رژيم قلیایی, کاهش وزن

چگونه وزن را کم کنیم ـ محمود مردانی

چگونه وزن را کم کنیم ـ محمود مردانی

چگونه وزن را کم کنیم ـ محمود مردانی عنوان این محتوا است. یکی از سوالات بسیار رایج این است که چگونه وزن خود را کم کنیم؟ معمولا کسانی این سوال را می پرسند که از رژيم های مختلف نیز زیاد ستفاده کده اند. سایت لاغرفیت همیشه پاسخ گوی این سوالات شما می باشد. یکی از مراجعه کنندگانم می گفت آقای مردانی برنامه کاهش وزن در یک هفته به چه صورت است؟ در این مقاله می خواهیم به این سوال که چگونه وزن خود را کم کنیم و لاغر بمانیم پاسخ دهیم. پس با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

چگونه وزن خود را کم کنیم

چگونه وزن خود را کم کنیم

 

 

حتما شما هم شنیده اید که می گویند کم غذا بخور و ورزش کن تا لاغر بشی، چربی نخور تا لاغر بشی، ولی لاغری که اتفاق نیفتاد هیچ هر روز به جمعیت اضافه وزن نیز اضافه شد. حتی برخی نظریه ها بر این بود که افرادی که از نظر مالی در حد بالایی هستند، چون مواد غذایی لوکس و پر چرب در اختیار دارند، چاق می شوند.

اما متاسفانه در جوامع فقیر نیز چاقی افزایش سرسام آوری داشته است. به نظر می رسد این فرضیه ها دیگر جواب نمی دهد و باید دنبال راه جدیدی باشیم.در این میان آشفته بازار می خواهیم بدانیم چگونه وزن خود را کم کنیم و بهترین روش کاهش وزن کدام است؟

می خواهم نظریه جدیدی برای کاهش وزن به شما بگویم. خواهش می کنم نگویید آقای مردانی مگر شیوه های قدیمی چه ایرادی دارد؟ زمانی می گفتند زمین صاف است. همه مشاهده می کردند خورشید از شرق طلوع می کند و در غرب هم غروب می کند. هر جای زمین هم که مسافرت می کردند نیز مسطح و صاف بود.

ولی به یک مرتبه نظریه کروی بودن زمین توسط گالیله ارائه شد و همه را متعجب کرد. هم اکنون نظریه کروی بودن زمین به اثبات رسیده است ولی برخی افراد هنوز نظریه قدیم را قبول دارند و می گویند زمین صاف است. همانطور که می گویند چربی باعث چاقی می شود.

در ادامه مطلب چگونه وزن را کم کنیم ـ محمود مردانی به برنامه کاهش وزن می رسیم.

برنامه کاهش وزن

تعدادی می گویند اضافه کالری دریافتی باعث چاقی می شود. در اینجا برای درک موضوع یک مثال می آورم. نگویید آقای مردانی این چه مثالی است؟ چرا حیوانات چاق نمی شوند؟

تا حالا دیده اید گنجشک چاق شود؟ ببر و شیر از یک حد استاندارد خارج نمی شوند.

البته برخی از حیوانات ذات چاقی دارند که آن هم بنا به بیولوژی بدنشان چاق هستند. مثل فیل، ولی بقیه حیوانات دارای کنترل کننده درونی بوده که بوسیله آن از چاق شدن جلو گیری می شود.

در واقع نمی توانیم بگویید مطلقا چاقی ارثی است. چرا چاقی در حیوانات ارثی نیست؟ یکی از مراجعه کنندگانم که خانم بارداری بود در مدت بارداری ۳۰ کیلو اضافه کرده بود. این در حالی بود که جنین او کوچک و کم ورن بود. افزایش وزن بارداری حدود ۷ تا ۹ کیلو می باشد.

برخی از بچه ها نیز در بدو تولد وزن زیادتر از استانداردی دارند. نمی توانیم بگوییم چاقی آنان پر خوری و عدم تحرک و تنبلی بوده است چون تقریبا تمام جنین ها شرایط یکسانی دارند ولی از نظر وزنی ممکن است تفاوت فاحشی با یکدیگر داشته باشند.

