وبلاگ

رژيم قلیایی, رژیم لاغری

رژیم اتکینز، بایدها و نبایدهای رژیم غذایی اتکینز (لاغرفیت)

رژیم اتکینز، بایدها و نبایدهای رژیم غذایی اتکینز (لاغرفیت)

رژیم اتکینز، بایدها و نبایدهای رژیم غذایی اتکینز (لاغرفیت) را در این مقاله برای شما توضیح میدهیم. در این محتوا می خوانید رژيم غذایی اتکینز چیست؟ افرادی در سایت لاغر فیت از من سوال می کنند که آقای مردانی عوارض رژيم اتکینز چیست؟ یا اینکه می پرسند رژيم اتکینز چند روز است؟ آیا رژيم اتکنیز کتاب خاصی دارد؟ در این مطلب شما را با رژيم اتکینز آشنا می کنیم. پس تا آخر این مقاله با ما باشید.

رژيم اتکینز Atkins Diet

رژيم اتکینز Atkins Diet

در رژيم اتکینز Atkins Diet بیشتر به مصرف پروتئین زیاد و کربوهیدارت کم توصیه می شود. رژیم اتکینز یک برنامه رژيم غذایی کم کربوهیدرات بوده و بیشتر برای کاهش وزن و لاغری به کار می رود.

طرفداران رژيم اتکینز ادعا دارند شما می توانید در حالی که از غذاهای پرکربوهیدرات پرهیز می کنید، خوردن پروتئین و چربی را می توانید در رژيم غذایی خود برای کاهش وزن داشته باشید. هضم پروتئین به انرژی زیادی نیاز دارد که همین موضوع نیز باعث کاهش وزن در این برنامه رژيمی می شود.

در 12 سال گذشته بیشتر از 20 تحقیق نشان داده است که برنامه رژيم های کم کربوهیدرات، بدون نیاز به کالری شماری برای لاغری و کاهش وزن موثر بوده و حتی منجر به افزایش بهبود سلامتی فرد نیز شده است.

کلیپ دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی محمود مردانی را از سایت آپارات تماشا کنید.

کافی است روی دوره ۳۰ روزه کلیک نمایید. این دوره دارای ۳۰ فیلم آموزشی در رابطه با روانشناسی لاغری و همچنین رژيم قلیایی می باشد.

رژيم اتکینز چیه

اگر سوال کنید آقای مردانی که رژيم اتکینز چیه به شما می گویم رژيم اتکینز ابتدا توسط پزشکی به نام دکتر رابرت اتکینز در سال 1972 با نوشتن یک کتاب پرفروش آغاز شد.

از همان زمان کتاب های زیادی در سراسر جهان راجع به اینکه رژيم اتکنیز چیه به رشته تحریر درآمد و رژيم اتکنیز بسیار محبوب و مورد قبول جامعه قرار گرفت.

از آن زمان رژيم اتکینز بطور کامل مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و مشخص شد این رژيم منجر به کاهش وزن و همچنین کاهش قند خون، کاهش کلسترول HDL (کلسترول خوب)، کاهش تری گلیسرید و سایر شاخص های بیوشیمیایی شد.

محتولی رژیم اتکینز:

  • پروتئین و چربی زیاد
  • کربوهیدرات بسیار کم

رژيم اتکینز علی رغم داشتن چربی های بالا سطح کلسترول بد یا همان LDL را افزایش نداد. تاثیر کاهش وزن رژيم اتکینز به این صورت است که چون کربوهیدرات کم مصرف می شود، منجر به کاهش وزن می گردد.

چگونه رژيم اتکینز بگیریم

چگونه رژيم اتکینز بگیریم

تاثیر زیاد رژيم اتکینز برای کاهش وزن به مصرف بیشتر پروتئین و چربی های اشباء برمی گردد. چرا که مصرف پروتئین زیاد و همچنین چربی ها باعث کاهش اشتها، کاهش کالری دریافتی و افزایش متابولیسم بدن می شود.

اگر سوال کنید آقای محمود مردانی آیا رژيم غذایی اتکینز کتاب خاصی دارد می گویم راجع به رژيم اتکینز کتاب های زیادی نوشته شده است. در این محتوا خلاصه ای از این کتاب ها برای شما آورده ایم.

برای کاهش وزن از دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی برخوردار شوید. مزایای دوره کاهش وزن را نیز مطالعه نمایید.

برنامه هفتگی رژيم اتکینز

اجرای برنامه هفتگی رژيم اتکنیز برای همه افراد میسر می باشد. پاشنه آشیل رژيم اتکینز برای کاهش وزن به سوخت و ساز پروتئین برمی گردد.

