رژيم قلیایی, رژیم لاغری

چاقی چیست؟ (چه عوارضی دارد)

چاقی چیست؟ (چه عوارضی دارد)

چاقی چیست؟ چه عوارضی دارد عنوان این مقاله است. آیا تا کنون شخصی با وزن 176 کیلو را از نزدیک دیده اید؟ این شخص یه دفتر مشاوره من مراجعه کرده بود. روی صندلی نمی توانست بنشیند. او به چاقی مفرط یا چاقی درجه ۳ مبتلا شده بود. او چه مشکلاتی دارد؟ در این مقاله می خواهیم به این موضوع مهم بپردازیم. خیلی ها چه حضوری در مطب و یا غیر حضوری در سایت لاغر فیت از من می پرسند آقای مردانی راه های پیشگیری از چاقی کدام است؟ علل چاقی و درمان آن را بگویید. به ما بگویید چاقی چه عوارضی دارد؟ در این محتوا می خواهیم به بررسی عوارض اصلی چاقی و آثار روانی چاقی بپردازیم. در انتهای مقاله به درمان سریع چاقی با رژيم قلیایی نیز پرداخته ایم.

تعریف چاقی

تعریف چاقی

 

تعریف چاقی طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی: چاقی به تجمع زیاد و غیر طبیعی چربی در نواحی مختلف بدن شده که هم ظاهر شخص را ناهماهنک کرده و هم عوارض کشنده و فراوانی برای شخص چاق دارد.

آیا می دانید چاقی یک بیماری است؟ این بیماری برعکس تفکر مردم عادی که آن را از تنبلی و عدم اراده می خوانند، عوامل خیلی زیادی باعث آن می شود.

آیا می دانید چاقی یک بیماری است؟ این بیماری برعکس تفکر مردم عادی که آن را از تنبلی و عدم اراده می خوانند، عوامل خیلی زیادی باعث آن می شود.

علت چاق شدن

حالا که بعضی از مطالب چاقی چیست؟ (چه عوارضی دارد) را متوجه شدید بهتر است برخی از عوامل چاق شدن را نیز بدانید.

عوامل چاقی که باعث چاقی و اضافه وزن می شوند زیاد هستند ولی ما به جهت اختصار چند مورد از آنها را در زیر نام می بریم:

  • عوامل هورمونی مثل کم کاری تیروئید
  • ارثی معمولا پدر یا مادر یا هر دو چاق هستند
  • کم شدن تدریجی تحرک و ورزش
  • بی نظمی در خواب
  • نخوردن صبحانه
  • استرس و افسردگی
  • استفاده از برخی داروهای آرام بخش
  • زیاد خوردن غذاهای اسیدی
  • دوری از غذاهای قلیایی

چاقی چیست؟ عوارض چاقی

چاقی چیست؟ عوارض چاقی

 

چاقی چیست؟ علت چاقی چیست؟ را می توانید در چند سطر پایین مشاهده نمایید. گر چه عوارض چاقی و کم تحرکی نیز با هم مرتبط هستند ولی علت چاق شدن به نوع سبک زندگی و تغذیه برمی گردد. ما زندانیان هوسهای قوه چشایی خودمان هستیم. چرا که از غذاهای ناسالم ولی خوشمزه می خوریم. معمولا در طبیعت هیچ مزه ای با مزه دیگر تداخل ندارد. مثلا اگر میوه شیرین است، چرب نیست. یا اگر گردو و بادام چرب هستند، شیرین نیستند.

معمولا در طبیعت هیچ مزه ای با مزه دیگر تداخل ندارد. مثلا اگر میوه شیرین است، چرب نیست. یا اگر گردو و بادام چرب هستند، شیرین نیستند.

نوع بشر ترکیب مواد غذایی ارگانیک را تغییر داده و سلامتی مواد غذایی را تغییر داده است. تغییر مواد غذایی قلیایی یا ارگانیک باعث افزایش وزن و چاقی و همچنین بیماری های مختلفی شده است.