یک مثال دیگر:

شما به اتفاق خانواده و یا دوستان خود به سالن بدنسازی بزرگی رفته اید. رفته رفته افراد بیشتر و بیشتر می شود. دلیل آن چیست؟ آیا می گویید چون مردم به آنجا می آیند دلیل آن است؟ دلیل تحمع چربی چیست؟ آیا چون چربی روز به روز زیاد می شود دلیل انباشت چربی و چاقی است؟

در ورای آنها دلیل اصلی نهفته است. مثلا در سالن ورزشی دلیل اصلی تجمع افراد ورزش است و برای ورزش کردن به آنجا آمده اند. دلیل تجمع چربی و اضافه وزن نیز، تجمع چربی نیست و دلیل بیولوژیکی بدن باعث تجمع چربی شده است.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

قبل از اینکه بگوییم برنامه رژيم غذایی برای کاهش وزن باید چگونه باشد، سفری به درون بدن داشته باشیم. برای درک این موضوع می خواهم آزمایشی انجام دهید. لطفا یک عدد چوب کبریت را روشن کنید و اجازه دهید تا آخر بسوزد.

از سوخت آن چوب کبریت چه چیزی بدست آمده است؟ حتما می گویید آقای مردانی چوب سوخته و کمی ذغال درست شده است. آفرین حق باشماست. قانون پایستگی انرژي می گوید انرژی از بین نمی رود بلکه از حالتی به حالتی دیگر تبدیل می شود. یعنی چوب کبریت می سوزد ولی از بین نمی رود و به حالتی دیگر تبدیل می شود.

در بدن نیز مثل چوب کبریت، غذاها متابولیزه می شوند و به حالتی دیگر تبدیل می شوند. غذایی که ما می خوریم اگر حالت اسیدی داشته باشد، غذا سوخته و به پسماندهای سمی تبدیل می شود.

پیشنهاد سایت لاغرفیت: کاملترین لیست غذاهای قلیایی را مطالعه کنید.

پسماندهای سمی مثل همان چوب کبریت سوخته، هیچ ارزشی ندارند. چوب کبریت را درون سطل زباله می اندازید. پسماندهای سمی را باید چه کار کنیم؟ بدن نیز کاری مثل کار شما انجام می دهد. یعنی پسماندهای سمی را به درون سطل زباله می اندازد.

سطل زباله بدن کمی فرق می کند. بدن سطل زباله ندارد ولی کاری شبیه به آن انجام می دهد. یعنی چربی را در قسمت هایی از بدن زیاد می کند و همان پسماندهای سمی را در آنجا می اندازد یا بهتر بگوییم در آنجا ذخیره می کند. محل سطل زباله بدن شکم، پهلوها، ران ها، پشت کتف و گاها بازوها هستند.

منتهی سطل زباله بدن کمی فرق می کند. بدن سطل زباله ندارد ولی کاری شبیه به آن انجام می دهد. یعنی چربی را در قسمت هایی از بدن زیاد می کند و همان پسماندهای سمی را در آنجا می اندازد یا بهتر بگوییم در آنجا ذخیره می کند. محل سطل زباله بدن شکم، پهلوها، ران ها، پشت کتف و گاها بازوها هستند.

رژیم غذایی کاهش وزن در یک ماه

در چند سطر بالا دلیل افزایش چربی و افزایش وزن را متوجه شدید؟ چرا شما زباله های خود را درون سطل زباله می اندازید و آنها را به بیرون از منزل خود منتقل می کنید؟ حتما می گویید آقای مردانی اگر این کار را نکنیم سو کله حیوانات موذی داخل منزلمان زیاد می شود و از بوی تعفن زباله ها نمی توانیم زندگی کنیم. کاملا درست می گویید.

حالا دوباره به دورن بدن برویم. همان ذباله های بدن که ما نامشان را پسماندهای سمی یا اسیدی گذاشتیم درون بدن زیاد می شوند. سم برای بدن مضر است و وقتی در بدن زیاد شود، زندگی و حیات انسان را با مخاطره روبرو کرده و باعث مرگ انسان می شود.

بدن نیز مثل شما عمل کرده و آن زباله ها را به خارج از بدن منتقل می کند. از چه راهی؟ از راه ادرار، تنفس، پوست و غیره سم ها از بدن خارج می شوند. اما از طرف دیگر مدام غذاهای اسیدی خورده می شوند و به سم های بیشتری تبدیل می گردند.