چون برای سوزاندن پروتئین به انرژی زیادی نیاز می باشد و در رژیم اتکینز نیز پروتئین بیشتری مصرف می گردد، پس سوخت و ساز نیز افزایش یافته و باعث کاهش وزن موثر می شود.

بعضی از افراد می پرسند آقای مردانی رژیم اتکینز هفته اول یا رژيم اتکینز هفته دوم به چه صورتی است؟ برنامه هفتگی رژيم غذایی اتکینز یک برنامه چهار مرحله ای به شرح زیر می باشد:

مرحله اول یا مرحله آلفا:

در این مرحله میزان مصرف کربوهیدرات به کمتر از 20 گرم در مدت دو هفته می رسد. در این دو هفته میزان پروتئین و چربی و همچنین خوردن سبزیجات مختلف توصیه می گردد. این مرحله نقطه اثر گذاری اولیه است.

مرحله دوم یا مرحله متعادل سازی:

در مرحله دوم یا مرحله متعادل سازی رژيم اتکینز بصورت آرام آرام مصرف آجیل و همچنین سبزیجات کم کربوهیدرات اضافه می شود. در این مرحله میزان کمی نیز میوه به رژي اتکینز اضافه می گردد.

مرحله سوم یا تنظیم دقیق رژيم اتکینز:

زمانی که به وزن دلخواه خودتان نزدیک تر شدید تا زمانی که سرعت کاهش وزن شما کمتر می شود، مصرف کربوهیدرات کمی بیشتر می شود.

مرحله چهارم یا تثبیت وزن:

وقتی وزن شما به وزن هدف تان رسید می توانید از کربوهیدرات های با اندیکس گلایسمی پایین بخورید. البته به یاد داشته باشید تا جایی که بدن شما تحمل کرده و به افزایش وزن مجددتان منجر نشود.

اگر بدن شما اسیدی شود هر تلاشی در جهت کاهش وزن داشته باشید به نتیجه نمی رسد، چرا که بدن شما بصورت کاملا هوشمند جلوی کاهش وزن شما را می گیرد. ولی با قلیایی کردن غربدن با غذاهای قلیایی به راحتی لاغر می شوید.

همانطور که مطالعه کردید متوجه شده اید که این مراحل رژيم اتکینز کمی پیچیده به نظر می رسند. اما باعث کاهش وزن نیز می شوند.

بعضی ها از رژيم اتکینز ویکی پدیا سوال می کنند. برخی هم سایت رژيم اتکنیز را سرچ کرده و به دنبال رژيم اتکینز PDF رایگان هستند. رژيم اتکینز ویکی پدیا را می توانید مطالعه کنید.

منع مواد غذایی رژیم اتکینز

تا اینجا تقریبا به چگونگی رژيم اتکینز پی برده اید. جالب است بدانی سوسیس در رژيم اتکینز جزو گروه پروتئین ها بوده و چون میزان پروتئین در رژيم اتکینز بالا است، سوسیس در رژيم اتکینز نیز در این گروه قرار می گیرد.

در رژيم اتکینز بعضی از مواد غذایی منع مصرف دارند. گر چه این روند مورد تایید سایت لاغرفیت نمی باشد ولی برای اینکه شما با جزئیات رژيم غذایی اتکینز آشنا شوید در زیر به مواردی اشاره می کنیم.

  1. شکر و محصولات آن نظیر آب میوه صنعتی، نوشابه، کیل، بستنی، آب نبات و غیره
  2. غدانه ها، نظیر چاودار، گندم، برنج و جو
  3. نشاسته و کربوهیدرات ها، نظیر سیب زمینی شیرین و سیب زمینی
  4. غذاهای رژيمی و کم چرب، مواد غذایی دارای قند بالا
  5. میوه ها با کربوهیدرات زیاد، نظیر سیب، موز، پرتقال، انگور و گلابی (در مرحله آلفا حذف می شوند)
  6. روعن های نباتی، نظیر روغن ذرت، روغن پنبه دانه، روغن سویا، روغن کلزا و غیره
  7. پربی های مضر نضیر چربی هی ترانس، این چربی ها معمولا با کلمه هیدروژنه به مصرف می رسند.
  8. حبوبات. نضیر لوبیا، نخود، عدس و غیره که در فقط مرحله الفا هستند.
  9. سبزیجات با قند بالا، نضیر شلغم، هویج و غیره
 رژيم اتکینز برای لاغری

در محتوای رژیم اتکینز، بایدها و نبایدهای رژیم غذایی اتکینز (لاغرفیت) نیاز است به مسئله لاغری رژيم اتکینز نیز پرداخته شود.

