رژيم قلیایی

مواد قلیایی قوی (برای لاغری)

محیط اسیدی عامل تجمع ویروس است

مواد قلیایی قوی (برای لاغری) در طبیعت بصورت ارگانیک شناخته می شوند. سایت لاغرفیت به طور گسترده به مردم کمک می کند که با رژيم قلیایی به سلامتی و لاغری برسند. من محمود مردانی مشاور تغذیه هستم که با اعتقاد به موثر بودن مواد غذایی قلیایی قوی رژيم لاغری تنظیم می کنم.

مواد قلیایی قوی

مواد قلیایی قوی

رژيم قلیایی با ایده جدیدی قصد دارد مواد غذایی قلیایی را جایگزین مواد غذایی اسیدی کند. یا بهتر اینکه افراد را متقاعد کند که بجای مواد غذایی اسیدی که چاق کننده هستند، بیشتر از غذاهای قلیایی استفاده کنند.

این امر مهم با استفاده از مواد قلیایی قوی در برنامه رژيم لاغری امکان پذیر می باشد. در زیر به مواد غذایی قلیایی قوی اشاره می کنیم. استفاده بیشتر از غذاهای قلیایی باعث کاهش وزن می شود.

مواد غذایی قلیایی قوی

مواد غذایی قلیایی قوی

مواد غذایی اسیدی مولد بیماری ها و اثر بر روی افزایش بدن شده و مشکلات جامعه را افزایش می دهد.

لیمو ترش

به علت طعم و مزه اسیدسیتریک مردم به اشتباه فکر می کنند که لیموترش جزو غذاهای اسیدی است. اما نیاز است بدانید که این تصور کاملا اشتباه می باشد و لیموترش خاصیت قلیایی داشته و جزو غذاهای قوف العاده قلیایی محسوب می شود.

پی اچ لیمو در محدوده قلیایی بالا است.پی اچ لیموترش  9=PH بوده که به قلیایی شدن خون و دستگاه ها و ارگان های بدن کمک می کند. لیموترش را می توان جزو مواد قلیایی قوی و همچنین جزو داروهای قلیایی کننده خون نامید. اگر به دنبال این هستید که چه غذاهایی اسیدی و چه غذاهایی قلیایی هستند حتما جدول پی اچ مواد غذایی یا جدول مواد غذایی قلیایی را بخوانید.

زنجبیل برای لاغری

امروزه خواص زنجبیل برای لاغری بر کیس پوشیده نیست. زنجبیل یکی از سبزیجات گرم، قلیایی و مفید است که سبب کاهش اشتها نیز می شود. مکانیسم چربی سوزی زنجبیل باعث کاهش وزن و لاغری می شود. زنجبیل با خاصیت چربی سوزی سرعت متابولیسم بدن را زیاد کرده و همین امر باعث لاغر شدن افراد می شود.

  • اگر به دنبال کاهش اشتهای خود هستید زنجبیل گزینه خوبی است.
  • اگر به دنبال افزایش متابولیسم بدن خود هستید زنجبیل گزینه خوبی است.
  • اگر به دنبال مواد قلیایی قوی برای لاغری هستید زنجبیل گزینه مناسبی است.

خیار

خیاز یکی از سبزیجات کم کالری و پر آب است. میزان آب خیار حدود 96% است. خیار از قلیایی ترین مواد خوراکی در طبیعت بوده که جزو غذاهای لاغر کننده است. خیار دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان مثل لینگان ها بوده که می توان از آن برای پیشگیری از برخی بیماریهای مزمن استفاده کرد.

مقاله دمنوش های قلیایی کننده خون را از سایت لاغرفیت مطالعه کنید. کافی است روی لینک لاغری با دمنوش های گیاهی کلیک نمایید.

دارچین برای لاغری

دارچین یکی از ادویه های مفید و قدرتمند است تاریخ استفاده آن به هزاران سال پیش می رسد. همچنین از قدیم از دارچین بعنوان دارو استفاده می شده و مزایا و خواص دارچین خیلی زیاد است. دارچین سطح PH خون را به حد سلامتی و به بالای 7 برده و این خاصیت جزو خاصیت قلیایی دارچین است.

محققین دریافته اند که از میان 26 ادویه و گیاهان دارویی  و آنتی اکسیدانی در جهان دارچین رتبه اول را دارد. همچنین دارچین طیف وسیعی از خواص مفید دارد که خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری، ضد دیابت و ضد قارچی دارد. این خواص درمانی به خاصیت قلیایی دارچین مربوط می شود.

