رژيم قلیایی, کاهش وزن

کاهش وزن به روش بوعلی سینا (با برنامه)

فرمول کاهش وزن بوعلی سینا

کاهش وزن به روش بوعلی سینا چیزی است که طرفداران زیادی دارد و عده زیادی خواهان آن هستند! از نظر بوعلی سینا (این سینا) ورزش خسته کننده، کم کردن خوراک و حمام کردن قبل از غذا باعث کاهش وزن و لاغری می شود. اینها بعضی از مواردی بود که در نسخه لاغری بوعلی سینا ذکر می شود. همانطور که در فرمول کاهش وزن بوعلی سینا آمده است، مواد غذایی قلیایی که در سایت لاغرفیت به آنها زیاد اشاره کرده ام، لاغر کننده هستند. من محمود مردانی مشاور تغذیه در این مطلب می خواهم یکی از موثرترین و کارآمدترین روش های کاهش وزن را با شما به اشتراک بگذارم. پس تا آخر این مقاله با من همراه باشید.

کاهش وزن به روش بوعلی سینا

 

اگر سرگذشت محمود مردانی مشاور تغذیه را مطالعه کرده اید حتما متوجه شده اید که در ابتدا من در رشته پزشکی درس می خواندم. علی رغم میل باطنی خودم حدود ۹۹ واحد از درسهای علوم پایه پزشکی را نیز مطالعه کردم و پس از سه سال از آن رشته انصراف دادم و به رشته علوم تغذیه مشغول شدم.

شاید سوال کنید این سرگذشت چه ارتباطی با کاهش وزن به روش بوعلی سینا دارد؟ شما درست می گویید ولی نکته ای که می خواهم به شما بگویم این بود که در همان زمان استادی که به ما درس فیزیولوژی قلب را می گفت راجع به بوعلی سینا مطلبی گفت که شایان ذکر است.

در همان زمان ما صحبت های اساتید پزشکی را با ضبط صوت ضبط می کردیم. (آن زمان موبایل برای ضبط نبود) داستان از آنجا شروع شد که آن استاد که وجهه سیاسی نیز داشت گفت اگر ضبط صوت را خاموش کنید، من مطgبی را به شما می گویم.

ما خیلی حساس شدیم که چه جمله ای می خواهد بگوید که باید ضبط نشود؟ بچه ها ضبط صوت را خاموش کردند، سپس او گفت: بوعلی سینا خیلی هم نمیدونسته و به اندازه شما بچه های سال دوم پزشکی دانش داشته است. سپس ادامه داد حالا ضیط را روشن کنید.

در آن لحظه هیچ کسی صحبتی راجع به این موضوع نکرد. ولی بعدها با مطالعه زیادی که راجع به درمان بوعلی سینا داشتم متوجه درمان های معجزه آسای ایشان شدم. در پایان این مقاله کاهش وزن به روش بوعلی سینا به چند درمان عجیب و جالب از ایشان می پردازم. اگر علاقه داشتید حتما آن داستان ها را نیز مطاله کنید.

لاغری به روش بوعلی سینا

لاغری به روش بوعلی سینا

اضافه وزن و چاقی یکی از معضلات و مشکلات شایع قرن اخیر به حساب می آید. مشکل چاقی تمام گروه های سنی را از کودک گرفته تا نوجوان، جوان و سنین مختلف و حتی سالمندان را درگیر خودش کرده است. چاقی علاوه بر اینکه طاهر شخص را تعییر داده، سلامتی فرد را نیز به خطر انداخته است.

اضافه وزن و چاقی مقدمه ای برای ابتلا به بیماری های زمینه ای و مرتبط با چاقی نیز شده است. نسخه لاغری بوعلی سینا از مهم ترین روش های کاهش وزن و لاغری به شمار می آید. نسخه لاغری بوعلی سینا به چند نکته اشاره دارد. از جمله نسخه کاهش وزن بوعلی سینا به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • دوش گرفتن قبل از غذا
  • کم کردن خوراک
  • ورزش های خسته کننده
  • مصرف غذاهایی که مزاج خشک دارند

1- دوش گرفتن قبل از غذا

در کتب قدیمی آمده است هر روز حمام کردن باعث لاغری و یک روز در میان باعث چاقی می شود. در نسخه لاغری ابوعلی سینا نیز آمده است قبل از غذا حمام کردن باعث کاهش وزن می شود. پس می توان نتیجه گرفت حمام کردن بعد از غذا باعث چاقی می شود.