اگر بگویید علت چاقی بی دلیل چیست می گوییم توجه بیش از حد به قوه چشایی و زبان. زبان قسمت کوچکی از بدن را تشکیل می دهد ولی همین قسمت کوچک باعث چاقی و اضافه وزن شده است.

به واقع پیشگیری از چاقی بهتر از درمان چاقی است. سوالات متداولی برای کسانی که چاق هستند بوجود می آید.

آثار روانی چاقی

آثار روانی چاقی

حتما در مورد عوارض جسمی چاقی تا حالا زیاد شنیده یا خوانده اید ولی آيا در باره آثار روانی چاقی نیز مطالبی درا شنیده اید؟ عوارضی که شما را از نظر روحی روانی رنج می دهد شاید کمتر از عوارض جسمی نباشد.

نمی توانیم بگوییم فردی که چاق است خودش مقصر اصلی اضافه وزن و چاقی خودش می باشد. افکار نادرست چاقی را به یک مشکل و معضل ذهنی تبدیل کرده است.

تحقیق در باره پیشگیری از چاقی و دلایل چاقی بعد از ازدواج و همچنین عوارض چاقی در کودکان ادامه دارد. تحقیق در باره چاقی تقریبا در همه جای دنیا انجام می شود.

آثار روانی چاقی و اجتماع

ضرر های چاقی و اضافه وزن بر کسی پوشیده نیست. بعضی از ضرر های چاقی آثار روحی روانی و بار اجتماعی دارند. چند مورد از این آثار روحی روانی ولی تلخ را در زیر برای شما بازگو می کنم.

معمولا اشخاص چاق تنهایی را می پسندند، گر چه به ظاهر ممکن است اینچنین نشان ندهند. ولی حتی اگر در جمع باشند، معذبند. از مشکلات چاقی می توان کاهش نرخ شانس همسر را بگوییم . این معضل بین چاق ها بیشتر می باشد.

متاسفانه نرخ بیکاری بین اشخاص چاق کمتر از سایرین می باشد. معمولا ارتقاء شغلی برای افرادی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند خیلی سخت و دشوار است. راه های کنترل وزن به بهبود فردی و موفقیت شخصی نیز کمک می کند. تحقیق در باره چاقی و راه های پیشگیری از چاقی بصورت همیشگی در مراکز علمی پژوهشی ادامه دارد.

به نظر می رسد استفاده از دوره رژيم قلیایی برای لاغری کاری راحت و موثر باشد چرا که کسانی که در این دوره شرکت کرده اند به نتیجه مطلوب خود که همان کاهش وزن است رسیده اند.

آثار روانی چاقی و اعتماد به نفس

اشخاصی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند، معمولا اندام خودشان را دوست ندارند و حتی در مسائل جنسی اعتماد به نفس کمی دارند. این عامل باعث افت و کاهش رضایت جنسی در آنان شده است. طبق آمار اشخاص چاق در طول عمر خود از نظر روابط جنسی نسبت به دیگران کاهش رابطه را داشته که به همین علت باعث ناامیدی، افسردگی و حتی سرخوردگی آنان می شود.

یکی از عوارض اصلی چاقی این است که اشخاص چاق و کسانی که اضافه وزن دارند دوست ندارند عکس بگیرند و حتی وقتی که در جمع می باشند، عکس گرفتن برایشان عذاب آور می شود.

در این قسمت از مقاله  چاقی چیست؟ (چه عوارضی دارد) شما را به دیدن کلیپ زیبایی در ارتباط با کاهش وزن 44 کیلویی دعوت می کنم.

کاهش وزن 44 کیلویی خانم حدادی را با رژيم قلیایی از لینک زیر ببینید. کافی است روی لینک کاهش وزن 44 کیلویی با رژيم قلیایی کلیک کنید.

چاقی و شادی

بررسی ها نشان می دهد اشخاصی که چاق هستند از دیگران کمتر با نشاط هستند. در مقالات سایت لاغرفیت بارها گفته ام اشخاص چاق ظاهری شاد ولی درونی خراب دارند. در یک مطالعه مشخص شد اشخاص چاق کمتر در مراکز و موقعیت های با نشاط می روند. این مراکز ممکن است دوچرخه سواری، باشگاه، پیاده روی و یا شرکت در برنامه های شاد و مهیج باشد.

