رژیم لاغری

رژیم لاغری آمریکایی چیست؟ (با برنامه)

رژیم لاغری آمریکایی یکی از انواع رژیم های لاغری پرطرفدار است که قصد داریم در این مطلب سایت لاغرفیت درباره آن صحبت کنم. خیلی ها در بخش مشاوره لاغری آنلاین می پرسند آقای مردانی آيا ما می توانیم از رژيم لاغری آمریکایی برای لاغری استفاده کنیم؟ در ادامه به این موضوع بصورت کامل می پردازیم.

رژیم لاغری آمریکایی چیست؟ (بررسی کامل)

مردم قبایل تارتار در آسیای مرکزی برای نفرین کردن دشمنان خود از طلسمی برای نابودی دشمنانشان استفاده می کردند. آنها آرزو نمی کردند که شمشیر و تفنگ های دشمنانشان زنگ بزند، می گفتند: امیدوارم همیشه در یک جا باقی بمانید. آیا کسی که چاق است در یک جا باقی می ماند؟ یعنی دیگر چاق تر نمی شود؟

ما انسان ها مدام تغییر می کنیم. مثلا اگر شخصی چاق است، روز به روز چاق تر نیز می شود. حتی ثابت در یک جا و یک وزن باقی نمی ماند. از این رو حدود ۷۰ درصد از مردم بالای ۵۰ سال در آمریکا اضافه وزن دارند و حدود یک سوم آنها در گروه چاقی طبقه بندی شده و به چاقی و چاقی مفرط مبتلا هستند.

حدود ۷۰ درصد از مردم بالای ۵۰ سال در آمریکا اضافه وزن دارند و حدود یک سوم آنها در گروه چاقی طبقه بندی شده و به چاقی و چاقی مفرط مبتلا هستند

پس طبیعی است حتی بدون هلم به دلیل اضافه وزن این اشخاص به دنبال رژيم لاغری سریع باشند. در رژيم لاغری آمریکایی شخص به سرعت می تواند کاهش وزن داشته باشد و وزن کم کند. هزینه عوارض بهداشتی و تغذیه ناشی از چاقی سالانه حدود ۱۹۰ میلیارد دلار برای آمریکا براورد شده است.

پرطرفدارترین رژيم لاغری چیست؟

البته قبلا درباره پرطرفدارترین رژيم لاغری در لاغرفیت صحبت کردم، اما نیاز به توضیحات بیشتر است.

عده ای دوست دارند از رژیم لاغری ابو علی سینا استفاده کنند، عده ای طرفدار رژیم کتوژنیک هستند. هر کدام ویژگی های خاصی دارند اما بهترین آنها چیست؟

اگر رژيم لاغری آمریکایی را در صدر رژيم های لاغری نتوانیم قرار دهیم ولی یکی از پرطرفدارترین رژيم لاغری همان رژيم آمریکایی است.

چاقی زندگی را کوتاه می کند. چاقی و چاقی دور کمر با سن نسبت عکس دارد. یعنی هر چه دور کمر باریک تر باشد، عمر طولانی تر است

در یک مطالعه درباره رژیم غذایی آمریکایی در دانشگاه آکسفورد انجام شده است نشان می دهد که طول عمر یک فرد چاق سه تا ده سال کمتر از یک فرد با وزن متوسط است. یعنی چاقی مثل سیگار مضر است.

تحقیقات زیادی در سال های گذشته انجام شده است که باید ها و نبایدهای خوردن را بیان می کنند. چه چیزهایی باید بخوریم تا زندگی سالم و عمر طولانی داشته باشیم و چه غذاهایی روی بدن ما اثر مثبت دارند از اهداف این مطالعات می باشند. رژيم لاغری کانادایی را مطالعه نمایید.

برنامه غذایی 7 روزه رژیم های غذایی آمریکایی

پس می توانیم رژيم غذایی لاغری خود را متناسب با این مطالعات تنظیم کنیم تا سالم و تندرست بمانیم و حتی وزن کم کنیم. در اینجا یک خبر مهم به شما بدهم و آن خبر این است که بیش از ۸۰ دصد موارد مبتلا به دیابت نوع دو با وزن ارتباط دارد. از هر سه مرگ سرطان یک مورد آن مربوط به چاقی و اضافه وزن است.

حتی ۱۰ کیلو اضافه وزن داشته باشید ریسک خطر مرگ زود رس افزایش می یابد

نکته باریک تر از مو این است که بیماری می گفت من ۲۰ سال است که اضافه وزن داشتم و فقط در دو سال اخیر به دیابت مبتلا شدم. چرا اینچنین است.