 لاغری به روش طب سنتی نیز تاکید بر دوش گرفتن بعد از غذا باعث چاقی می شود

طب لاغری بو علی سینا ادعا دارد دوش گرفتن با آب خیلی گرم باعث تحلیل و لاغری و دوش گرفتن با آب نیمه گرم سبب چاقی می گردد. من مشاور تغذیه آنلاین هستم ولی توجیه علمی راجع به این موضوع پیدا نکردم. گر چه این نظریه طب سنتی در رابطه با لاغری است.

2- کم کردن خوراک

فردی که قصد لاغری دارد لازم است از میزان غذای خود بکاهد. نسخه لاغری بوعلی سینا می گوید کم غذا خوردن باعث لاغری می شود. ابن سینا ادعا دارد که غذا هم از نظر حجم و هم از نظر غذاییت بایستی ضعیف تر باشد. شاید از نظر غذاییت منظور میزان کالری باشد.

در سایت لاغرفیت نظر بر این است که اگر میزان کالری دریافتی از کالری مصرفی کمتر باشد، فرد لاغر می شود. اگر سوال کنید آقای مردانی نظر شما در رابطه با کم کردن خوراک چیست؟ می گویم بایستی غذا کمتر ولی از نظر ویتامین و املاح معدنی باید کافی باشد.

3- ورزش های خسته کننده

در فرمول کاهش وزن بوعلی سینا، فردی که چاق است و یا اینکه اضافه وزن دارد بایستی ورزشی انجام دهد که باعث خستگی او شود. در نسخه بوعلی سینا برای لاغری آمده است: انجام ورزش های خسته کننده باعث می شود. گوشت های متخلخل بدن که سست هستند به گوشت های فشرده و سخت تبدیل شوند. بد نیست نگاهی به مقاله بهترین ورزش برای کاهش وزن در لاغرفیت بیندازید.

راجع به این نظریه بوعلی سینا در سایت لاغرفیت مقاله ای تحت عنوان هر سایز چند کیلو است؟ را نوشته ام. پیشنهاد می کنم آن مقاله را مطالعه کنید.

4- مصرف غذاهایی که مزاج خشک دارند

کاهش وزن به روش بوعلی سینا

خوردن غذاهای با مزاج خشک باعث کاهش وزن می شوند. در واقع فردی که می خواهد لاغر شود می بایست از غذاهایی استفاده کند که باعث افزایش تری مزاج می شود. نسخه کاهش وزن بوعلی سینا تاکید به مصرف غذا با مزه ترش، شور و تند دارد که مزاج را خشک کرده و به کاهش وزن منجر می شود.
در حقیقت بوعلی سینا اعتقاد دارد غذاهایی که مزاجشان گرم و خشک است سبب کم کردن وزن میشود و غذاهایی که مزاجشان سرد است سبب چاقی می شوند. معمولا غذاهای ترش مثل آبلیمو و غذاهای تند مثل ادویه جات خاصیت قلیایی داشته و باعث چربی سوزی می شوند.
به نظر می رسد این جملات ابن سینا با گذشت زمان خیلی زیاد و تا امروز، صحیح می باشند. در سایت لاغرفیت نیز تاکید بر استفاده از رژيم آلکالاین یا رژيم قلیایی شده است. چرا غذاهای قلیایی باعث لاغری می شوند؟ چرا خوردن غذاهای قلیایی باعث چربی سوزی می شوند؟
حتما به مقاله لیست غذاهای قلیایی کننده بدن در لاغرفیت بزنید.

5- چرا غذاهای قلیایی باعث لاغری می شوند

در اینجا می خواهم راز لاغری ابن سینا را به شما بگویم. شاید در زمان بوعلی سینا PH هنوز کشف نشده بود چون بوعلی سینا حدود 1000 سال قبل می زیسته است و کشف PH حددود 100 سال قبل کشف شده است.