خیلی برای یک مشاور تغذیه سخت است که نتیجه یک تحقیق تاسف بار را بازگو کند. متاسفانه چاق ها بیشتر درتنهایی و در محیط های بسته بسر می برند چون کمتر به میهمانی ها دعوت می شوند. چون اشخاص چاق بیشتر به سمت خوراکی ها کشیده می شوند و از طرفی غذا را با عذاب وجدان می خورند، این عامل باعث ناراحتی و غم و غصه دائمی برایشان تبدیل شده است.

چاقی وکاهش کیفیت زندگی

در باره کیفیت رژيم لاغری و کاهش وزن می گویند باعث می شود کیفیت زندگی افزایش یابد. ولی یک نکته باریکتر از مو وجود دارد که کیفیت زندگی اشخاص چاق بالاتر است یا کیفیت زندگی اشخاص لاغر و متناسب؟ با این اوصاف در طول زندگی کیفیت زندگی اشخاص چاق به مراتب کمتر از کیفیت زندگی اشخاص لاغر می باشد.

ولی ثابت شده است کیفیت زندگی و شادی و نشاط کسانی که چاق بوده اند با کاهش وزن افزایش معناداری پیدا کرده است.

عوارض چاقی چیست

عوارض چاقی چیست

شاید نتوانیم بگوییم چاقی مستقیم سبب بیماری ها و عوارض خاص بیماری ها می شود ولی ثابت شده است چاقی زمینه عوارض و بیماری ها را تشدید می کند.

اندازه گیری دور کمر و باسن

معیارهای اندازه گیری دور کمر برای خانم ها و آقایان به قرار زیر است:

  • دور کمر کمترین قطر
  • دور باسن بیشترین قطر

دور کمر خود را در کمترین آن اندازه بگیرید. این ناحیه درست در زیر آخرین دنده و در راستای ناف است. دور باسن خود را در بیشترین قطر اندازه بگیرید.

حالا دور کمر را به دور شکم تقسیم کنید. این عدد برای خانم ها باید زیر ۹/ و برای آقایان باید زیر ۱ باشد. اگر شخصی بالای ۲۵ کیلو چاق باشد سایزها از اعداد بالا خارج و ریسک بیماری ها افزایش می یابد.

عوارض اصلی چاقی چیست

  1. درد کمر
  2. درد زانو
  3. دیابت نوع ۲
  4. بیماری های قلبی
  5. بیماری های مغزی
  6. افزایش ریسک ابتلا به سرطان
  7. کبد چرب
  8. نقرس
  9. مشکلات گوارشی و معده
  10. یبوست
  11. هموروئید
  12. درد مفاصل
  13. آپنه خواب (ایست تنفسی)
  14. روماتیسم

کلیپ کم کاری تیروئید را از آپارات مشاهده کنید. کافی است روی لینک کم کاری تیروئید کلیک نمایید. در آن ویدئو توضیح داده ام که شخصی که به کم کاری تیروئید مبتلا است چگونه می تواند لاغر شود.

عوارض چاقی در بارداری مثل فشار خون بارداری، افزایش خطر ریسک زایمان و دیابت بارداری را می توان به آن اضافه کرد. عوارض بارداری مانند دیابت بارداری، فشار خون بارداری و افزایش خطر زایمان سزارین.

در زیر قصد داریم به بررسی مشکلات و بیماری های ناشی از چاقی بپردازیم.

عوارض چاقی و بیماری ها

کمر درد

وقتی شکم جلو می آید و شخص چاق می شود، قوس کمر از میزان استاندارد خود خارج شده و بیشتر قوس برمی دارد. این قوس بیش از اندازه فشار ناشی از وزن را نمی تواند تحمل کند و ستون فقرات را به سمت جلو خمیده کرده باعث درد کمر می شود. دیسک کمر نیز اینچنین بوجود می آيد.

