رژيم قلیایی, رژیم لاغری

چه کار کنیم در ایام عید چاق نشویم؟ (هفت قانون)

رژیم پروتئین و سبزیجات چیست؟ (همراه برنامه)

چه کار کنیم در ایام عید چاق نشویم؟ (هفت قانون)

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بپرسید آقای مردانی چه کار کنیم که در ایام عید چاق نشویم؟ گر چه در سایت لاغرفیت مقالاتی در این راستا موجود می باشد ولی در این مقاله می خواهم شما را با راهکار های آسان و کاربردی آشنا کنم که در ایام عید نوروز هم از تعطیلات لذت ببرید و هم یک گرم چاق نشوید.

چگونه در تعطیلات عید چاق نشویم؟ (هفت قانون)

چه کار کنیم در ایام عید چاق نشویم؟

گر چه می گویند با توجه به ویروس کرونا نه مسافرت و نه به دید و بازدید بروید. ولی واقعیت چیست؟ اینکه دید و بازدید فامیل های درجه دوم و درجه سوم خیلی کم شده است ولی آیا شما حاضر هستید به پدر و مادر، خواهر و برادر و یا به بچه های خود سر نزنید؟

البته ما طوری تنظیم شده ایم که اگر بگویند فاصله اجتماعی را رعایت کنید در جای دیگر آنرا جبران می کنیم. عید نوروز با همه شادی و نشاطی که به همراه دارد برای برخی از مردم استرس زا می باشد.

همه دوست دارند در ایام تعطیلات عید خوش باشند ولی تعدادی همین که می خواهند از خوراکی استفاده کنند به فکر چاقی و اضافه وزن خود می افتند. نه اینکه آن تنقلات و خوراکی را نمی خوردند،‌ برعکس آنرا می خورند ولی با استرس و اضطراب می خورند و همیشه با خود می گویند نکنه این منو چاق کنه؟ یکی می گفت من چرا چاقم ای خدا.

شما می توانید هم از خوراکی های عید نوروز لذت ببرید و هم اینکه چاق نشوید. خبر خوب این است که اگر به توصیه های من بعنوان مشاور تغذیه سایت لاغرفیت عمل کنید به دو هدف عمده نایل می شوید.

  • یکی اینکه چاق نمی شوید
  • دوم اینکه لاغر هم می شوید

این راهکار های بسیار ساده ولی بسیار اثر گذار هستند.

پیشگیری از چاقی در عید نوروز

پیشگیری از چاقی در عید نوروز

در این مقاله قصد ندارم راه های زیادی برای جلوگیری از چاقی به شما بگویم. گر چه راهکارها خیلی زیاد هستند ولی چند تکنیک از بهترین های آنها را برای شما در این مقاله می آورم. شما همین چند کار را انجام دهید کافی است. با اجرای این راهکارهای اساسی در ایام تعطیلات عید نوروز چاق نمی شوید.

قوانین لاغرفیت برای پیشگیری از چاقی در عید نوروز

۱- خودتان را وزن کنید

روز اول تعطیلات نوروز خودتان را وزن کنید. زمان توزین وزن باید صبح ناشتا و بعد از اجابت مزاج و با لباس کم باشد. کمترین وزن در هیمن حالت می باشد.

شرایط وزن کردن

  1. قبل از صبحانه
  2. بعد از دستشویی
  3. با حداقل لباس
  4. فقط با یک ترازو
  5. ترازو در یک جا ثابت

پس از اینکه وزن واقعی خودتان را بدست آوردید آنرا در دفترچه یا سررسید زیبای خودتان یادداشت کنید. می توانید وزن خورتان را به لاغرفیت هم ارسال کنید تا در آنجا نیز ذخیره شود. قانون این است که هر روز خودتان را در همان زمان و با همان شرایط وزن کرده و از وضعیت خودتان مطلع شوید.

