رژيم قلیایی

چرا با ورزش و رژیم لاغر نمیشم؟ (چرا دیگه لاغر نمیشم)

چرا لاغر نمیشم با اینکه هیچی نمیخورم

غذا نمیخورم ولی چاق میشم؟ چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم؟ آقای دکتر مردانی هر کاری میکنم لاغر نمیشم دیگه باید چکار کنم؟ بله، این سوالاتی است که همه روزه به صورت حضوری یا از طریق سایت لاغرفیت از من پرسیده می شود! علت توقف کاهش وزن در رژیم می تواند بسیار زیاد باشد و فرد به فرد متفاوت باشد، در ادامه این مطلب سایت رژیم غذایی آنلاین لاغرفیت، به این سوال خواهم پرداخت که چرا لاغر نمیشم با اینکه هیچی نمیخورم؟

چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم؟ (چرا کم میخورم ولی چاق میشم؟؟؟)

خیلی ها دچار این مشکل هستند که خیلی کم غذا می خورند ولی چاق می شوند!

تقریبا تمام بیمارانم می گویند: غذا نمی خورم ولی چاق میشم؟! یا چرا من غذا کم میخورم ولی چاقم؟ آقای مردانی حتی ورزش میکنم اما لاغر نمیشم!

وقتی برنامه رژیم لاغری را برایشان تنظیم می کنم معمولا همه می گویند: این مقدار از غذای خودم خیلی بیشتر است آقای مردانی!!!

خانمی می گفت: من خیلی کم می خورم اگر این مقدار را بخورم، می ترکم  🙂

به نظر شما دلیل لاغر نشدن با رژیم غذایی چیست یا چرا هرچی تلاش میکنم لاغر نمیشم؟

 غذا نمیخورم ولی چاق میشم!

غذا نمیخورم ولی چاق میشم

شما هم می توانید لاغر شوید .

جالب است بدانید همان خانم درست یک هفته بعد ۳ کیلوگرم کم کرده بود. او تعجب می کرد و می گفت:

من قبلا نمی خوردم ولی چاق می شدم، ولی حالا می خورم و تعجب اینکه لاغر می شوم. شاید برای شما معمای این کار جذاب باشد. اشخاصی که می گویند: من آب هم که می خورم چاق می شوم نیز در این گروه قرار دارند.

چرا وزنم استپ کرده؟؟؟

شخص دیگری می گفت: چرا لاغر نمیشم با اینکه هیچی نمیخورم؟

این قاعده کلی را در ذهن داشته باشید که،

استفاده از برخی غذاها حتی کم باعث چاقی می شود، برعکس خوردن برخی از غذاها ولو زیاد سبب می شود شما لاغر شوید

اگر شما هم می گویید چرا وزنم کم نمیشه باید بگم، هوشمندانه خوردن یعنی استفاده بیشتر از غذاهای قلیایی. همین و به همین راحتی.

در واقع در پاسخ به سوال افرادی که می گویند چرا اصلا لاغر نمیشم باید گفت: از چه نوع غذاهایی استفاده می کنی؟ اسیدی یا قلیایی؟

غذاهای اسیدی و غذاهای قلیایی عامل چاقی و لاغری

غذاها 2 نوع هستند:

  1. اسیدی
  2. قلیایی

خوردن غذاهای اسیدی ولو کم باعث می شود که شما چاق شوید.

برعکس استفاده از غذاهایی که خاصیت قلیایی دارند سبب می شود به راحتی شما لاغر شوید

در واقع علم تغذیه می گوید، دلیل لاغر نشدن با ورزش سنگین هم استفاده از غذاهای اشتباه است که معمولا بر حسب عادت به برنامه غذایی ما وارد شده اند!

در مجموع غذاهای اسیدی برای بدن مضر می باشند. سیستم ایمنی بدن غذاهای اسیدی را بعنوان سم می شناسد! همیشه بدن در صدد است که اسید یا همان سم را از بدن دور کند.