چاقی و درد زانو

وزن زیاد و غیر استاندارد به مفاصل زانو فشار وارد می آورد. این مفاصل زانو برای وزن استاندارد می باشند وقتی شخصی ۲۰ کیلو یا ۴۰ کیلو یا بیشتر چاق باشد، فشار زیادتری به زانوهای خود وارد کرده و باعث درد زانو می شو. دو دبه ۲۰ لیتری را در دستان خود مجسم کنید. شخص چاقی که ۴۰ کیلو اضافه وزن دارد، در هر دست خود به اندازه یک دبه ۲۰ لیتری گرفته و جابجا می کند.

این وزن های اضافه به زانو و کمر فشار وارد کرده و باعث درد کمر و زانو می شود.

بیماری‌های قلبی و چاقی

یکی از بیماری چاقی مشکلات قلبی است. بیماری های قلبی متفاوت و با نام های مختلف نام گذاری می شوند که می توان از شایع ترین آن ها گرفتگی عروق کرونر قلب را نام برد. تعداد ۴ رگ کرونر قلب مستقیما خون رسانی، تغذیه و اکسیژن رسانی به بافت قلب را به عهده دارند. اگر این عروق کرونر مسدود شوند. یکی از عوارض چاقی چیست؟ (چه عوارضی دارد) را بیماری های قلبی تشکیل می دهد.

بیماری قلبی و چاقی

بیماری‌های قلبی شامل تعداد زیادی از اختلالات مرتبط با قلب است. شایع‌ترین بیماری قلبی، گرفتگی عروق کرونری است. این عروق وظیفه‌ی خون‌رسانی به بافت قلب و تغذیه‌ی سلول‌های عضلانی قلب را دارند. اگر در این عروق گرفتگی ایجاد شود، خونسانی به عضلات اسکلتی قلب کم شده و ممکن است مشکلات جبران ناپذیری ایجاد کنند.

تحقیقات نشان داده است در هر یک کیلو افزایش وزن قلب باید ۱۰۰ لیتر اضافه کار کند.

یعنی اگر شخصی ۳۰ کیلو اضافه وزن داشته باشد، قلب او مجبور است ۳۰۰۰ لیتر (سه تن) بیشتر کار کند.

آنژین صدری (درد قفسه سینه) و یا نارسایی قلبی ایجاد شود. آيا می دانید اولین علت مرگ و میر در ایران چیست؟ گرفتگی عروق کرونر علت اصلی و اولین علت مرگ و میر می باشد.

چاقی و ارتباط آن با مشکلات قلبی

معمولا بیماری هایی که خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهند در چاق ها بیشتر است. مثلا دیابت، فشار خون بالا، افزایش کلسترول یا چربی بد، افزایش تری گلیسرید یا چربی بد در چاق ها بیشتر است. علاوه بر این شما مقایسه کنید که یک قلب که به اندازه مشت می باشد باید برای وزن ۶۵ کیلو کار کند. حالا وقتی وزن به ۱۰۰ کیلو یا بالاتر برسد همین قلب باید کار بیشتری انجام داده و خون بیشتری را پمپاژ کند.

تحقیقات نشان داده است در هر یک کیلو افزایش وزن قلب باید ۱۰۰ لیتر اضافه کار کند. یعنی اگر شخصی ۳۰ کیلو اضافه وزن داشته باشد، قلب او مجبور است ۳۰۰۰ لیتر (سه تن) بیشتر کار کند.

نقش کاهش وزن در بهبود بیماران قلبی

معمولا کاهش وزن ۵ تا ۱۰ درصد وزن برای مشکلات قلبی خیلی موثر است. یعنی اگر شخصی ۱۰۰ کیلو دارد ۵ تا ۱۰ کیلو وزن کم کند تا حد مطلوبی به قلب خود کمک کرده و گرفتگی عروق کرونر خود را کاهش داده است. کاهش وزن با رژيم قلیایی باعث می شود فشار خون شخص نیز پایین آمده و خطر سکته قلبی نیز کاهش پیدا کند.

