لاغری

7 علت چاقی و اضافه وزن انسان امروزی

علت چاقی بدن چیست

چه عواملی باعث اضافه وزن و چاقی می شود، عوارض چاقی و اضافه وزن چیست؟ من محمود مردانی مشاور سایت لاغرفیت می خواهم در این مطلب قصد دارم عوامل چاقی و اضافه وزن را توضیح دهم، عوارض چاقی نیز بسیار زیاد و متنوع هستند. حتی کودکان نقاشی در مورد چاقی و اضافه وزن را نیز کشیده اند. عکس چاقی و اضافه وزن نیز در اینترنت فراوان است. اینها این مطلب را می رسانند که به هر دلیل که چاق شده اید باید لاغر شوید. در دوره کاهش وزن در لاغرفیت هم توضیحات کاملی درباره دلایل اضافه وزن داده ام که می توانید استفاده کنید.

چرا چاق میشویم؟

شاید شما هم بخواهید بدانید که راستی علت چاقی چیه و چرا چاق میشویم؟‌

یکی می گفت آخه من هر کاری می کنم لاغر نمیشم خودم را به هر دری زدم. هر کی هر چی گفته انجام دادم ولی نتونستم وزنمو کم کنم. عزیزی دیگر می گفت آقای مردانی من آب میخورم چاق میشم و اضافه وزن بالایی دارم!

این مقاله چاقی و اضافه وزن حتما به کار شما می آيد. اگر برای شما هم سوال است که علت چاقی چیست حتما تا انتها همراه ما باشید.

بررسی دلایل چاقی و اضافه وزن

هر رژیمی که بگید، هر دارویی که فکر کنید من استفاده کردم اما دریغ از یک گرم لاغری. پیاده روی هم کردم تازه پلاستیک به دور شکمم هم بستم که عرق کنم و لاغر بشم، ولی لاغر نشدم که نشدم.

پس چه کار کنم؟ دیگه از دست وزنم خسته شدم چیکار کنم لاغر بشم. این جملات بخشی از کلاف سردرگم کاهش وزن و لاغری برای خیلی از شما به شمار می رود .

 بیش از 60 درصد از جمعیت ایران را افرادی تشکیل می دهند که اضافه وزن دارند و یا اینکه به چاقی مبتلا شده اند

اگر بدانید منظور از چاقی چیست پس حتما از خطرات آن هم اطلاع دارید!

متاسفانه حدود شصت درصد جامعه ایران اضافه وزن دارند و یا اینکه چاق هستند. ولی اگر شما قصد لاغر شدن دارید نیاز است اول عوارض چاقی و عواملی که از لاغری جلوگیری می کند را بشناسید و بدانید که چه عواملی باعث چاقی میشود. بعضی از عوامل چاق کننده عبارتند از:

19 علت چاقی و اضافه وزن

بعضی از دلایل چاقی و اضافه وزن که در رژیم آنلاین غذایی هم از آنها استفاده می کنم به شرح زیر است:

  1. بخور عیده بخور حیفه
  2. بخور مفته
  3. بخور تبركه
  4. بخور دیگه گیرت نمیاد
  5. بخور همین یه امشبه از فردا نخور
  6. بخور مگه سالی چندبار تولده
  7. بخور عروسیه
  8. بخور یک شب که هزار شب نمیشه
  9. بخور جشنه (از بدترین ددلایل افزایش وزن است)
  10. بخور سیزده به دره
  11. بخور فردا میخای روزه بگیری
  12. بخور شیرینی نامزدیه
  13. بخور شیرینی زایمانه
  14. بخور میخوای درس بخونی
  15. بخور شب یلداس. یه بار تو سال یلدا میشه
  16. بخور دیگه اومدیم بیرون خوش بگذرونیم
  17. بخور اومدی مهمونی تو خونه خودت نخور
  18. بخور ان شاءالله از فردا رژيم می گیری
  19. بخور پول دادیم نريزيم بره….

افزایش 10 کیلوگرم وزن یا بیشتر به همین سادگی ها اتفاق می افتد.

