رژیم لاغری

چرا هر چی رژيم می گیرم لاغر نمیشم (15 راهکار)

چرا هر چی رژيم می گیرم لاغر نمیشم (با راهکار)

چرا هر چی رژيم می گیرم لاغر نمیشم (15 راهکار) عنوان این محتوا است. ممکن است در ابتدای رژيم لاغری بدون تلاش زیاد مقداری وزن کم کنید ولی بعد از مدت کمی ممکن است کاهش وزن شما کم شده و حتی متوقف شود. من محمود مردانی مشاور تغذیه در سایت لاغرفیت با اشتیاق سوزان به شما راهکارهایی ارائه می دهیم که بتوانید سریع لاغر شوید و وزنی که کم کردید، ثابت بماند. پس تا آخر با ما همراه باشید و این مقاله را مطالعه نمایید.

چرا رژيم می گیرم لاغر نمیشم

چرا رژيم می گیرم لاغر نمیشم

امان از چاقی و اضافه وزن

 

افراد زیادی به من پیام می دهند و از دست وزن خودشان گلایه می کنند. احتمالا شما هم نظرات زیر را تایید کنید. برخی از صحبت های بیمارانم که آنها را رنج می دهد به شرح زیر است:

دیگه از دست وزنم کلافه شدم.

دیگه از چاقی خسته شدم.

هر کاری می کنم لاغر نمیشم.

چرا با اینکه رژيم می گیرم لاغر نمیشم؟

تمام فکر و ذکرم شده این وزن لعنتی که پایین نمیاد.

شدم مسخره خانواده ام.

از همسرم خجالت می کشم.

چرا اصلا لاغر نمیشم

چرا لاغر نمیشم با اینکه هیچی نمیخورم

چرا هر چقدر رژيم می گیرم لاغر نمیشم

چرا هر چقدر رژيم می گیرم لاغر نمیشم

برخی ها مدام به خودشان تلقین می کنند که چرا هر چقدر رژیم می گیرم لاغر نمیشم؟ اگر شما هم از آن دسته هستید، راهکارهای زیر را مطالعه کنید. در هر صورت اگر شما نیز نگران هستید در این مقاله راهکارهای کاربردی و ارزشمندی به شما آموزش می دهیم تا دیگر نگران وزن خودتان نباشید.

۱ـ وزن زیرک است

شاید سوال کنید چرا با وجود ورزش و رژیم وزن بالا میرود؟ اگر نگران بالا رفتن و ثابت بودن وزن خود هستید نباید نگران باشید چون ممکن است در کاهش وزن حتی چند روز وزن شما ثابت بماند. بطور باور نکردنی شایع است که در رژيم لاغری چند روز وزن تکان نخورد و حتی بین بیمارانم دیده ام حتی تا یک هفته هم ثبات وزن داشته اند.

این ثابت ماندن وزن به آن معنی نیست که شما چربی کم نمی کنید. ممکن است وزن شما بصورت عضلانی تاثیر خود را گذاشته باشد. یعنی اینکه امکان افزایش عضله را شاهد می باشید. کاهش سایز در صورتی است که ورزش انجام دهید.

برای این منظور می توانید مقاله تفاوت کاهش وزن و کاهش سایز را از سایت لاغرفیت بخوانید. وزن زیرک است و ممکن است با توجه به شرایط هورمونی تا چند کیلو هم در نوسان باشد. (به خصوص در خانم ها)

می توانید از مقیاسی دیگر استفاده کنید. مثل اندازه گرفتن سایز دور کمر، دور باسن، دور ران ها، دور بازو و غیره. هنگامی که متوجه می شوید متر اندازه گیری، اندازه های کمتری را نشان می دهد اطمینان حاصل می کنید که در مسیر لاغری هستید.

همچنین وقتی متوجه می شوید لباس های شما چقدر مناسب اندام تان شده است و در جلوی آینه خودتان را لاغرتر مشاهده می کنید انگیزه بالاتری نیز خواهید داشت.