باید به این دوست عزیز بگوییم ممکن است یک لیوان در گوشه ای از میز قرار دارد ولی به یک باره ممکن است بیفتد و بشکند. بدن مشا ۱۸ سال مقاومت کرده و دیابت نداشته اید ولی سیستم سلامتی و محافظتی بدن هم توان محدودی دارد.

وقتی طی مدت ۱۸ سال شما توان و انرژي حفاظت بدن خود را گرفته اید، حالا به دیابت مبتلا شده اید.

رژیم لاغری ارتش امریکا

رژیم لاغری تضمینی سریع

برنامه رژيم لاغری آمریکا نام های دیگری نیز دارد مثل رژيم لاغری سربازی، رژيم لاغری ارتش آمریکا، رژيم آمریکایی در ۴ روز هفته و رژيم لاغری سریع.

دانشمندان آمریکایی رژيم لاغری آمریکایی را به منظور پیشگیری از عوارض بیماری های:

  • سرطان
  • دیابت
  • مشکلات قلبی و غیره

برای میانسالان و بزرگسالان طراحی کرده اند. این دانشمندان معتقد هستند رژيم لاغری آمریکایی از عوارض بیماری ها پیشگیری می کند.

در بعضی نوشته ها از رژيم آمریکایی ۲۰۲۰ نام می برند. حتی رژيم آمریکایی ۱۵ روزه را نیز به کار می گیرند. در رژيم غذایی لاغری آمریکایی یک نکته اساسی به کار رفته است و آنهم خوردن حد اقل دو میان وعده در روز می باشد.

1- هر روز صبحانه بخورید

همانطور که در مقاله بهترین صبحانه برای لاغری و کاهش وزن گفتم، هر روز صبحانه یک مزیت رقابتی برای سلامتی و لاغری است. صبحانه سالم و غنی از ریز مغذی ها، صبحانه ای است که شامل پروتئین و غلات کامل صبحانه و همچنین میوه یا سبزی می باشد.

این صبحانه بسیار سیر کننده می باشد. با خوردن این صبحانه سطح انسولین شا افت و خیز نمی کند و یک حالت تقریبا ثابتی پیدا می کند. با استفاده از صبحانه پر محتوا از پرخوری پیشگیری می شود.

معمولا افت قند عامل چاقی و اضافه وزن می باشد.

کسانی که هر روز صبحانه می خورند، وزن بیشتری کم می کنند نسبت به کسانی که صبحانه نمی خورند

یک مطالعه توسط متخصصین آمریکایی با سازمان ملی سلامت روی حدود ۴۰۰۰ (چهار هزار) روی کسانی رژيم غذایی لاغری داشته اند انجام شده است. این افراد که صبحانه می خوردند وزن کم شده خود را حدود شش سال ثابت نگه داشتند.

این تحقیق نشان داد کسانی که هر روز صبحانه می خورند، وزن بیشتری کم می کنند نسبت به کسانی که صبحانه نمی خورند

پیشنهاد صبحانه در رژيم غذایی آمریکایی شامل:

  • ساندویچ تخم مرغ با توت فرنگی
  • یا غلات سبوس دار همراه با شیر کم چرب

بوده که همراه آنها یک عدد موز نیز استفاده می شود. بد نیست نگاهی به مقاله اهمیت صبحانه خوردن در لاغرفیت بیندازید.

2- زیاد آب بنوشید

آب کالری ندارد، پس اینکه آب می خورم چاق میشم حقیقت ندارد!

بسیاری از ما اصلا نمی دانیم که چه میزانی از چاقی مربوط به نوشابه های گازدار قندی، نوشیدنی های الکلی، آب میوه های مصنوعی و سایر نوشیدنی ها است

یک کار عملی انجام دهید و آن کار عملی این است که به مدت فقط دو هفته از نوشیدنی های پر کالری پرهیز کنید.

طبق تحقیقات نوشابه های رژيمی چون خاصیت اسیدی دارند، ممکن است حرص و ولع بدن را برای خوردن غذاهای شیرین و پر کالری افزایش می دهند.

3- در هفته دو یا سه وعده ماهی بخورید

ماهی دارای اسید های چرب امگا ۳ می باشد.

روغن کبد ماهی یا همان روغن امگا ۳ برای سلامت مغز و قلب از اجزای اصلی یک رژيم غذایی لاغری می باشد. چون روغن ماهی خاصیت قلیایی دارد، لاغر کننده و حاوی مواد مغذی خیلی مهمی برای بدن است.

برای اینکه رژیم لاغری آمریکایی چیست موثر واقع شود می بایست از ماهی هایی که به آب های اقیانوس راه دارند استفاده کنید. چون این ماهی ها املاح معدنی نظیر ید بیشتر دارند و همچنین روغن ماهی ارزشمندتری نیز در محتوای آنها موجود است.