بررسی دلیل چاقی انسان

دلایل چاقی و اضافه وزن و کم خوری:

اجداد ما وقتی شکار می کردند به وفور غذا داشتند.

 

عوامل چاقی و اضافه وزن بسیار زیاد هستند. در اینجا قصد داریم برخی از این دلایلی که سبب چاقی و اضافه وزن می شوند را نام می بریم.

1- کم خوری دلیل اضافه وزن انسان است

آیا می دانید کم خوری باعث چاقی می شود؟ بله تعجب نکنید.

شاید سوال کنید آقای مردانی چرا کم خوری باعث چاقی و اضافه وزن می شود؟ شاید هم سوال کنید عوامل چاقی چسیت؟ در پاسخی می گویم: اجداد غار نشین ما در حدود پنجاه هزار سال قبل یا در ضیافت و میهمانی بودند و یا اینکه در گرسنگی به سر می بردند.

آنها وقتی که حیوان عظیم الجثه ای را شکار می کردند غذا به وفور وجود داشتند. همگی از آن حیوان تغذیه می می کردند. ولی ممکن بود یک یا دو هفته هم اصلا نتوانند شکار کنند و در گرسنگی مفرط به سر برند.

در این هنگام سوخت و ساز بدن آنها به شدت پائین می آمد که انرژی زیادی نسوزانند.

بدن آنها مقاومت می کرد و لاغر نمی شدند. وقتی شما هم کم غذا بخورید، متابولیسم و سوخت و ساز بدنتان به شدت افت می کند و بدن شما در مقابل لاغر شدن مقاوم می شود.

2- پرخوری دلیل اصلی چاقی است

یکی از دلایل چاقی را می توانیم پرخوری نام ببریم. یعنی اینکه اگر بیشتر از نیاز کالری بدن غذا بخوریم، سبب چاق شدن ما می شود! (بد نیست نگاهی به مقاله هر یک کیلو چربی چقدر کاری است در لاغرفیت بیندازید)

اگر مقدار مصرف غذا با مقدار دریافت غذا مساوی باشد وزن ثابت می ماند. در این صورت دخل و خرج انرژی مساوی است.

اگر دریافت انرژی بیشتر از مصرف انرژی باشد، اضافه دریافت انرژي باعث چاقی شده و از عوامل چاق کننده است

اگر دریافت انرژي بیشتر از مصرف انرژي باشد، اضافه دریافت انرژي باعث چاقی شده و از عوامل چاق کننده است!

ولی اگر بیشتر ازمصرف دریافت کنیم، کالری اضافی به چربی تبدیل می شود. لیست غذاهای پرکالری و چاق کننده در سایت لاغرفیت می توانید دنبال کنید.

3- هیچ خوری دیگر دلیل اضافه وزن انسان است

ممکن است بپرسید آقای مردانی مگه ممکن است که هیچ خوری باعث چاقی و اضافه وزن شود؟ بله دقیقا همین طور است چون سوخت و ساز بدن در این شرایط کم شده و جلو گیری از کاهش وزن می شود.

عده ای از مراجعین من در بخش رژیم لاغری آنلاین می گویند من صبحانه نمی خورم، شام هم نمی خورم، ولی روز به روز چاق تر می شوم.

یکی از عوامل چاقی و اضافه وزن نخوردن صبحانه است. این یک معامله باخت باخت است چون هم کم می خورند و هم باعث چاقی آنها می شود. یک موضوع خیلی مهم دیگر این است که مثلا حذف کربوهیدرات مشکل اساسی برای شما ایجاد می کند.

در مقاله چرا باید صبحانه بخوریم توضیحات جامعی درباره اهمیتت این وعده غذایی دادم.

درباره چاقی بیشتر بدانید

اگر می خواهید بدانید دلیل اضافه وزن چیست، باید بدانیم چاقی چه چیزی است و چه چیزی نیست؟

بعنوان نمونه بعضی ها می گویند ما کربوهیدرات نمی خوریم. همین کار خیلی خطرناک است، چون وقتی غذا و علی الخصوص کربوهیدرات مثل برنج و ماکارونی و نان نخورند عضلات آنها تحلیل می رود.

