاغری ۳۰ کیلویی بگیرم تا سریع لاغر شوم.

برای روشن شدن موضوع به رژیم لاغری ۳۰ کیلویی می پردازم.

رژیم لاغری ۳۰ کیلویی

قانونی به نام اصل قورباغه ای وجود دارد که می گوید: اگر قورباغه ای را در یک ظرف آب جوش بیندازید، سریع بیرون می پرد. ولی اگر همان قورباغه را در ظرف آب سرد قرار دهید و آن ظرف را روی آتش بگذارید، چون آرام آرام گرم می شود، به آن عادت کرده و بیرون نمی پرد.

افزایش چربی های بدن نیز عینا مثل اصل قورباغه ای است. بعنوان مثال اگر یک شب با وزن ۶۰ کیلو بخوابید و صبح که بیدار می شوید وزنتان ۹۰ کیلو شود و ۳۰ کیلو چربی به بدن شما اضافه شود، شدیدا نگران می شوید.

اما اگر به تدریج چربی و چاقی اضافه شود و در مدت مثلا ۴ سال یا بیشتر ۳۰ کیلو چاق شوید، به آن عادت کرده و آنقدر نگران نمی شوید. اگر موافق باشید قضیه را برعکس کنیم. اگر شما ۹۰ کیلو وزن دارید و صبح با وزن ۶۰ کیلو از خواب بیدار شوید، چه اتفاقی می افتد؟

حتما می گویید آقای مردانی خیلی خوشحال می شویم. در ظاهر درست است و حق با شماست. ولی در اصل سلامتی شما به مخاطره می افتد. چون قلب شما برای وزن ۹۰ کیلو کار می کند و باید تدریجا کار آن را کم کنید. در رژيم لاغری ۳۰ کیلویی هم انتظار یک شبه داشتن خطا است. حتی کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه نیز چنین است.

رکورد کاهش وزن در یک ماه

اگر سوال شما این است که آقای مردانی رکورد کاهش وزن در یک ماه برای مراجعین تان چند کیلو است می گویم بیشترین کاهش وزن در یک ماه حدود ۱۲ کیلو بوده است. البته این مقدار خیلی زیاد است و باید تمام نیازهای تغذیه ای فرد در نظر گرفته شود.

مقاله کاهش 15 کیلو در یک ماه را مطالعه کنید.

در اصل و بر اساس علوم روز میزان کاهش وزن، 4کیلو کاهش وزن در یک ماه مناسب و علمی است. گر چه برای افراد خیلی چاق روند ۴ کیلو کاهش وزن در یک ماه خیلی خسته کننده است. پس راهکار چیست؟ کاهش وزن برای افراد خیلی چاق به چه صورت است؟

کاهش وزن برای افراد خیلی چاق

آیا میدانید رژیم غذایی برای افراد بالای صد کیلو به چه صورتی است؟ فردی با وزن 154 کیلو برای کاهش وزن مراجعه کرد. قد او 185 کیلو و باید حدود 60 کیلو وزن کم کند. اگر بطور میانگین برای وی 1 کیلو کاهش وزن در یک هفته که معادل چهار کیلو کاهش وزن در یک ماه است در نظر گرفته شود، به چه زمانی نیاز است؟

برای کاهش وزن طبیعی ایشان به 15 ماه وقت نیاز داریم. اما آیا او حوصله و تحمل بیش از یک سال کاهش وزن را دارد؟ تجربه نشان داده است که باید کاهش وزن برای افراد خیلی چاق سریع تر صورت بگیرد. از طرفی سلامتی این افراد نیز در اولویت است.

توصیه لاغرفیت برای این دوستان استفاده از رژیم قلیایی (رژيم آلکالاین) است.

لاغری در ۳ ماه

برخی از افراد به دنبال لاغری در دو ماه هستند. عده ای به دنبال لاغری در ۳۰ روز یا یک ماه می باشند. ولی گر چه آنها بر روی کاهش وزن تاثیر دارند، بهتر از همه لاغری در ۳ ماه است. کاهش وزن در ۳ ماه از آن جهت بهتر است که هم وزن کم می کنند و هم در این مدت به برنامه غذایی لاغری عادت می کنند.

مزایای لاغری در ۳ ماه

  1. وزن کم کردن
  2. یاد گرفتن وزن کم کردن

رژیم کاهش وزن 10 کیلو در 1 ماه

در دوه ۳۰ روزه رژيم قلیایی سرعت کاهش وزن نسبتا بالا است. مثلا در یک ماه از ۵ تا ۸ کیلو لاغری امکان پذیر است. اما نکته ای که بایستی به آن توجه شود، نیازهای تغذیه ای افراد است که باید در رژيم قلیایی تامین شود. رژیم کاهش وزن 10 کیلو در 1 ماه نیز گاها برای اشخاصی که وزن خیلی بالایی دارند نیز می تواند موثر واقع شود.

پیشنهاد سایت لاغرفیت به شما چگونه در یک ماه ۱۰ کیلو لاغر شویم؟ (نکات طلایی) است.

شش تکنیک برای کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه

پنج تکنیک برای کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه

از پشتکارت استفاده کن

در حقیقت 30 کیلو کاهش وزن در مدت زمان 4 ماه مناسب نیست اما می توانید کارهایی انجام دهید که در مسیر کاهش وزن قرار بگیرید و به وزن دلخواهتان برسید. در زیر چند نکته برای کاهش وزن بصورت خلاصه وار به شما می گویم.