چرا غذاهای اسیدی باعث چاقی می شوند؟

غذا نمیخورم ولی چاق میشم

چون تقریبا تمام دستگاه های بدن خاصیت قلیایی دارند، بدن نیز در راستای قلیایی شدن پیش می رود. یعنی اینکه مغز، قلب، ‌کبد، استخوان، خون و غیره قلیایی می باشند.

وقتی شما از غذاهای اسیدی بخورید خلاف طبیعت بدن خود کار کرده اید. سیستم ایمنی بدن آن اسیدها را به روش های گوناگون دفع می کند

مثل ادرار، تغریق، تنفس و غیره اما در یک جا سیستم ایمنی دیگر از این کار زیاد خسته می شود.

نقطه عطف شروع چاقی شما همین جا است!

آیا برای شما این قضیه پیش آمده است؟

برای شخصی خیلی کار انجام داده اید یا محبت کرده اید ولی او قدر نمی داند!

در یک جا دیگر خسته می شوید و با خود می گویید بسه دیگه. تا کی؟ تا چه زمانی باید سرویس بدم؟ دیگه کافیه.

بدن هم دقیقا همین طور است با خود می گوید: تا کی من اینقدر اسید یا سم را دفع کنم؟ خسته شدم. تا کی می خوای غذاهای اسیدی بخوری بعد بگی چرا لاغر نمیشم؟

یک تصمیم برای سلامتی

سیستم دفاعی بدن با خود می گوید: بهترین راه این است که چربی را در این شخص زیاد کنم تا این اسیدها را در آن چربی ها ذخیره کنم.

با این کار سموم بدن در چربی مخفی و ذخیره شده و آسیب به بدن نمی زند ولی شخص چاق شده است.

ولی خودش از این قضیه بی اطلاع است. این چرخه معیوب ادامه دارد و روز به روز شخص چاق تر می شود. علت اساسی چاقی و چاق شدن نیز همین است. حالا متوجه شدید چرا کم میخورم ولی چاق میشم و چاق می مونم؟

چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم؟؟؟

حالا هر چه تلاش کنید نمی توانید خودتان را لاغر کنید. باید یک کار دیگری انجام دهید که تاکنون انجام نداده اید. برخی ها هم می گویند:

چرا با وجود ورزش و رژیم لاغر نمیشم؟ این افراد هم کاری تقریبا بیهوده انجام می دهند و باید غذای خود را تغییر دهند. دوستانی هم که در این گروه قرار دارند نیز از این قاعده پیروی می کنند.

آنهایی که می گویند وزنم استپ کرده لاغر نمیشم نیز بیشتر از غذاهای اسیدی می خورند. در واقع دلیل چاق ماندن خیلی از ما عادت های غذایی اشتباه است!

برای اینکه از استپ وزنی بیرون آیند و لاغر شوند باید از لیست غذاهای قلیایی بخورند. یعنی هم بخورند و هم لاغر شوند.

لیست غذاهای اسیدی کدامند؟

خب، همانطور که تا الان متوجه شدید، دلیل لاغر نشدن با وجود رژیم های غذایی، استفاده از غذای نامناسب است.

غذاهایی که خاصیت اسیدی داشته و چاق کننده هستند خیلی زیاد می باشند. اگر بخواهید لیست غذاهای اسیدی را بدانید خیلی زیاد هستند. برای سهولت شما چند نوع از آنها را نام می بریم.

در مجموع تمام غذاهایی که شکر به نوعی در آنها به کار رفته اسیدی محسوب می شوند

یعنی شکر و محصولات آنها همه اسیدی و چاق کننده می باشند.

  • شیرین ها
  • شکلات ها
  • کیک ها
  • نوشابه ها
  • و غیره

را می توان در این گروه جا داد. گوشت ها و مرغ نیز خاصیت اسیدی داشته و اگر زیاد مصرف شوند سبب چاقی می شوند.