پس قلب و کلیه و معده و دستگاههای داخلی بدن هم عضلانی هستند و تحلیل می روند

این کار بسیار خطرناکی است. عاقل آن است که اندیشه کند پایان را. همچنین ضرر دیگری که به این دوستان می رسد این است که آنها لاغر نمی شوند بلکه چاق تر هم می شوند و این یک معامله کاملا دو سر ضرر است. به نظر شما این کار عاقلانه است؟ به نظر من که به هیچ وجه کار عاقلانه ای نیست.

اگر می خواهید لاغری سریع داشته باشید حتما از رژیم لاغری اختصاصی در لاغرفیت استفاده کنید.

دلایل چاقی بعد از ازدواج

دلیل اضافه وزن و چاقی انسان

دلیل اضافه وزن در بعضی موارد به تغییر عادت های سبک زندگی مانند ازدواج مربوط می شود. در بیشتر خانم ها و آقایان، علت چاقی عاملی مانند ازدواج است!

دلایل چاقی بعد از ازدواج را در مقاله ای تحت عنوان علت بزرگ شدن شکم و چاق شدن بعد از ازدواج در سایت لاغرفیت آورده ام. این مقاله را از دست ندهید چون چند دلیل عمده چاقی عروس خانم ها را می توانید در انجا بخوانید. البته این مطلب نیم نگاهی هم به علت چاق شدن دارد.

البته به راحتی می توان با این دلیل چاقی مبارزه کرد، اما راه خودش را دارد.

4- بی خوابی دیگر عامل چاقی و اضافه وزن است

دلیل اضافه وزن همیشه به خورد و خوراک مربوط نمی شود، بلکه سبک زندگی اشتباه هم می تواند علت چاقی یدن باشد.

جالب است بدانید که معمولا هورمون های تنظیم ساعت بدن سر شب ترشح می شوند.

برای پیشگیری از چاقی باید زود بخوابید. ساعت خواب بدن به خواب مناسب نیاز دارد وقتی  که زود بخوابید هورمون ملاتونین ترشح می شود. ساعت ۱۱ معمولا بهترین زمان برای خواب و ترشح هومون های بدن است

یکی از مراجعان در بخش رژیم آنلاین لاغری، من بانوی میانسالی بود که عنوان می کرد من ۵ صبح می خوابم. او می گفت خوابم نمی بره! ایشان چاق شده بود، به وی آموزش دادم و خوشبختانه توانستند ساعت حدود ۱۲ شب بخوابند.

دلیل اصلی چاقی این مراجع عزیز سبک اشتباه زندگی بود که سال ها آن را ادامه داده بود!

در قرآن عزیز سوره نباء می خوانیم که:

ما خواب را برای شما مایه آرامش قرار دادیم. کسی که خواب خوبی ندارد، بیداری خوبی هم نخواهد داشت

شما حتما متوجه شده اید که وقتی در طول شب یک خواب خوب دارید فردا سرحال تر هستید. وقتی دیر می خوابید و خواب خوبی ندارید فردای شما کسل کننده است. این یعنی عدم تنظیم هورمون های بدن مثل هورمون خواب یا ملاتونین.

حتما مقاله کاهش وزن و لاغری با سحر خیزی را بخوانید. چون میزان خواب برای لاغری را در آنجا توضیح داده ام.

5- نخوردن صبحانه علت چاقی بدن است

یکی از راه های پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، صبحانه خوردن است. بالاتر هم توضیحاتی در اینباره دادم چون ترک صبحانه بدون شک دیگر دلیل اصلی چاقی انسان مدرن امروز است.

یادتان باشد، یک دلیل محکم چاقی نخوردن صبحانه است. وقتی فردی صبحانه می خورد گرسنه تر می شود. وقتی صبحانه نمی خورد با خود می گوید تا ظهر که زمانی نمانده است دیگه ناهار می خورم.