در اینجا بدن توانایی دفع مداوم خود را از دست می دهد و بهترین راه همان ذخیره کردن سم ها در بافت چربی است. شخص را چاق می کند و سم را آنجا قرار می دهد. همین علت چاقی و چاق تر شدن شخصی چاق است.

رژيم غذایی کاهش وزن در یک ماه باید بر اساس غذاهای قلیایی باشد نه اسیدی، چون غذاهای قلیایی پسماندهای سمی ندارند و به واقع غذاهای محبوب و ارزشمندی می باشند.

می خواهم جمله ای ناخوشایند اما واقعی به شما بگویم و آن جمله این است که شکمی که چاق است مملو از سم و پسماندهای سمی است.

چگونه روزی یک کیلو وزن کم کنیم

اگر به دنبال کم کردن وزن هستید بایستی از غذاهای قلیایی بیشتر بخورید. در پاسخ به این سوال که بعضی ها می گویند چگونه روزی یک کیلو وزن کم کنیم جمله درستی نیست چون روزی یک کیلو کم کردن به سلامتی شما آسیب جدی وارد می کند.

بعضی افراد هم سوال می کنند چگونه در سه روز دو کیلو کم کنیم که فرق زیادی با چگونه روزی یک کیلو کم کنیم ندارد.

اما اگر بگوییم چگونه هفته ای یک کیلو وزن کم کنیم، قبلا توصیه این بود که اگر روزی 1000 کالری کمتر بخوری در یک هفته یک کیلو کم می کنید. با توصیف جملات بالا متوجه شدید بدن اگر اسیدی باشد امکان لاغر شدن وجود ندارد.

در اینجا متاسفانه می خواهم جمله ای ناخوشایند اما واقعی به شما بگویم و آن جمله این است که شکمی که چاق است مملو از سم و پسماندهای سمی است. یادتان نرود که این محتوا چگونه وزن را کم کنیم ـ محمود مردانی نام دارد.

رژیم غذایی برای کاهش وزن در یک هفته

در حقیقت برای وزن کم کردن راهی ندارید جز بیشتر خوردن غذاهای قلیایی، یعنی نیاز است حدود 80% غذاهای شما را غذاهای قلیایی و فقط حدود 20% از غذایتان را از غذاهای اسیدی استفاده کنید.

رژيم غذایی برای کاهش وزن در یک هفته نیز تشکیل شده است از همین قانون 80 به 20 که باعث کم کردن وزن شما می شود. این رژيم را می توانید از سایت لاغرفیت تهیه کنید. رژیم لاغری سریع رایگان را مطالعه کنید.

در حقیقت با استناد به چاقی با غذاهای اسییدی، کاهش وزن مردان فرق چندانی با کاهش وزن زنان ندارد و در هر دو جنس بایستی پایبند اصول تغذیه درست قلیایی باشید.

چه بصورت حضوری و چه در سایت لاغرفیت سوالات عجیبی از ما می شود. همه سوالات به نوعی ارزشمند هستند ولی یک سوال از این قبیل را در اینجا می آورم که می گویند: چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم بدون ورزش ؟؟؟،،

در پاسخ شما را دعوت می کنم مقاله چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم؟ را مطالعه کنید. راهکار علمی را در آن مقاله توضیح داده ام.

در این قسمت برای شما یک سوپرایز دارم:

دوره لاغری

دوره لاغری سایت لاغرفیت برای شما یک پیشنهاد بی نظیر است. نام دوره، دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی است. این دوره لاغری 90 روز پشتیبانی دارد. چند مزیت این دوره به شرح زیر است:

تنظیم رژيم غذایی قلیایی با توجه به وزن، قد و سن شما

30 فیلم آموزشی انگیزه لاغری و راهکارهای لاغر شدن

پشتیبانی مستقیم دوره لاغری به مدت 90 روز

به نظر می رسد اگر این دوره را از دست بدهید، همین وزنی که داری، می مانید و متاسفانه باید بگویم وزن شما حتی افزایش نیز می یابد. پس این دوره را از دست ندهید و برای خودتان سرمایه گذاری کنید و ارزش قایل شوید.

 

محمود مردانی ـ سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4  +  2  =