4- در رژیم لاغری آمریکایی از سبزیجات استفاده کنید

حجم بیشتر غذا را در رژیم لاغری آمریکایی سبزیجات و میوه ها تشکیل دهد چون از لیست غذاهای قلیایی کننده بدن هستند.

متاسفانه برخی از خرافات رژيم غذایی این است که برای لاغری میوه و سبزی را کم می کنند. جالب است بدانید در موسسه ملی سلامت بازنشستگان آمریکا تحقیقی انجام شده است مبنی بر اینکه استفاده از سبزیجات و میوه جات در رژيم غذایی روزانه باعث عمر طولانی تری می شود

پس بیشتر بشقاب غذای خود را از مواد غذایی قلیایی که همان سبزیجات و میوه ها هستند، پر کنید. رژيم لاغری آمریکایی تاکید بر مصرف سبزیجات و میوه های دارای خاصیت آنتی اکسیدانی شده است که باعث کاهش وزن نیز می گردد.

اگر رژيم لاغری می گیرید و بدنتان به استپ وزنی رسیده است، رژيم شک یا رژيم شوک سایت لاغرفیت را مطالعه کنید.

5- از غلات کامل بخورید

رژیم بدون نان و برنج

معمولا غذاهایی که حالت ارگانیک دارند، لاغر کننده نیز هستند. غلات کامل نیز هم چنین خاصیتی دارد و هم منبع کاملی از ویتامین ها و املاح معدنی می باشند.

چند خاصیت غلات کامل:

  • منبع فیبر غذایی
  • منبع ویتامین های مختلف
  • منبع املاح معدنی

مطالعه موسسه ملی سلامت بازنشستگان آمریکا اثبات کرده است که غلات کامل عامل جلوگیری از برخی از بیماری ها می باشند. مثل:

  • نان گندم سبوس دار
  • برنج قهوه ای
  • و پاستای گندم سبوس دار

سبب کاهش ابتلا به بیماری های تنفسی، مغزی، قلبی و سرطان سینه و سرطان روده (کولون) شده است.

حتی استفاده از غلات کامل با کاهش وزن سبب پیشگیری از فشار خون بالا نیز می شود. به همین خاطر رژیم آمریکایی تاکید زیادی بر مصرف این دست مواد غذایی دارد.

6- لبنیات کم چرب بخورید

لبنیات کم چرب منیع عضیم کلسیم و پروتئین است.

در یک مطالعه نشان داده شده است که کسانی که از لبنیات کم چرب می خورند حدود ۳۰ در کاهش وزن خود موفق تر هستند. خوردن لبنیات چون بسیار سیر کننده است میل به هله هوله را از بین می برد

بارها در مقالات متعدد در سایت لاغرفیت گفته ام که در خوردن لبنیات زیاده روی نکنید. شاید بپرسید آقای مردانی اگر لبنیات نخوریم پوکی استخوان می گیریم. ذهن ما را به این جملات عادت داده اند.

لبنیات خاصیت اسیدی داشته و چاق کننده می باشند. حتی خوردن لبنیات کمکی به درمان پوکی استخوان نمی کند

شاید عجیب باشد اما به همین دلایل در رژیم غذایی لاغری آمریکایی، لبنیات باید در حد ایده آل مصرف شوند.

7- رژيم لاغری آمریکایی و جویدن آدامس

آيا می دانید آدامس جویدن باعث کاهش وزن شما می شود؟ بله درست متوجه شدید. آدامس جویدن باعث ترشح هورمون های سیری شده و به مغز مخابره می شوند. ترشح این هورمون ها و ارسال پیام سیری از سوی مغز باعث سیری شما می شود.

بعضی ها عادت دارند که هنگام انجام کاری مثل تماشای تلوزیون چیزی بخورند. بهترین گزینه که‌ باعث سرگرمی شود و شما را چاق نکند استفاده از آدامس است.

رژیم لاغری آمریکایی و قوانین آن

رژیم غذایی آمریکایی ادعا دارد که در مدت ۶ ماه حدود ۱۰ کیلو کاهش وزن خواهید داشت. حتی این رژيم لاغری می تواند بیماری های زمینه ای مثل دیابت را نیز کنترل کند و در صورت انجام درست رژيم لاغری آمریکایی از مصرف داروهای دیابت بکاهد.

کی از مزیت های رژيم لاغری امریکایی این است که خیلی ساده است و انجام آن شما را به زحمت نمی اندازد. مثل رژیم قلیایی سایت لاغرفیت است. در ادامه به مهم ترین قوانینی که باید در رژیم آمریکایی رعایت کنید می پردازیم.