وقتی صبحانه می خوریم و گرسنه تر می شویم، چون سوخت و ساز بدن زیاد می شود. خود این افزایش متابولیسم بدن، چربی سوز است. وقتی صبحانه نمی خوریم باید بدانیم که ساخت چربی بدن افزایش می یابد.

محققان نخوردن صبحانه قلیایی و لاغر کننده را عامل چاقی خانم های جوان می دانند. پس شما حتی اگر گرسنه هم نیستید صبحانه بخورید تا سوخت و ساز بدن خود را زود تر شروع کنید. حتی اگر یک لقمه هم که شده بخورید تا لاغر شوید. گر چه با لاغرفیت لاغر می شود.

آیا می دانید باید چه صبحانه ای برای لاغری خور بخورید؟ مقاله صبح ناشتا برای لاغری چی بخورم را مطالعه فرمایید.

5- استرس یکی از عوامل مهم چاقی و اضافه وزن است

یک بانوی جوان می گفت: وقتی من استرس دارم فقط و فقط می خورم ولی نمی دانم چی می خورم.

استرس به شدت چاق می کند. نگاهی به مقاله ارتباط استرس و اضافه وزن در لاغرفیت بیندازید

در استرس و اضطراب خوردن یعنی تنبیه خود. یعنی وقتی در شرایط استرس قرار می گیریم و زورم نمی رسد، آن غصه ها را به خودم می ریزم و این یک خود تنبیهی است. یعنی با خوردن خودم را تنبیه می کنم. متاسفانه بعد از آن احساس تنفر از خوردن پیش می آید و از خود نیز متنفر می شویم.

ولی دیگر نمی شود کاری انجام داد چرا که من بیشتر از مقدار مورد نیازم خورده ام. اگر استرس لاغر شدن دارید مقاله روانشناسی لاغری و موانع ذهنی را مطالعه بفرمایید.

این استرس باعث چاقی خیلی از انسانها شده است. شاید شما هم یکی از آنها باشید. ولی اصلا نگران نباشید. کمکتان می کنم تا به وزن ایده آل خودتان برسید و از شر چاقی و اضافه وزن راحت شوید. یک بار برای همیشه لاغر شوید و لاغر بمانید.

6- غذاهای نامناسب و اسیدی دلیل چاقی ما هستند

همانطور که می دانید دو نوع غذا داریم:

  1. غذاهای اسیدی
  2. غذاهای قلیایی

خوردن غذاهای اسیدی باعث چاق شدن بدن شده و برعکس خوردن غذاهای قلیایی باعث لاغری و تناسب اندام می شوند.

غذاهای اسیدی چاق کننده و غذاهای قلیایی لاغر کننده هستند

وقتی از غذاهای اسیدی بیشتر بخوریم بدن ما اسیدی می شود. سیستم ایمنی بدن این کار را درست نمی داند، چون به اسید به چشم یک میهمان ناخوانده و مزاحم نگاه می کند. باید اسید هر طور که شده از بدن دفع و خارج شود تا دلیل چاقی ما نباشد!

برای دوری از دلایل چاقی باید در طی روز از غذاهای قلیایی کننده بدن استفاده کنید تا بدن به مرور حالت قلیایی به خود بگیرد. این همان چیزی است که به آن رژیم قلیایی یا آلکالاین (alkaline) گفته می شود.

چرا غذاهای اسیدی باعث چاقی می شوند؟

این مهم ترین نکته برای پی بردن به دلیل اضافه وزن بدن انسان است که باید بدانید:

استفاده همیشگی از غذاهای اسیدی باعث اسیدی شدن بدن می شوند که دلیل چاقی بیشتر ما است. این اسیدهای مزاحم از دو راه تنفس و دفع از طریق کلیه بصورت ادرار دفع می شوند.

توان دفع اسید از این دو راه محدود می باشد و از طرفی شخصی که به منوی غذاهای اسیدی عادت دارد مدام اسید به بدن خود سرازیر می کند. چربی جذب می کنیم تا از شر اسید در امان باشیم

تنها راه درمان این مشکل این است که چربی در بدن زیاد شود و وقتی چربی در بدن زیاد می شود اسیدها در آن چربی ها گیر می افتند. این یک سیستم دفاعی برای سلامت بدن است. دلیل افزایش وزن ناگهانی این است که مدام از غذاهای اسید استفاده می شود.