وقتی ۱۰ کیلو وزن کم کنید یعنی ۱۰۰۰ لیتر (یک تن) به قلب خود کمک کرده اید. یعنی به اندازه 500 دبه لیتری. تصور کنید هر دبه چقدر است. مطالعه و اجرای مقاله چاقی چیست؟ (چه عوارضی دارد) مزایای زیادی برایتان دارد.

چاقی و سکته مغزی

(CVA) یا سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در ایران است. زمانی سکته مغزی بوجود می آید که خون رسانی به قسمتی از مغز کم یا متوقف می شود. کاهش وزن اصولی باعث می شود خون رسانی به تمام قسمت های مغز رسیده و از سکته مغزی  پیشگیری شود. راه های پیشگیری از چاقی همان پیشگیری از سکته مغزی و قلبی نیز می باشد.

وقتی فشار خون با چاقی افزایش می یابد ممکن است سطح سرمی کلسترول و چربی های بد خون نیز افزایش یافته و سبب سکته مغزی شود. شاید سوال کنید آقای مردانی کاهش وزن چه کمکی به پیشگیری از سکته مغزی می کند؟

در پاسخ باید بگویم با کاهش وزن فشار خون بالا نیز کم شده و همین کاهش فشار خون ریسک سکته مغزی را نیز کم می کند.

چاقی و سرطان

تعداد سلول های بدن بصورت وحشی رشد می کنند. این سلول ها از مغز پیروی نکرده و به این سلول ها سلول های سرطانی یا تومور می گویند. این سلول ها معمولا متاستاز داده و گسترش پیدا می کنند که به آن سرطان یا بیماری سرطان می گویند. حالا یکی از عوارض چاقی چیست؟ (چه عوارضی دارد) را متوجه شدید.

ارتباط چاقی با سرطان چیست؟

افزایش بافت چربی یعنی افزایش بار اسیدی و سمی بدن است. هنگامی که شخص از غذاهای اسیدی می خورد، پسماندهای اسیدی با سمی زیادی تولید می کند. سیستم حفاظت بدن برای اینکه این سم ها به بافت ها و دستگاه های حساس بدن آسیب نرسانند، بافت چربی را در بدن اضافه کرده و اسیدها را در آنجا انبار می کند.

از طرفی سلول های سرطانی به اکسیژن و آب حساس هستند. یعنی در محیطی که هوا و آب باشد، رشد نمی کنند. ولی متاسفانه در محیط چربی نه آب هست و نه هوا. این محیط مستعد رشد سلول های سرطانی است. هر چقدر بار اسیدی بیشتر شود، چربی بدن و چاقی نیز بیشتر شده و ریسک سرطان را افزایش می دهد.

سرطان های مرتبط با چاقی

  • سرطان روده
  • سرطان سینه
  • سرطان رحم
  • سرطان کلیه
  • سرطان کیسه صفرا

کاهش وزن چه کمکی به پیشگیری از سرطان می کند؟

مقاله چاقی چیست؟ (چه عوارضی دارد) باید را ادامه می دهیم. در کاهش وزن درست و علمی که عمدتا کاهش وزن با رژيم قلیایی (عمدتا آب و اکسیژن زیادی دارد) می باشد، وزن کم شده و پسماندهای اسیدی و سمی از بدن خارج می شود. وقتی سم ها از بدن خارج شوند ریسک سرطان کاهش می یابد.

کبد چرب و چاقی

راجع به کبد چرب و گریدهای مختلف آن در سایت لاغرفیت به کرار سخن گفته ام. برای اطلاع از کبد چرب روی درمان کبد چرب با رژيم قلیایی کلیک کنید.

دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی برای لاغری

دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی برای لاغری 

خیلی ها هستند که دوست دارند لاغر شوند ولی یا یک دلیل کوچک و یا با یک عطسه از هدف خود پشیمان می شوند.

اگر به واقع دنبال لاغر شدن هستید ادامه مطلب را بخوانید. خیلی ها هستند که دوست دارند لاغر شوند ولی یا یک دلیل کوچک و یا با یک عطسه از هدف خود پشیمان می شوند. حتما شما اینطور نیستید و می خواهید به اندام دلخواهتان برسید. قانون این است که خوب شدن و خوب تر شدن بها دارد. 