چرا با وجود ورزش و رژیم وزن بالا میرود

آیا تا حالا متوجه تقاوت حجم یک کیلو چربی و یک کیلو عضله شده اید؟

۲ـ زمان وزن کردن متفاوت است

بعضی افراد به هر ترازویی که می رسند با آن خود را وزن می کنند. خانمی از بیمارانم می گفت: آقای مردانی چرا با ترازوی خودم ۷۵ کیلو هستم ولی با ترازوی منزل خواهرم ۷۸ کیلو؟ به نظر شما اشکال کار این خانم چیه؟

بله درست حدس زدید او می بایست با یک ترازو خودش را وزن کرده و مرتبه بعدی نیز با همان ترازو وزن کند. به او گفتم حتی اگر طبقه منزل شما با طبقه منزل خواهرت فرق کند، ترازو اعداد متفاوتی را نشان خواهد داد.

در دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی به بیمارانم توضیح می دهم که شرایط وزن کردن بایستی استاندارد باشد. یعنی با یک ترازو و در یک زمان مشخص. حتی مقدار لباس نیز باید در کمترین حالت پوشش باشد.

۳ـ پروتئین کافی نمی خورید

یکی از مواد مغذی برای کاهش وزن سریع پروتئین است. خوردن پروتئین با اثر بر هورمون های تنظیم اشتها نظیر گرلین و سایر هورمون ها می تواند میل و هوس به خوردن هله هوله و میان وعده را کاهش دهد.

مصرف زیاد پروتئین به جلوگیری از کاهش متابولیسم نیز کمک می کند که یکی از عارضه های جانبی لاغری و کاهش وزن است. همچنین پروتئین زیاد به جلوگیری از چاق شدن مجدد نیز کمک می کند.

اگر صبحانه می خورید حتما از پروتئین بیشتری استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است کسانی که پروتئین بیشتری در وعده صبحانه می خورند در طول روز کمتر گرسنه می شوند.

مثلا یک روز تخم مرغ آب پز بخورید چون پروتئین بالایی دارد در طول روز بیشتر احساس سیری خواهید داشت. پس مصرف کم پروتئین ممکن است کاهش وزن شما را متوقف کند.

مقاله چرا با وجود ورزش و رژيم لاغر نمیشم؟ را بخوانید.

۴ـ استرس وزن دارید

برخی افراد هستند که می گویند چرا رژيم می گیرم ولی لاغر نمیشم؟ غافل از اینکه استرس وزن آنها را به شدت اذیت می کند. شما که مشغول مطالعه این مقاله هستید خوب می دانید اگر به چیزی توجه کنید، به آن انرژی می دهید.

جمله بالا نیاز به اثبات ندارد و کتاب های زیادی راجع به تجسم خلاق، تجسم منفی و تجسم مثبت به رشته تحریر درآمده است. به نظر من که مشاور تغذیه هستم اگر شخصی مدام استرس غذا پختن را داشته باشد، ممکن است غذای او خوشمزه نشود.

استرس وزن باعث ترشح هورمون کورتیزول شده که در مجموع باعث چاقی شخص نیز می شود. معمولا این اشخاص آن قدر مشغله وزن خود را دارند که متوجه زیبایی هایی که دارند، نیستند.

راهکار این است که درجه ترموستات خودتان را از وزن برداشته و درجه ترموستات را روی لذت از زندگی قرار دهید. اگر از وزن تان هم نگرانی دارید، از راه درست و اصولی اقدام کنید تا به اندام دلخواه تان برسید.

۵ـ مواظب خوردن خود نیستید

معمولا آنهایی که می گویند چرا دیگه لاغر نمیشم مواظب خوراک خود نیستند. در حقیقت لاغر شدن به یادگیری نیاز دارد. من محمود مردانی مشاور تغذیه این جمله را برای کسانی که گوش شنوا دارند می گویم: لاغر شدن یادگرفتنی است.

من محمود مردانی مشاور تغذیه این جمله را برای کسانی که گوش شنوا دارند می گویم: لاغر شدن یادگرفتنی است.

آیا همه می دانند در طول شبانه روز چند کالری به بدن خود وارد می کنند؟ مطالعات نشان می دهد که میزان پیگیر مصرف مواد غذایی به لاغر شدن کمک می کند.

معمولا کسانی که از بسامد خوراک (یادداشت های غذایی) استفاده کرده و یا اینکه از وعده غذایی خود عکس می گیرند، نسبت به اشخاصی که این کار را انجام نمی دهند، بطور دائمی وزن بیشتری کم می کنند.

در اینصورت زمانی که در رژيم کاهش وزن هستید، سرنخ یا نقطه ضعفی که باعث توقف کاهش وزن می شود را می توان ردیابی کرد.