۲- ورزش در ایام نوروز

تقریبا تمام باشگاه ها در ایام تعطیلات نوروزی تعطیل می باشند. پس چکار کنیم در تعطیلات نوروزی چاق نشویم؟ شاید شرایط برنامه های شبکه ورزش در ایام نوروز را نیز نداشته باشید. پس چه کار کنیم؟ لطفا کمی فکر کنید که چه تحرکی را می توانید به جای باشگاه جایگزین کنید. من خودم اهل باشگاه هستم. معمولا ۵ روز در هفته را ورزش می کنم. کمی فکر کردم که در تعطیلات از چه ورزشی می توانم استفاده کنم؟

قبل از تعطیلات نوروزی برای خود برنامه ریزی کردم. شاید بپرسید آقای مردانی چه برنامه ای برای ورزش خود دارید؟ ورزشی که در ایام تعطیلات نوروزی انجام می دهم پیاده روی است. مثلا مسیری که حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه است را با ماشین نمی روم. همین.ید

در روز دو مرتبه این پیاده روی را داشته باشید حدود یک ساعت مفید ورزش کرده اید. البته ممکن است شرایط شما متفاوت باشد و به همین جهت از شما خواستم چند دقیقه برای ورزش و تحرک خودتان فکر کنید.

۳- در میهمانی ها هوشمندانه بخورید

هوشمندانه خوردن یک هنر است. رسم ما ایرانی ها این است که برای میهمان خودمان از بهترین اغذیه ها استفاده می کنیم. گذشته از اینکه این نوع غذاها چرب و گاها شیرین هستند، گوناگون نیز می باشند. مثلا چند نوع غذا برای یک وعده طبخ می شود.

آیا به این فکر کرده اید که خانمی که غذا پخته بیشتر وقتش را در آشپزخانه می گذراند؟ معمولا خانم ها دوست دارند که با همدیگر صحبت کنند. ولی مگر کارهای میهمانی مجال صحبت را به آنان میدهد؟ راهکار این است که از یک نوع غذا طبخ شود. اگر چنین کاری انجام شود وقت برای مصاحبت با بقیه میهمان ها وجود دارد. البته این یک پیشنهاد بود.

حالا غذاهای رنگی و متفاوت سر میز غذا خوری هستند، آقای مردانی تکلیف ما چیست؟ گر چه معده برای یک نوع غذا کارایی بالایی دارد ولی معمولا همه دوست دارند از غذاهای مختلف بخورند. ایرادی ندارد.

از هر کدام از غذاها که آنرا بیشتر دوست دارید مقداری بکشید، از بقیه هم می توانید کمی برای خودتان بردارید ولی نکته شگفت انگیز در هوشمندانه خوردن آنها است. سعی کنید مزه هر کدام را جداگانه حس کنید. می پرسید به چه روشی؟

مثلا با قاشق کمی از غذای اول برداشته و بخورید ولی خیلی با آرامش که قسمتهای مختلف زبان شما تمام مزه ها را بفهمد. قسمت درک شیرینی در جلو و نوک زبان است. اطراف زبان حس های شوری و ترشی را تحلیل می کنند. در نهایت تلخی را قسمت عقب زبان درک می کند.

حالا نوبت قاشق دوم و الی اخر می رسد. گر چه می توانید قاشق خودتان را خیلی پر نکنید.

۴- بشقاب خود را پر از فیبر کنید

بشقاب پر فیبر

بشقاب من پر فیبر است. محتوای غذا نیز بادمجان و گوجه فراوان دارد. بفرمایید

سعی کنید دو سوم بشقابتان را از غذاهای پر فیبر و کم کالری پر کنید. غذاهایی که فیبر بالایی دارند برعکس حاوی کالری کمتری هستند. با چنین روشی چشم شما سیر می شود و احساس حرص و ولع از بین می رود.

به واقع اگر بیشتر حجم بشقاب غذای شما را غذاهای پرفیبر پر کند، حجم معده شما خیلی کوچک می شود. لطفا یک مشت خود را ببندید، معده شما این حجم می شود.

۵- کاهش کالری دریافتی در تعطیلات نوروز

یکی از اصول این سوال که چه کار کنیم در ایام عید چاق نشویم؟ (هفت قانون) کاهش کالری دریافتی در تعطیلات نوروزی است.