یعنی حدود 900 سال بعد از بوعلی سینا پی اچ مواد غذایی کشف شده است، از اینرو بوعلی سینا غذاهای قلیایی را غذاهای گرم نام برده است

غذاهای گرم همان غذاهایی هستند که خاصیت قلیایی و لاغر کننده دارند. در پاسخ این سوال که چرا غذاهای قلیایی باعث لاغری می شوند نیاز است چند جمله را بدانید. در مقابل غذاهای قلیایی، غذاهای اسیدی قرار دارند که باعث چاق شدن شما شده است.
وقتی غذاهای اسیدی تجزیه شوند به سم یا پسماندهای اسیدی تبدیل می شوند و بدن به شدت با آنها مبارزه می کند. مبارزه بدن به دو شکل صورت می گیرد: یکی دفع پسماندهای اسیدی و دومی جذب چربی و ذخیره سم ها در چربی
مبارزه بدن برای سلامتی به دو شکل است:
  1. دفع پسماندهای سمی از راه های تنفس و ادرار و غیره
  2. جذب چربی در بدن و ذخیره کردن پسماندهای سمی در آن

در ادامه مقاله کاهش وزن به روش بوعلی سینا به این مسئله می رسیم که چرا بدن پسماندهای سمی را بیرون می ریزد.

چرا بدن پسماندهای سمی را بیرون می ریزد؟

جواب این سوال خیلی راحت است شاید شما بگویید آقای مردانی من می دانم که سم برای بدن مضر است و باید بیرون از بدن برود. دقیقا همینطور است. حتی اگر سمی هم در درون بدن بماند طوری با چربی پوشش دار می شود که نتواند به بدن آسیب برساند.

در نسخه لاغری بوعلی سینا استفاده از غذاهای گرم (غذاهای قلیایی) پسماندهای اسیدی ندارند. همین موضوع باعث می شود برای بدن هیچ خطری نیز نداشته باشد. از طرفی فعالیت و سلامتی بدن را نیز تضمین کرده و باعث شادی و آرامش شما نیز می شوند.

حالا متوجه کپسول لاغری بوعلی شده اید؟ یعنی استفاده از غذاهای قلیایی یا به قول بوعلی سینا استفاده از کپسول لاغری بوعلی است. رژیم ۵ روزه ابن سینا را برخی دنبال می کنند و باید بدانند که این رژيم همان رژيم آلکالاین یا قلیایی است.

مثلا صبحانه قلیایی برای لاغری باعث می شود از ابتدای روز بدنتان در بهترین وضعیت قرار بگیرد و آماده ادامه مسیر باشید.

هشت گیاه اصلی در نسخه لاغری بوعلی سینا

هشت گیاه بوعلی سینا برای لاغری به این شرح هستند:

  1. دارچین
  2. زنجبیل
  3. بابونه
  4. به لیمو
  5. گل گاوزبان
  6. گل نسترن
  7. آویشن
  8. چای کوهی

در طب بوعلی سینا برای چاقی صورت نیز از این هشت گیاه نیز استفاده می شود. گرچه بایستی برای چاقی صورت خود جلوگیری از لاغری صورت را نیز بدانید. نیاز است بدانید دمنوش لاغری ابن سینا نیز از همین گیاهان و گیاهان مشابه می باشد.

پیشنهاد لاغرفیت برای شما: 5 راه جلوگیری از لاغر شدن صورت در بدنسازی

روغن لاغری ابن سینا را می توان روغن های گیاهی نظیر روغن سیاهدانه، روعن بابونه و روغن شوید را نام برد. هم اکنون شما می توانید از روعن های سالم نظیر روغن کانولا، روغن کنجد و روغن زیتون استفاده کنید.

در اوایل مقاله کاهش وزن به روش بوعلی سینا به شما نوید دادم که داستان معجزه آسای درمان بوعلی سینا را برای شما بگویم.

بو علی سینا و شاهزاده ای که می گفت من گاوم

ماجرا از آنجا شروع شده بود که روزی از روزها یکی از نزدیکان علاءالدوله که سلطان بود نزد او رفت و از او خواست تا بوعلی سینا را برای معالجه و درمان یک شاهزاده بفرستد. احساس شاهزاده این بود که او گاو است و مدام صدای گاو می داد. او می گفت به قصاب بگویید بیاید و مرا بشکد.

او به بیماری مالیخولیا دچار شده بود. مالیخولیا یک بیماری روحی روانی است که تقریبا علائمی مثل افسردگی دارد. استفاده از غذاهای اسیدی باعث مشکلات روحی روانی از جمله افسردگی و استرس می شود.

آن شاهزاده دیلمی لب به غذا نمی زد و چیزی نمی خورد و منتظر قصاب بود که سر او را ببرد. این خبر به گوش ابوعلی سینا رسید، او با شنیدن این ماجرا دعوت پادشاه را پذیرفت و پیغام داد به پادشاه پیغام داد که به زودی به دربار می آید و به شاهزاده نیز نوید بدهید که قصاب برای کشتن تو به قصر می آید.