اسفناج

اسفناج سبزی خوشمزه ای است که سرشار از کلروفیل بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. اسفناج حاوی ویتامین ها، املاح معدنی، فیبر غذایی بالا و پروتئین ها می باشد. این سبزی ارزشمند مانند سایر سبزیجات دارای خاصیت فوق العاده قلیایی بوده که برای لاغر شدن تاثیر بالایی دارد. اسفناج دارای عملکرد ارزشمندی برای ارگان های بدن است.

من بعنوان مشاور تغذیه سایت لاغرفیت در برنامه غذایی قلیایی از سبزیجاتی مثل اسفناج توصیه می کنم.

آووکادو

اغلب مردم از این میوه پر از خاصیت یعنی آووکادو صرف نظر می نمایند. آیا می دانید ۸۵٪ کالری آووکادو از چربی های موجود در آن بدست می آید؟ با این حال نخوردن آووکادو نیز اشتباه است.

چربی موجود در آووکادو جزو چربی های سالم و مفید بوده و مصرف کردن آن به اندازه سبب چاقی نمی شود. استفاده این میوه به کاهش چربی های خون نظیر کلسترول کمک می کند و سبب افزایش لیپوپروتئین یا کلسترول (HDL) خوب می شود.

ترکیبات آووکادو چون خاصیت قلیایی دارند حالت اسیدوز بدن را کم کرده و همچنین با جزیان های التهابی بدن مبارزه می کند.

کلم پیچ

گر چه کلم ها جزو غذاهای گواتروژن هستند (یعنی کسانی که کم کاری تیروئید دارند باید کمتر استفاده کنند) ولی قدرت سم زدایی بالایی دارد. کلم پیچ خواص درمانی داشته و دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد. خاصیت آنتی اکسیدانی کلم پیچ باعث پیشگیری از آسیب رادیکال های آزاد شده و از بیماری های مزمن جلوگیری می کند. کلم پیچ ها دارای خاصیت قلیایی کردن خون را نیز دارند چون آنها قلیایی بوده و همچنین باعث لاغری و کاهش وزن می شوند.

کلم، برگ کلم، گل کلم و ترکیباتی از قبیل ترشید کلم را می توانید مصرف کنید. گر چه عقیده بر این است که کلم یک ماده غذایی گواتروژن (دفع کننده ید) است ولی حتی در کسانی که کم کاری تیروئید دارند نیز توصیه می شود کمتر از خانواده کلم استفاده کنند.

روغن زیتون و لاغری

تاریخچه مصرف روغن زیتون به سالهای زیادی برمی گردد. روغن زیتون روغنی است که حاوی چربی سالم بوده و برخی ها عقیده دارند باعث لاغر شدن می شود. خاصیت روغن زیتون و لاغری شاید برای شما عجیب به نظر برسد. اما چون خاصیت انرژی زایی و خاصیت قلیایی دارد به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

روغن زیتون یکی از منابع مهم مواد معدنی و ویتامین هایی است که باعث پاکسازی بدن می شود. یکی از خواص مهم روغن زیتون خاصیت جوان سازی و شفافیت پوست می باشد.

معمولا رژیم گیرنده ها با روغن زیتون غریب نیستند. کسانی که در دوره لاغری رژيم قلیایی شرکت می کنند خیلی سریع با روغن زیتون دوست می شوند و از مزایای بی شمار آن بهره م یبرند. آنها از روغن زیتون به جای سس سالاد استفاده می کنند.

خوردن یک قاشق سوپ خوری در روز به کاهش وزن شما کمک می کند.

کلم بروکلی

آیا دوست دارید سالم تر زندگی کنید؟ با خوردن کلم بروکلی که از سبزیجات مفید و قلیایی است استفاده کنید. کلم بروکلی دارای فیبرهای غذایی، آنتی اکسیدان و کلروفیل است. کلم بروکلی از میزان اسیدی بودن خون پیشگیری کرده و باعث دفع سموم نیز می شود.

همچنین کلم بروکلی سبب بهبود عملکرد عروق و بهبود عملکرد قلب شده و سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.

امید است مقاله مواد قلیایی قوی (برای لاغری) برایتان مفید بوده باشد و آن را با دوستان و عزیزان خود به اشتراک بگذارید. متشکرم

محمود مردانی سایت لاغرفیت

4 نظر در “مواد قلیایی قوی (برای لاغری)

  1. فریبا گفت:

    شما عالی هستید مطالب خیلی مفید با تشکر از شما

    1. محمود مردانی گفت:

      خانم فریبا خسروی عزیز: از اینکه به سایت لاغرفیت سر می زنید و مقالات را مطالعه می کنید، متشکرم

  2. فریبا گفت:

    مطالب واقعا عالی بود شما عالی هستید

    1. محمود مردانی گفت:

      خانم خسروی عزیز، از لطف شما متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

36  +    =  43