پیشنهاد سایت لاغرفیت به شما این است که وقتی در تلاش برای لاغر شدن هستید، میزان خورد و خوراک خود را در یک دفترچه خاطرات غذایی یادداشت کنید.

۶ـ شما کالری های زیادی می خورید

افراد زیادی که در رژيم لاغری مشکل پیدا می کنند به راحتی کالری بیش از حدی می خورند. شاید بگویید آقای مردانی این مورد در مورد من صدق نمی کند ولی تحقیقات بطور مداوم نشان می دهد اشخاصی که تمایل دارند کالری دریافتی برای خود را به میزان قابل توجهی  دست کم بگیرند.

روزی با یکی از همکاران فوق تخصص قلب در بیمارستان مشغول صحبت بودیم. خانم دکتر از من سوال کرد: آقای مردانی آیا این درست است که بعضی ها می گویند ما آب هم که می خوریم چاق می شویم؟

البته بعضی نیز می گویند ما وقتی شیرینی پای سیب هم می بینیم چاق می شویم. یکی از کارمندان بیمارستان که در جمع ما بود گفت: دختر خاله من خیلی چاق است و می گوید من آب می خورم چاق می شوم.

روزی در خانه آنها بودم و متوجه شدم یک کیلو کشک را خالی خالی خورد. به نظرم خانم دکتر جواب سوال خودش را گرفته بود. فقط کشک تنها نیست و مواد غذایی زیادی او به حلقوم خود وارد می کند که حساب و کتابی برای خوراک خود ندارد.

۷ـ شما وزنه نمی زنید

هستند تعدادی که بدون اینکه ورزش کنند و یا رژيم بگیرند به خود بگویند چرا با وجود ورزش و رژیم وزن بالا میرود؟ آنها فکر می کنند که هم رژيم دارند و هم ورزش می کنند.

یکی از کارهای مهمی که می توانید هنگام لاغری انجام دهید انجام برخی از تمرینات مهم و مقاومتی مثل وزنه زدن است. نیاز نیست وزنه شما خیلی سنگین باشد، اما مهم این است که با توجه به شرایط خود وزنه بزنید.

وزنه زدن می تواند به شما کمک کند تا توده عضلانی را در هنگام کاهش وزن حفظ کنید. اگر این کار را انجام ندهید هنگام کاهش وزن مقداری عضله هم با چربی بدن سوزانده می شود.

ممکن است شما از وزنه نیم کیلو یا یک کیلو یا بالاتر استفاده کنید که این وزنه زدن به جلوگیری از کند شدن متابولیسم کمک کرده و بدن شما را عضلانی و قوی می کند.

۸ـ کامل و درست غذا نمی خورید

آیا می دانید کیفیت غذا به اندازه کمیت غذا مهم می باشد؟ خوردن غذاهای مقوی و مغذی می تواند به کاهش وزن شما کمک کرده و همچنین سلامت شما را بهبود بخشد.

غذاهای کامل و مقوی و خوراک استاندارد در مقایسه با غذاهای فرآوری شده خاصیت سیر کنندگی بیشتری دارند. به یاد داشته باشید که بسیاری از غذاهای فرآوری شده با برچسب هایی مثل «غذای سالم» واقعا سالم نیستند.

برای اینکه به خودتان نگویید چرا لاغر نمی شوم مطمئن شوید که رژيم غذایی خود را بر پایه غذاهای مقوی و کامل قرار داهید. خوردن غذاهای فرآوری شده و پر کربوهیدرات می تواند موفقیت شما را در لاغری و کاهش وزن کاهش دهد.

حتماً مواد روی بسته را بخوانید و مراقب غذاهای حاوی کربوهیدرات اضافی باشید.

 ۹ـ در حال پرخوری هستید

یکی از بیمارانم می گفت آقای مردانی من در مدت چند دقیقه غذای خودم را تمام می کنم. پرخوری شامل خوردن سریع و مقادیر زیاد غذا معمولا بسیار بیشتر از نیاز بدن شما می باشد. لطفا کلیپ تند خوردن و چاقی را مشاهده کنید.

خوردن سریع غذا می تواند برای خیلی از اشخاص که سعی می کنند لاغر شوند یکی از مشکلات مهم است. این را بدانید اگر مرتب غذا می خورید و خوردن شما سریع است ممکن است در سفر کاهش وزن به مقصد نرسید.