ابوعلی سینا خود را به شکل قصاب آن زمان درآورد و با کارد و چخماق به آنجا رفت و وارد اتاق آن شاهزاده شد.

سپس بوعلی سینا گفت: این گاو کجاست تا سر او را ببرم؟ آن جوان صدای گاو در می آورد یعنی گاو اینجاست. ابوعلی سینا به خدمتکاران گفت: گاو را به وسط اتاق بیاورید و دست و پاهایش را ببندید تا او را بکشم. شاید سوال کنید آقای مردانی چرا ابوعلی سینا چنین کاری کرد؟

درک کردن درد بیمار جزو درمان است

درک کردن درد بیمار جزو درمان است

درک کردن بیمار به بهبودی او کمک می کند.

من با توجه به اینکه بیماران زیادی را مشاوره و ویزیت کرده ام متوجه شده ام که خودم را باید جای آنها بگذارم. مثلا اگر شخصی می گوید من چاقم و از چاقی خودم خسته شدم، کاملا به او گوش می دهم و او را درک می کنم. ابوعلی سینا نیز در ذهن او جای گرفت و قبول کرد که او گاو است. این یک قانون درمان است.

آن شاهزاده بیمار وقتی صحبتهای بوعلی سینا را شنید دوان دوان خودش را به وسط اتاق رساند و دست و پاهایش را برای بستن جلو آورد تا او را ببندند. هنگامی که بوعلی سینا جلو آمد همانند قصاب ها کاردش را تیز می کرد. رسم قصاب ها این است که قبل از سربریدن گاو او را معاینه می کنند که لاغر است یا چاق است؟

وقتی بوعلی سنا دست به پهلوی گاو یا همان شاهزاده زد گفت: عجب گاو لاغری. علوفه دهیدش تا فربه شود. این گاو باید حسابی علوفه و غذا بخورد تا چاق شود. صدای خود را بالا برد به طوری که گاو صدای او را بشنود گفت: دست و پاهای گاو را باز کنید و از غذاهایی که می گویم به او بخورانید تا سریع چاق شود و آماده شود تا من برای کشتن او به اینجا بیایم.

خدمتکاران برای شاهزاده غذاهایی که بوعلی سینا گفته بود آوردند. من نمی دانم از هشت گیاه بوعلی سینا برای لاغرییا از دمتوش های مختلف داخل غذای او ریختند ولی خوب می دانم که ترکیب دارویی بوعلی سینا محتوای آمینو اسید های تریبپتوفان و فنیل آلانین بوده است.

نتیجه درمان بوعلی سینا

داروها و شربت هایی که برای معالجه و درمان شاهزاده نیاز بود را با غذا مخلوط کردند و به خورد وی دادند. چند روز شاهزاده حسابی غذا همراه با داروهای گیاهی خورد به امید این که چاق شود تا سر او را ببرند.

طبق دستور بوعلی سینا به بیمار مالیخولیایی (افسردگی) غذا دادند و طی مدت یک ماه او درمان شد و سلامتی کامل خودش را بدست آورد.

تحقیقات نشان داده است که کمبود برخی از آمینو اسیدها مثل فنیل آلانین و تریپتوفان باعث افسردگی می شود. تامین این آمینو اسیدها با تغذیه به درمان و سلامتی بیماران افسرده کمک می کند. در کتاب درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا آمده است بوعلی سینا به مرض قولنج مبتلا و با آن فوت کرد. اگر منظور قولنج روده ای باشد به آن سندرم روده تحریک پذیر یا IBS می گویند.

پیشنهاد سایت لاغرفیت: مقاله کاملی راجع به سندرم روده تحریک پذیر یا IBS آنرا مطالعه کنید.

این مطلب از کتاب چهار مقاله یا داستان های کهن ایران است با گرد آوری آقای رحمت الله رضایی، انتشارات خلاق و همچنین از کتاب درمان گیاهی با روش ابوعلی سینا انتشارات نسل نواندیش از محمد حسن نعیمی است.

پیشنهاد لاغرفیت به شما

اگر به هر دلیل از اضافه رنج رنج می برید و تمایل دارید به وزن و اندام مناسب برسید، حتما به بخش رژیم لاغری آنلاین سایت لاغرفیت بزنید و با از برنامه اختصاصی خود برای کاهش وزن استفاده کنید.

کلیک کنید

از شما بابت مطالعه کاهش وزن به روش بوعلی سینا متشکرم.

محمود مردانی سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +  4  =