رژيم قلیایی, رژیم لاغری

چربی بدن در کجا ذخیره می شود (عامل چاقی)

چربی بدن در کجا ذخیره می شود (عامل چاقی)

چربی بدن در کجا ذخیره می شود (عامل چاقی) و اصلا چربی بدن چیست؟  من محمود مردانی در طول مدتی که به مشاوره تغذیه برای بیمارانم مشغول بوده ام، کسی نبوده که از چربی بدن خشنود باشد. در سایت لاغرفیت تلاش در جهت کاهش وزن و کاهش چربی بدن صورت می گیرد. در این محتوا می خواهیم در رابطه با چربی اضافه بدن صحبت کنیم و اینکه درصد چربی بدن باید چه اندازه ای باشد.  پس با ما باشید تا در این خصوص اطلاعات خوبی را به شما بگویم. البته با افتخار

چرا بدن چربی ذخیره می کند

چرا بدن چربی ذخیره می کند

گر چه معمولا همه به نوعی از چربی و چاقی به نوعی متنفرند ولی تجمع چربی در بدن به نوعی یک فاکتور دفاعی بشمار می آید. این که چرا بدن چربی ذخیره می کند را می توانید با چند سطر بعدی یاد بگیرید. دانستن چربی اضافه بدن برای اینکه بتوانید لاغر بشوید حائز اهمیت است.

بدن سم های خود را از راه تنفس، پوست و غیره دفع می کند. اگر میزان دفع اسیدها بیش از توان بدن باشد در این حالت بدن چربی ذخیره می کند. آیا می دانید چرا چاقی اتفاق می افتد؟ چون بدن سم ها را باید در جایی مخفی و محافظت کند که به قلب، مغز و غیره آسیب نرسانند. بهترین مکان برای حفظ آنها بافت چربی است.

چربی ذخیره در بدن یک حالت محافظتی برای بدن دارد و دستگاه های حیاطی بدن را از سموم مصون می دارد. پس ذخیره چربی در بدن به نفع انسان است گر چه باید از شر آن چربی ها و چاقی نجات پیدا کند.

به انباشتگی چربی در بدن چه می گویند

شاید بپرسید آقای مردانی نام انباشتگی چربی در بدن چیست؟ در پاسخ به چند سطر زیر دفت بفرمایید. افزایش بار اسیدی از یک طرف و تجمع بافت چربی از طرف دیگر شروع می شود. آیا می دانید به انباشتگی چربی در بدن چه می گویند؟ انباشتگی زیاد اسید باعث انباشته شدن چربی شده و به اینصورت فرد چاق می شود. هر چه دریافت مواد غذایی اسیدی بیشتر باشد، تجمع چربی و چاقی نیز بیشتر می شود.

در مواقع روزه داری و گرسنگی های، مقداری از همان چربی ذخیره شده به کالری مورد نیاز شخص تبدیل می گردد. ولی در مجموع چربی ذخیره در بدن یک حالت محافظتی برای بدن دارد و دستگاه های حیاطی بدن را از سموم مصون می دارد. پس ذخیره چربی در بدن به نفع انسان است گر چه باید از شر آن چربی ها و چاقی نجات پیدا کند. نتیجه اینکه چربی اضافه بدن محل دفن سم های بدن است.

نحوه توزیع چربی ها در بدن

نحوه توزیع چربی ها در بدن

توزیع چربی در نقاط مختلف بدن متفاود است بطوری که بیشترین درصد تجمع چربی در ناحیه شکم قرار دارد. نحوه توزیع چربی ها در بدن به شرح زیر است: ناحیه شکم و پهلوها ۴۳ درصد، ران ها هر کدام ۱۸ درصد، بازوها هر کدام ۶.۵ درصد و در ناحیه سر و صورت حدود ۸ درصد است.

  1. ناحیه شکم و پهلوها ۴۳ درصد
  2. ران ها هر کدام ۱۸ درصد
  3. بازوها هر کدام ۶.۵ درصد
  4.  سر و صورت حدود ۸ درصد 

توده چربی در ناحیه شکم

چربی بدن در کجا ذخیره می شود (عامل چاقی)

همانطور که در بالا اشاره شد توده چربی در ناحیه شکم بیشترین تجمع را داشته و باعث مشکلات جسمی و مشکلات روحی روانی شده است. یکی از بیمارانم می گفت وقتی از دری وارد می شوم، اول شکمم وارد می شود. آقای مردانی از شکمم خسته شدم.