به تجربه ثابت شده است کسانی که از غذاهای فرآوری و فست فود استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که غذای سالم می خورند، سریع تر غذای خود را می خورند.

به تجربه ثابت شده است کسانی که از غذاهای فرآوری و فست فود استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که غذای سالم می خورند، سریع تر غذای خود را می خورند.

اگر وزن شما استپ کرده رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن را از مقاله رژيم شوک چیست بخوانید.

۱۰ـ از غذاهای اسیدی بیشتر می خورید

استفاده بیش از حد از غذاهای اسیدی معمولا باعث چاق شدن شما می شود. کسانی که معتقد به رژيم قلیایی هستند می گویند: خوردن غذاهای اسیدی پسماندهای شیمیایی تولید کرده که برای بدن مضر هستند.

بدن نیز برای اینکه از آسیب پسماندهای اسیدی یا سم ها در امان باشد، چربی به خود جذب کرده و سم ها را درون آن چربی ها ذخیره کرده و بدن را محافظت می کنند.

معمولا کسانی که بیشتر از غذاهای اسیدی استفاده می کنند، معده آنها بیشتر خاصیت اسیدی داشته و زودتر گرسنه می شوند.

از غذاهای اسیدی می توان به انواع فست فودها، ساندویچ، نوشابه، بیسکوییت و شیرینی ها را نام برد. معمولا کسانی که بیشتر از غذاهای اسیدی استفاده می کنند، معده آنها بیشتر خاصیت اسیدی داشته و زودتر گرسنه می شوند.

۱۱ـ از غذاهای با خاصیت قلیایی کمتر می خورید

در ادامه مقاله چرا هر چی رژيم می گیرم لاغر نمیشم (15 راهکار) می خواهم به لاغر شدن با غذاهای قلیایی اشاره کنم. افرادی که طرفدار رژيم آلکالاین یا رژيم قلیایی هستند اعتقاد دارند این مواد غذایی پسماندهای شیمیایی ندارند.

چون مواد غذایی قلیایی پسماندهای سمی ندارند بدن نیاز ندارد چربی جذب کند و چیزی به نام سم وجود ندارد که بخواهد آنها را ذخیره نماید.

از طرفی غذاهایی که خاصیت قلیایی دارند آب بیشتر و کالری کمتری داشته و باعث لاغر شدن شما می شوند. حتی کسانی که از غذاهای قلیایی می خورند معده آنها اسید کمتری داشته و دیرتر گرسنه می شوند.

پس بطور خلاصه می توان گفت:

  1. غذاهای قلیایی  پسماندهای سمی ندارند
  2. غذاهای قلیایی آب زیاد و کالری کمتری دارند
  3. غذاهای قلیایی اسید معده را کمتر می کنند

پیشنهاد لاغرفیت برای شما کاملترین لیست مواد غذایی قلیایی است.

۱۲- شما کاردیو (ورزش هوازی) انجام نمی دهید

معمولا ورزش های هوازی یا ایروبیک باعث افزایش ضربان قلب شما شده و بعنوان ورزش قلبی عروقی و یا ورزش کاردیو شناخته می شود. فعالیت های کاردیو مثل دوچرخه سواری، شنا و دویدن است.

کسانی که ادعا می کنند چرا رژيم می گیرم لاغر نمیشم معمولا از ورزش های ایروبیک به دور هستند. یکی از بیماران من می گفت: آقای مردانی چرا با اینکه رژيم می گیرم لاغر نمیشم

به او گفتم ورزش شما به چه صورت است؟ او گفت: من ورزش نمی کنم.

ورزش ایروبیک یا کاردیو یکی از موثرترین و بهترین راه ها برای بهبود و افزایش سلامت شما به شمار می رود. همچنین این ورزش باعث سوزاندن چربی های ران، شکم، پهلو و سایر چربی های احشایی و مضر دور کمر و اندام های شما می شود.

راهکار این است که بصورت منظم وقتی را برای ورزش کاردیو برای خودتان اختصاص دهید تا به چربی سوزی شما کمک کند. معمولا عدم ورزش می تواند یکی از عوامل کاهش وزن شما محسوب شود.

۱۳ شما خواب خوبی ندارید

شمایی که می گویید چرا من رژيم می گیرم لاغر نمیشم آیا خواب مناسبی دارید؟ خواب خوب یکی از مهمترین و موثرترین عوامل سلامت روحی روانی و جسمی و همچنین وزن شما است.