دوستعزیزی که می گید نمیدونم چرا لاغر نمیشم یا چرا با رژیم لاغر نمیشم؟ لطفا صادقانه به رژیم غذایی و بیشتر خوراکی هایی که میل می کنید نگاه کنید.

خوراک شما را بیشتر غذاهای اسیدی تشکیل می دهند یا غذاهای قلیایی؟ پیشنهاد می کنم برای نتیجه گرفتن و لاغر شدن حتما از یک مشاور تغذیه کمک بگیرید.

ایشان دلیل چاق ماندن شما را بررسی خواهند کرد.

لیست غذاهای قلیایی کدامند؟

در عوض خوردن غذاهای قلیایی سبب لاغری می شود. حتی اگر از این غذاها زیاد هم بخورید چاق نمی شوید و لاغر هم می شوید. راز لاغر شدن خانم اول داستان نیز همین بود.

لیست غذاهای قلیایی بسیار زیاد هستند و قبلا در لاغرفیت درباره آنها مفصل صحبت کرده ام که خواندنش خالی از لطف نیست.

مثلا فقط سیب که یک میوه قلیایی است ۷۵۰۰ نوع مختلف دارد. از این بین به چند نوع بسنده می کنیم که بیشتر به کار شما می آیند. از انوع میوه های تازه و متنوع گرفته تا انواع سبزیجات همه لاغر کننده هستند.

از بین روغن ها می توان روغن زیتون را نام برد که قلیایی می باشد.

معمولا دو گروه اول که میوه ها و سبزیجات هستند، قدرت سیر کنندگی زیادی دارند و سبب سیر شدن شما نیز می شوند.

پس اگر شما هم میگید چرا نمیتونم لاغر بشم و چاق موندم، حتما تجدید نظری در شیوه تغذیه خود داشته باشید. دنبال موارد پیچیده برای دلیل لاغر شدن نباشید.

تصمیم بگیرید تا موفق شوید

بدترین چیز برای کم کردن وزن این است که مدام بهانه بیاورید. اگر ادامه لاغر شدن دارید، دیگر از خود نپرسید چرا دیگه لاغر نمیشم؟ نمیدونم چرا لاغر نمیشم یا هر سوال دیگه.

اولین کاری که می کنید، استفاده از یک برنامه غذایی دقیق و اختصاصی برای خودتان است.

ار برنامه و تجربیات دوست و فامیل استفاده نکنید، چون کارتان سخت تر می شود. باید از یک متخصص تغذیه برنامه غذایی بگیرید تا بتوانید به هدفتان برسید. در کنار اجرای برنامه غذایی از ورزش برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید.

شک نکنید، اگر دیگران توانستند به وزن ایده آل برسند، پس شما هم می توانید. از الان به بعد اینکه چرا هرچی تلاش میکنم لاغر نمیشم معنایی نخواهد داشت.

نتیجه گیری در مورد دلیل چاق ماندن

همانطور که می بینید علت توقف کاهش وزن در رژیم غذایی مشخص است و ما بر اساس تصمیماتی که می گیریم نتایج مشخصی هم دریافت می کنیم.

آن دست از دوستانی که می گویند وزنم استپ کرده لاغر نمیشم، باید به عادت های غذایی که جدیدا پیدا کرده اند دقت کنند تا دلیل مشکلشان مشخص شود

اگر قصد کاهش وزن و تثبیت وزن خود در بهترین حالت ممکن را دارید، پیشنهاد می کنم از دوره کاهش وزن با رژیم قلیایی محمود مردانی در سایت لاغرفیت استفاده کنید. در این دوره شما را برای یک زندگی مملو از سلامتی جسمانی و لاغری آماده می کنم.

برای آشنایی بیشتر با رژیم قلیایی مقاله رژيم قلیایی چیست را مطالعه کنید.

با تشکر محمود مردانی مشاور تغذیه آنلاین در سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21  +    =  24