انواع شیرینی، میوه، آجیل و شکلات را چه کار کنیم؟ راهکار ساده است می توانید طبق قانون لاغرفیت از همه آنها بخورید. قانون این است که مثلا اگر در دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی هستید، سهم میوه خود را نخورید و در جاهایی که می روید آنها را بخورید. در هر منزلی که برای عید دیدنی می روید یک عدد میوه بخورید.

اگر زیرکانه برخورد کنید می توانید از میوه ای که برداشته و در بشقاب خود قرار داده اید به دیگران نیز تعارف کنید. با این کار ارزشمند خودتان به دیگران نیز نیکی کرده اید. آقای مردانی پس شیرینی ها که به من چشمک می زنند با آنها چه رفتاری انجام دهم؟

شیرینی و آجیل تقریبا شرایط یکسانی دارند. برای مثال آجیل را برای شما می گویم و  خودتان شیرینی را نیز متوجه خواهید شد. یک عدد بادام از ظرف آجیل جلوی خود بردارید. با دندان های جلویی کمی از بادام را گاز بزنید. با مزه مزه کردن آنرا جویده و سریع قورت ندهید. از خوشمزگی چربی مفید آن لذت ببرید.

انگار همه بادام ها همین مزه را می دهند. یکی از بیمارانم می گفت من اول با مشت می خوردم ولی از وقتی بادام را اینجوری می خورم لذت بیشتری می برم. حالا نوبت یک عدد پسته است. بعد نوبت یک دانه تخمه و به همین صورت ادامه بدهید. با این تکنیک نمی توانید زیاد بخورید. این قانون سایت لاغرفیت است.

با قانون لاغرفیت:

  • از خوردن لذت می برید
  • چاق هم نمی شوید
  • لاغر هم می شوید.

۶- لباس سایز بپوشید

گاها از یک شلوار جین استفاده کنید. وقتی لباس شما تنگ و چسبان باشد، از نظر جسمی و روح و روانی اندازه را نگه می دارید. وقتی که کمی وزن شما بالا رود لباس تنگ شده و شما هوشیار تر خواهید شد. ولی اگر کسی لباس های گشاد و راحت بپوشد در پایان تعطیلات نوروزی حسابی چاق می شود. اصلا به نفع شما نیست.

۷- خوب بخوابید

خواب مثل نان شب واجب است. شاید به این جمله بخندید ولی یک واقعیت مطلوب است. برای کاهش وزن، برای پیشگیری از چاقی در ایام عید نوروز و برای هر کار و فعالیتی بدن نیاز به خواب دارد. ت یکی از مشکلات تعطیلات عید نوروز بی نظمی در خواب می باشد. اگر می خواهید چاق نشوید خوب بخوابید.

خواب شبانگاهی منظم یکی از قوانین اساسی سایت لاغرفیت است. کس که تا صبح بیدار باشد فیزیولوژی بدن او به هم می ریزد. اگر خواب خوب نداشته باشید مطمئنا بیداری خوبی نیز نخواهد داشت. تکنیک خوب خوابیدن برای پیشگیری از چاقی و برای لاغر شدن اینقدر مهم است که من در دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی در باره آن زیاد صبحت کرده ام.

با خواب چگونه در تعطیلات چاق نشویم؟

حتی اگر زمانی برای خواب دیر شد و فقط می توانستید ۵ ساعت بخوابید، همان ۵ ساعت را راحت و خوب بخوابید بطوری که مثلا حدود ۸ ساعت از آن لذت و انرژي دریافت کنید. تا اینجا به این سوال که چه کار کنیم در ایام عید چاق نشویم؟ (هفت قانون) را متوجه شده اید. این توصیه ها را در دفترچه یا سررسید خودتان یادداشت کنید و همراه خودتان داشته باشید. اگر گاها آنرا فراموش کردید سریع از سایت لاغرفیت آنها را بخوانید.

حتما دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی را مشاهده کنید. این دوره برای کسانی که از دست وزنشان خسته شده اند و هزار بار رژيم گرفته و موفق نشده اند می باشد. آیا شما هم از دست وزن خود خسته شده اید؟ آیا تا کنون از رژیم لاغری فراوان گرفته اید ولی وزنتان دوباره برگشته است؟ پس به شما تبریک می گویم چون این دوره ویژه شماست. با تشکر محمود مردانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

55  +    =  62