خبر خوب این است که وقتی شروع به لاغر شدن می کنید، بیشترین کاهش چربی بدن نیز از ناحیه شکم است. یعنی حدود ۴۳ درصد از حجمی که از چاقی شما کم می شود به چاقی شکم شما اختصاص دارد. اما نکته اینجاست که انتظار دارند یک شبه لاغر شوند.

به تجربه بیمارانم ثابت شده است وقتی وزن کم می کنند می گویند آقای مردانی چرا شکم من سریع لاغر نشده است. در پاسخ باید بگویم وقتی از چربی های شکم شما کم می شود ناحیه کمر شما نیز باریک تر می گردد. باریک شدن کمر باعث می شود شکم بیشتر جلوه کند و بیشتر دیده شود.

پیشنهاد لاغرفیت به شما این است که مقاله لاغری پهلو را مطالعه کنید.

چاق شدن ران ها

چاق شدن ران ها

برای لاغری ران ها ورزش کنید

یکی از معضلات چاقی، چاق شدن ران ها است. فقط کسانی می دانند ران های چاق چه مشکلاتی دارند که ران هایشان چاق باشد. یکی از مراجعانم می گفت چون ران هایم چاق است در راه رفتن به همدیگر برخورد می کنند و باعث شده است پوست داخلی ران هایم زخم شود.

حدود ۳۶ درصد از چاقی را چاقی ران ها تشکیل می دهد. یعنی هر ران حدود ۱۸ درصد چاقی را شامل می شود. جالب است بدانید در لاغر شدن نیز همین مقدار نیز از وزن ران ها کم شده و به ران های خوش فرم تبدیل می شوند. برای اینکه ران های لاغر، کشیده و شیکی داشته باشید مقاله لاغری ران ها را مطالعه کنید.

درمان چاقی بازو

درمان چاقی بازو

چاقی چه تاثیری بر روی چاقی بازوها دارد؟ درمان چاقی بازو چیست؟ تاثیر چاقی بدن بر روی چاقی بازوها حدود ۱۳ درصد است. یعنی هر بازو حدود ۶.۵ درصد چاق می شود، برای لاغر شدن بازوها خانم ها بایستی از ورزش های ایروبیک و یا استفاده از دمبل های سبک استفاده کنند.

معمولا در کاهش وزن هایی که بدون ورزش صورت می گیرند، بازوها حالت افتادگی به خود گرفته که ظاهری نازیبا به شخص می دهد. برای اینکه بازوهای شما بطور طبیعی و علمی لاغر شوند نیاز است از اصول درست رژيم قلیایی و همچنین ورزش پیروی کنید.

جلو گیری از لاغر شدن صورت

یکی از ترس هایی که خیلی ها اقدام به لاغری نمی کنند،‌ ترس از لاغر شدن صورت است. برای جلو گیری از لاغری صورت نیاز به مصرف آب فراوان در رژيم غذایی می باشد. معمولا مواد غذایی قلیایی چون آب فراوان دارند باعث جلوگیری از لاغر شدن صورت می شود.

گزارش مشترک همه اشخاصی که در دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی شرکت کرده اند این است که از پوست خود راضی هستند. معمولا آنها می گویند: در محل کار به من گفتند چه پوستت روشن شده؟ چه کار کردی؟ من صورتم نیفتاده و از همین رژيم قلیایی آنرا می دانم. خواهرم گفت چه خوب شدی و جملاتی از این قبیل.

کلیپ کاهش وزن 44 کیلویی را در آپارات مشاهده نمایید:

کاهش وزن 44 کیلویی خانم حدادی را با رژيم قلیایی از لینک زیر ببینید. کافی است روی لینک کاهش وزن 44 کیلویی با رژيم قلیایی کلیک کنید.

همین الآن دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی را تهیه و سریع لاغر شوید.

امید است از این مقاله چربی بدن در کجا ذخیره می شود (عامل چاقی) نهایت استفاده را کرده باشید.

محمود مردانی سایت لاغرفیت

2 نظر در “چربی بدن در کجا ذخیره می شود (عامل چاقی)

  1. زهرا گفت:

    مطالب کانال شما ومقاله هاتون فوق العاده است

    1. محمود مردانی گفت:

      زهرای عزیز
      با تشکر از اینکه خیلی خوب می بینید و همچنین به سایت لاغرفیت سر می زنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  75  =  80