شخصی که هر روز از غذاهای اسیدی مثل قند و شکر و محصولات آنها استفاده می کند مدام اسید می خورد چون وقتی این غذاها تجزیه می شوند به اسید تبدیل می شوند.

  • سوسیس
  • کالباس
  • غذاهای فرآوری شده
  • انواع کنسروها دلیل چاقی بدن انسان امروز است
  • سس ها
  • و روغن های جامد

نیز از این قبیل هستند. علت چاق شدن بدن چیست؟ همین غذاهای با کالری بالا گوشت های قرمز، مرغ ماشینی و الکل نیز سبب اسیدی شدن بدن می شوند.

علت چاقی بی دلیلی شکم از همین غذاهای با قند بالاست. قند بالا به مرور زمان موجب چاقی کل بدن و بروز بیماری های مختلف می شود

نان های بدون سبوس، انواع بیسکوییت، کیک، کلوچه، اسموتی، کرانچی، سیب زمینی سرخ شده نیز بسیار اسیدی هستند. به همین دلیل لاغر کردن شکم برای این افراد دشوار است.

خوردن اینگونه مواد غذایی اسیدی دلیل اضافه وزن بی دلیل است. درمان چاقی ناگهانی نیز با یک رژیم لاغری اختصاصی و اصولی صورت می گیرد.

7- رژیم های غذایی بی پایه و غیر اصولی باعث چاقی می شوند

تجربه به من نشان داده یکی از دلایل بالا رفتن وزن افراد استفاده نادرست از برنامه های غذایی غیراصولی بمنظور کاهش وزن است!

برنامه های نادرست باعث می شوند نه تنها کاهش وزن ماندگار نداشته باشید، بلکه موجب بروز بیماری های جسمانی و البته روانی بسیاری می شوند.

شک نداشته باشید در تمام دنیا، استفاده از رژیم غذایی نامناسب و غیراختصاصی یکی از دلایل چاقی و اضافه وزن مردم است که کسی به آن توجه ندارد! به همین دلیل تاکید زیادی به استفاده از برنامه اختصاصی برای کاهش وزن دارم تا در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید.

راهکار لاغری اصولی چیست؟

همانطور که ابتدای مقاله گفتم، برای کاهش وزن اصولی باید بدانید دلیل چاق شدن ما چیست؟ حالا که می دانیم چرا چاق میشویم باید به راه هایکم کردن وزن پرداخته شود.

برای کاهش وزن اصولی بهترین راه حل این است که با خوردن غذاهای قلیایی لاغر شوید

وقتی از غذاهای قلیایی می خورید دیگر پسماندهای این غذاها اسیدی نیستند. پسماندهای غذاهای قلیایی بدن را به سمت قلیایی پیش می برند. درست در راستای بدن که حالت قلیایی دارد پیش می رود.

یعنی با طبیعت بدن هماهنگ است و باعث لاغری آسان می شود. خدا را شکر آنها راضی شدن و رژيم قلیایی را انتخاب کردند. در هفته آینده هر کدام از آنان بیش از دو کیلو لاغر شدند.

اگر یکی لاغر شده پس شما هم می توانید

با توجه به اینکه حدود ۲۵ سال در حوزه سلامتی و رژيم درمانی کار می کنم به این جمله اعتقاد دارم که: اگر یکی تونسته انجامش بده و لاغر بشه شما هم می تونید لاغر بشید. می توانید به تناسب اندام خود برسید. یک شرط اساسی دارد و آن اینکه فقط اقدام کنید، همین.

شما دوست عزیز می توانید همین الان با مراجعه به بخش رژیم آنلاین کاهش وزن در لاغرفیت، به راحتی لاغر شوید.

از اینکه این مطلب را از سایت لاغرفیت مطالعه کردید متشکرم، محمود مردانی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  71  =  78