1- دو هفته از غذاهای رستوران نخورید

وقتی بیرون غذا می خورید، از نوع طبخ آن غذا بی اطلاع هستید. نمی دانید از چه روغنی و چه مقدار استفاده شده است، غذا کم چرب است یا پر چرب.

با این حال میل به خوردن در رستوران زیادتر می شود. برخی از دانشمندان معتقدند میزان غذایی که در رستوران سرو می شود حدود ۳ برابر مقدار غذایی است که در منزل می خورند. یعنی دریافت کالری حدود سه برابر افزایش یافته و سبب چاقی می شود.

پس به اولین قانون در رژیم لاغری آمریکایی دقت کنید، غذای بیرون برای مدتی تعطیل شود.

2- غذاهای رژیمی و رژيم لاغری آمریکایی

به برچسب مواد غذایی آماده نگاه کنید. بعضی از توضیحات اینگونه غذاهای رژيمی اذعان دارند که چربی آن غذا کم یا بدون چربی می باشد. ولی متاسفانه اینگونه غذاها باعث افزایش وزن و چاقی می شوند. چرا که در تهیه این غذاهای رژيمی برای طعم بیشتر از شکر فراوان استفاده شده است.

در صورتی که در برچسب مواد غذایی کم چربی لحاظ شده بود اگر روی برچسب یک ماده غذایی ۳۰ گرم شکر و در ماده غذایی دیگر ۱۵ گرم شکر ثبت شده باشد، تکلیف شما مشخص است. کدام را انتخاب می کنید؟

در رژيم لاغری آمریکایی شکر کمتر انتخاب اول است. شکر بیشتر یعنی چاقی بیشتر. در رژيم لاغری آمریکایی تاکید بر این است که از غذهای بسته بندی کمتر استفاده شود.

3- خواندن برچسب مواد غذایی

آیا می دانید زنانی که برچسب های مواد غذایی را مطالعه می کنند، لاغرترند؟

بله معمولا خانم هایی که برچسب های غذاهای آماده را می خوانند حدود ۴ کیلو لاغرتر از زنان دیگر هستند

یکی از مزایای رژيم لاغری آمریکایی این است که شما نیاز به کالری شماری ندارید. یعنی نیاز نیست ماشین حساب دست بگیرید و مدام حساب و کتاب کالری داشته باشید. این رژيم گویا مثل دوره رژيم قلیایی سایت لاغرفیت است.

در رژيم لاغری آمریکایی مقدار غذا اینچنین است:

  • سبزیجات به اندازه یک کاسه کوچک
  • میوه جات مختلف به اندازه یک کاسه کوچک
  • ماهی به اندازه یک کف دست
  • ولی گوشت کمتر از یک کف دست

توصیه شده است.

4- لذت غذا خوردن در رژیم آمریکایی فراموش نشود

در رژيم لاغری آمریکایی بر خلاف سایر رژيم های لاغری دیگر نیاز نیست از دو نوع غذا استفاده شود. هر غذایی که دسترسی داشتید و برای خانواده از آن می خورید، از همان نوع غذا را برای خودتان می توانید انتخاب کنید.

این شاخصه خوب لذت دور هم بودن و لذت غذا خوردن با هم از ویژگی های رژيم قلیایی محمود مردانی نیز می باشد

این نوع غذا خوردن با خانواده باعث سلامت کلی خانواده و کاهش وزن خانوادگی نیز می شود. یعنی در مجموع خانواده دیابت نمی گیرند. از شر فشار خون یا قاتل خاموش و سایر بیماری ها در امان خواهند بود. نکت اساسی این است که با استفاده از برنامه رژيم لاغری آمریکایی در طول عمر خود به سلامتی و همچنین داشتن بدنی سالم و با نشاط زندگی می کنید.

عدم گرسنگی با رژيم لاغری آمریکایی

در رژيم آمریکایی خاصیت سیر کنندگی بسیار بالاست. قبلا در لاغرفیت درباره لاغری بدون احساس گرسنگی صحبت کردم چون نگرانی بسیاری از مردم است.

وقتی رژيم لاغری و رژيم لاغری سریع قدرت سیر شدن بالایی داشته باشند کمک می کند که غذا کمتر بخورید و می توانید تعداد دفعات غذا خوردن را زیاد ولی حجم غذا کم شود. نتیجه این است که سبب کاهش وزن سریع نیز می شود.

در این نوع رژيم شما به اندازه مورد نیاز خود غذا می خورید نه بیشتر و حتی سیر هم می شوید و در نهایت در فواید لاغری و کاهش وزن استفاده خواهید کرد.

پیشنهاد من به شما

حتما سری به دوره آنلاین کاهش وزن در لاغرفیت بزنید و مطالب آنرا برای لاغری سریع بخوانید. این دوره ویژه شماست. متشکرم محمود مردانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

84  +    =  92