افرادی که می گویند چگونه رژيم اتکینز بگیریم باید از مواد غذایی زیر استفاده کنند. این مواد غذایی بیشتر بر اساس خوردن پروتئین های سالم قرار دارند. شرح مواد غذایی رژيم اتکینز برای لاغری به این صورت است:

  1. ماهی های چرب و غذاهای دریایی نظیر ماهی ساردین، ماهی قزل آلا، ماهی حلوا سیاه و ماهی حلوا سفید
  2. پروتئین دریافتی از طریق خوردن تخم مرغ، بهتر است از تخم مرغ های غنی شده با امگا۳ استفاده شود.
  3. گروه گوشت ها، نظیر گوشت گوسفند، گوشت گاو، گوشت بره، گوشت ماکیان و غیره
  4. گروه آجیل ها و دانه ها نظیر گردو، بادام، تخم آفتابگردان، تخم کدو و غیره
  5. سبزیجاتی که کربوهیدرات کم  دارند نظیر اسفناج، کلم ها مثل کلم و کلم بروکلی، مارچوبه، گل کلم و غیره
  6. چربی های سالم و ارزشمند نظیر روغن نارگیل، روغن زیتون بو دار، روغن آووکادو، روغن هسته انگور و غیره
  7. لبنیات با چربی بالا نظیر پنیر پرچرب، خامه، کره، ماست پر چرب، شیر پر چرب
  8. تا هنگامی که از این مواد غذایی با پروتئین و چربی بالا همچنین آجیل و سبزیجات بخورید کاهش وزن شما ادامه دار خواهد بود.
عوارض رژيم اتکینز

عوارض رژيم اتکینز

یکی از عوارض رژيم اتکینز میزان اسیدی بودن بالای رژيم اتکینز است. تاثیرات منفی رژيم پر پروتئین باعث اسیدی شدن خون و بدن شده و سبب مشکلات زیادی می شود.

اگر بدن شما اسیدی شود هر تلاشی در جهت کاهش وزن داشته باشید به نتیجه نمی رسد، چرا که بدن شما بصورت کاملا هوشمند جلوی کاهش وزن شما را می گیرد. ولی با قلیایی کردن غربدن با غذاهای قلیایی به راحتی لاغر می شوید.

این که رژيم قلیایی چیه و چه اثراتی برای کاهش وزن و سلامتی دارد را می توانید از لینک رژيم قلیایی مطالعه کنید. بعد از خواندن رژيم قلیایی متوجه عوارض رژيم اتکینز نیز خواهید شد.

برخی از عوارض رژيم اتکینز به شرح زیر است:

  • پوکی استخوان
  • مشکلات قلبی
  • مشکلات کلیوی
  • مشکلات کبدی
  • چاقی و اضافه وزن
  • ریزش مو
  • افزایش کلسترول
  • سرطان
  • مشکلات گوارشی
  • استرس و نگرانی
  • بی حوصلگی
  • ترس و خشم

نکته اساسی برای اینکه عوارض رژيم اتکینز را نداشته باشید این است که در هر دو وعده همراه غذا بایستی از سبزیجات متنوع استفاده کنید. خوردن میوه نیز برای سلامتی و پیشگیری از عوارض رژيم های لاغری نیز توصیه می شود.

یعنی اینکه سبزیجات و میوه ها با قلیایی شدن بدن به دو روش به شما کمک می کند. یکی اینکه باعث کاهش وزن شما می شود و دوم اینکه از عوارض رژيم اتکینز جلوگیری می نماید.

استفاده از سبزیجات و میوه ها باعث موارد زیر می شود:

  • کاهش وزن بیشتر
  • جلو گیری از عوارض رژيم

در مجموع می توان گفت استفاده از غذاهایی که خاصیت قلیایی دارند، مزایای زیادی نیز به شما می دهند. ولی برعکس غذاهای اسیدی باعث افزایش وزن می شوند. کاملترین لیست غذاهای قلیایی را می توانید بخوانید.

از اینکه به سایت لاغرفیت سرزدید و مقاله رژیم اتکینز، بایدها و نبایدهای رژیم غذایی اتکینز (لاغرفیت) را خواندید از شما متشکرم. محمود مردانی مشاور تغذیه

2 نظر در “رژیم اتکینز، بایدها و نبایدهای رژیم غذایی اتکینز (لاغرفیت)

  1. سلام مطالعه کردم ولذت بردم

    1. محمود مردانی گفت:

      خانم حدادی عزیز
      با سلام و تشکر از شما که به سایت خودتون لاغرفیت سر می زنید و مطالب آنرا نیز به اشتراک می گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1  +  2  =  

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

تماس با لاغرفیت

برای اینکه بتوانید وارد کانال ایتا لاغر شوید اینجا را کلیک نمایید. از هر روشی که راحتر هستید با ما تماس بگیرید

امیرمقدسی
دوست عزیزم فقط مشکلات فنی رو با من مطرح کنید

تماس با ما