درمان سریع چاقی با رژيم قلیایی

درمان سریع چاقی با رژيم قلیایی

شاید شما هم تا حالا هزار بار رژيم گرفته اید.

از تمام داروها استفاده کرده اید. ولی از خودتان سوال کنید چرا امسال هم مثل سال گذشته، مثل چند سال پیش هنوز در حال رژيم لاغری هستم؟ چرا تا حالا نتیجه نگرفته ام؟

چاقی با این همه عوارض را هر ساله به دنبال خودم می کشم. اصلا غصه چاقی برای من شب و روز نگذاشته است.

دوست عزیز ممکن است راه را درست نرفته باشید. مگر می شود کاری انجام دهیم ولی نتیجه نگیریم؟

حتی رژيمی که گرفتیم هر ساله چاق تر هم شدیم. پس یه جای کار می لنگه. اگر چنین است پس دوره ۳۰ روزه رژیم قلیایی ویژه شماست. از قسمت فروشگاه سایت لاغرفیت این دوره را تهی و به راحتی لاغر شوید و لاغر بمانید.

برخی از مزیت های دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی:

  1. ۳۰ روز و ۳۰ تکنیک اساسی برای لاغری
  2. آموزش تکنیک های لاغری
  3. آموزش روانشناسی لاغری
  4. ارائه رژيم قلیایی
  5. تجویز دارو چربی سوز و ضد اشتها
  6. پشتیبانی محصول تا ۹۰ روز
  7. در این دوره حداقل کاهش وزن 10 کیلو می باشد.
  8. حداکثر لاغری در این دوره بستگی به اراده تا ۲۰ کیلو و حتی بیشتر هم امکان پذیر می باشد
  9. درمان برخی از بیماری ها در دوره امکان پذیر می باشد.

تمام مردم دنیا به دنبال سه ارزش ویژه هستند. آرامش، سلامتی و شادی که در سلامتی و لاغری با هم هستند.

در این دوره شما به سه آفر ویژه خواهید رسید:

  • الف: سلامتی و لاغری
  • ب: آرامش
  • ج: شادی و نشاط

همین الآن دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی را تهیه کنید. از اینکه مقاله چاقی چیست؟ (چه عوارضی دارد) را مطالعه کردید سپاسگزارم. محمود مردانی مشاور تغذیه سایت لاغرفیت 

4 نظر در “چاقی چیست؟ (چه عوارضی دارد)

  1. زهرا گفت:

    تو دوران کرونا حس چشایی چون بهم میریزه میل انسان به غذا کم میشه اغلب بعد کرونا ۴تا۵کیلو وزن کم میکنن دو دوهفته قرنطینه من چندتا مریض کرونای رو پرستاری کردم همین مشکل داشتن الان این برام نکته جالبی بود ممنون آقای دکتر خیلی جامع و کامل من خودم دارم از دوره رژیم قلیایی استفاده میکنم فوق العاده است

    1. محمود مردانی گفت:

      بله زهرای گرامی شما درست می گویید. خواهش می کنم. این محتواهای سایت لاغرفیت هر کدام ممکن است حدود ۸ ساعت وقت نیاز داشته باشد. تایپ مطالب جدید و آپلود آنها، تصاویر مربوط و سئوی مطالب واقعا وقت گیر است. اما این کار را با اشتیاق سوزان انجام می دهم چون می دانم شما و دوستان دیگر از این مقالات استفاده می کنید. حتما برای دوستان دیگر نیز شیر می نمایید.

  2. زهرا گفت:

    تو دوران کرونا حس چشایی چون بهم میریزه میل انسان به غذا کم میشه اغلب بعد کرونا ۴تا۵کیلو وزن کم میکنن دو دوهفته قرنطینه من چندتا مریض کرونای رو پرستاری کردم همین مشکل داشتن الان این برام نکته جالبی بود ممنون

    1. محمود مردانی گفت:

      زهرای عزیز
      از اینکه به سایت لاغرفیت سر می زنید متشکرم. کاملا درست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7  +  2  =