۱- پیش غذا سوپ بخورید

غذاهای آبکی دارای کالری کمتری نسبت به غذهای جامد دارند. می توانید به غذای روزانه خود یک سوپ آبکی اضافه کنید. در شروع غذا سوپ بخورید تا میزانی از حجم معده شما گرفته شود و کمتر غذا بخورید.

سوپ آبکی که از سبزیجات تازه و یا سبزیجات منجمد فراوان به آن اضافه می کنید، پیش غذای مناسبی است. از خوردن سوپ های چرب پرهیز کنید چون کالری زیادی دارند.

۲- لباسهای قدیمی خودتان را ببینید

شلوار، کت و یا پیراهنی را که قبل از این وزن می پوشیدید را در جلوی چشم خود قرار دهید. دیدن لباس هایی که در زمان لاغری می پوشیدید سبب می شود که انگیزه بیشتری برای کم کردن وزن داشته باشید.

می توانید برای این موضوع از لباسی استفاده کنید که با سایز فعلی شما خیلی هم تفاوت نداشته باشد و قابل دسترسی باشد تا زودتر به آن سایز برسید. در ادامه کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه (محمود مردانی)  سری به اثر نوشیدنی های گاز دار می زنیم.

۳- نوشیدنی شیرین کمتر بنوشید

نوشیدنی های شیرین باعث افزایش قند شده و متعاقبا باعث تولید انسولین شده و انسولین نیز قند خون را وارد سلول می کند. وقتی قند خون وارد سلول شود دوباره افت قند ایجاد شده و نیاز به نوشیدنی شیرین اتفاق می افتد. این سیکل معیوب ادامه خواهد داشت.

اگر تا حالا از نوشیدنی های گاز دار و شیرین زیاد استفاده می کردید و به آن عادت کرده اید، آرام آرام از میزان مصرف خود کم کنید. با این کار می توانید حدود 10 حبه قندی که در آن نوشابه ها وجود دارد را از رژيم خود حذف کنید.

بررسی انجام شده به مقایسه دریافت کردن 450 کالری اضافه از طریق نوشابه های گاز دار پرداخته است. این تحقیق نشان داد اشخاصی که پاستیل می خورند بصورت ناخودآگاه میزان کالری کمتری دریافت می کنند نسبت به کسانی که از نوشابه های گاز دار استفاده می نمایند.

افرادی که از نوشابه گاز دار می خوردند، در مدت زمان 4 هفته توانستند 1.2 کیلوگرم افزایش وزن داشتند. از نوشیدنی های گیاهی نیز می توانید به جای نوشابه های گاز دار استفاده کنید.

 ۴- قانون ۸۰ – ۲۰ در غذا خوردن

قانون ۸۰ - ۲۰ در غذا خوردن

قانون «هارا هاچی بو» در غذا خوردن

ساکنان شهر اوکیناوا در کشور ژاپن تا هنگامی به خوردن غذا ادامه می دهند که بیشتر حجم معده آنها پر شود. یعنی وقتی 80% احساس سیری کردند از غذا دست می کشند. شاید دوست داشته باشید آقای مردانی نام این روش را به شما بگوید. آنها به قانون ۸۰ درصد پری (هارا هاچی بو) می گویند.

به گفته محققین ممکن است بسیاری از اشخاص این قانون را در هنگام غذا خوردن به فراموشی بسپارند، از اینرو می توانیم قانون جدیدی را به شما بگوییم و قانون این است که از همان اول غذا خوردن 20% کمتر غذا بکشید.

پیشنهاد سایت لاغرفیت: راز لاغر شدن زنان ژاپنی چیست؟

۵- برای خودت جشن بگیر

وقتی توانستی یک کار ارزشمند در حهت کاهش وزن خودت انجام بدهید از خودت قدر دانی بکن. مثلا اگر خواستی از نوشابه های قندی و گاز دار بخوری، کمی از آن را در ته لیوان بریزی و از همان لذت ببری، خودت را تشویق کن چون این کار در رسیدن به لاغری به شما کمک می کند.

پاداشی هم که می توانی به خودت بدهی یا خرید یک لباس زیبا برای خودتان باشد، یا تلفن کردن به یک دوست و قرار پیاده روی و یا مانیکور کردن ناخن های تان باشد.

۶- در غذا خوردن خودتان وقفه ایجاد کنید

در ادامه مطلب کاهش وزن 30 کیلو در 4 ماه (محمود مردانی) به وقفه در غذا خوردن می رسیم. برخی از افراد موقع غذا خوردن قاشق خود را برای مدت چند دقیقه کنار می گذارند. معمولا وقفه در غذا خوردن باعث طول کشیدن غذا خوردن و احساس سیری می شود.

از این پیام های مخفی احساس سیری برای کاهش وزن خود بهره ببرید. در هنگام غذا خوردن می توانید از مکالمه با دوستان و اطرافیان خود لذت ببرید که از پرخوری پیشگیری کنید. اگر به دنبال 30 کیلو کاهش وزن در 3 ماه هستید بهتر است از همین حالا اقدام کنید و در دوره لاغری سایت لاغرفیت شرکت کنید.

در دوره لاغری رژيم قلیایی از تکنیک های روانشناسی تغذیه و از تکنیک های لاغر شدن نیز استفاده می شود. همچنین این دوره به مدت سه ماه پشتیبانی دارد. از شما بابت مطالعه این محتوا متشکرم

محمود مردانی سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  2  =