معمولا کسی که خواب خوبی ندارد، بیداری خوبی هم ندارد. اما اگر شب خوب بخوابید صبح شاد و سرحال و قبراق بیدار شده و روز خیلی خوبی را هم تجربه خواهید کرد. می توانید امتحان کنید.

تحقیقات نشان داده است که کم خوابی می تواند یکی از بزرگترین عوامل خطر در چاقی باشد. معمولا کودکان و بزرگسالانی که خواب ضعیفی دارند به ترتیب 89 و 55 درصد خطر ابتلا به چاقی را دارند.

کمبود خواب و کم کیفیت بودن خواب عامل خطر آفرین و قوی برای چاقی است و مانع کاهش وزن شما می شود.

مقاله چگونه در خواب لاغر شویم را از سایت لاغرفیت بخوانید. در آن مقاله چند ساعت بخوابیم تا لاغر شویم یا لاغری در خواب چیست را توضیح داده ام. میزان نیاز خواب خود را می توانید از آن مقاله بدانید.

۱۴ـ شما قند می نوشید

نوشیدنی های محتوای قند اغلب چاق کننده بوده و به وفور در فروشگاه های مختلف عرضه می شوند. مغز انسان کالری موجود در نوشابه های قندی را با کاهش مصرف سایر مواد غذایی جبران نمی کند.

این مورد فقط در نوشیدنی های شیرینی مثل پپسی و کوکاکولا صدق نمی کند. می توان از نوشیدنی هایی که عنوان «سالم تر» دارند مثل آب میوه های مصنوعی ویتامینه که سرشار از قند هستند را نیز نام برد.

راهکار و استراتژی این است که از تمام نوشیدنی های شیرین اجتناب کنید تا لاغر شوید. شاید سوال کنید آقای مردانی یعنی هیچ نوشیدنی گاز داری نخوریم؟ برای آنان که گوش شنوا دارند می گویم که خیلی کم از نوشیدنی های قندی بخورید، مثلا نصف استکان را با آرامش بخورید بهتر است.

اگر تمام نکات بالا را رعایت می کنید و باز هم به خودتان می گویید چرا تمیتونم وزن کم کنم؟ باید به دنبال یکی از مشکلات پزشکی باشیم که باعث عدم کاهش وزن می شود.

۱۵ـ شما یک بیماری دارید که کاهش وزن را سخت تر می کند

در قسمت پایانی مقاله چرا هر چی رژيم می گیرم لاغر نمیشم (15 راهکار) هستیم و به یکی از موارد اساسی که باعث عدم کاهش وزن می شود می پردازیم.

اگر رژيم لاغری می گیرید ولی لاغر نمی شوید و حتی تمام نکات برنامه رژيم لاغری را اجرا می کنید باید به دنبال دلیل پزشکی یا بیماری باشید. چون برخی از بیماری ها و شرایط پزشکی وجود دارد که می تواند باعث چاقی و افزایش وزن شود و کاهش وزن شما را بسیار سخت و دشوارتر کند.

معمولا بیماری های آپنه خواب، کم کاری تیروئید و سندم پلی کیستیک (PCOS) جزو بیماری هایی هستند که کاهش وزن را با مخاطره روبرو می کنند. البته برخی از داروها نیز باعث می شوند کاهش وزن سخت تر شود و حتی باعث افزایش وزن نیز بشوند.

برخی از دلایل پزشکی که باعث عدم کاهش وزن می شوند:

  1. آپنه خواب
  2. کم کاری تیروئید
  3. سندرم پلی کیستیک (PCOS)
  4. بعضی از داروها

اگر فکر می کنید که از این بیماری ها رنج می برید و در مورد شما صدق می کنند، می توانید با پزشک خودتان در مورد آن صحبت کنید. چون این موارد مانع تلاش و کوشش شما برای کاهش وزن می شود و بایستی اول به درمان آنها بپردازید.

امید است این مطلب چرا هر چی رژيم می گیرم لاغر نمیشم (15 راهکار) مورد پسند شما واقع شده باشد و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای کاهش وزن خود می توانید در دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی ثبت نام کرده و به اندام دلخواهتان برسید. متشکرم

محمود مردانی سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  40  =  42