کاهش وزن

تاثیر شخصیت در کاهش وزن (لاغرفیت)

تاثیر شخصیت در کاهش وزن (لاغرفیت)

تاثیر شخصیت در کاهش وزن (لاغرفیت) بسیار موثر است. شخصیت یعنی ویژگی های فرد که شامل الگوهای رفتاری و فکری او است. تاثیر شخصیت بر لاغری خیلی جالب و جذاب می باشد. من محمود مردانی قصد دارم در این مقاله سایت لاغرفیت رابطه تغذیه و شخصیت و نقش آن در کاهش وزن را با شما در میان بگذارم.

چگونه شخصیت انسان روی تغذیه تاثیر دارد

چگونه شخصیت انسان روی تغذیه تاثیر دارد

مارشمالو شیرینی محبوب بچه ها

اگر در برابر غذایی که خیلی دوست داریم مقاومت کنیم در کاهش وزن تاثیر زیادی دارد. برای این موضوع یک مثال می آورم. در سال 1972 آزمایشی بر روی کودکان صورت گرفت. آن آزمایش با شیرینی مارشمالو انجام شد.

در این تحقیق به کودکان گفته شد که می توانند یک عدد شیرینی مارشمالو در همان لحظه بخورند. اما اگر یک ربع صبر کنند به آنها دو عدد شیرینی مارشمالو می دهند و می توانند دو عدد بخورند.

محققین کودکان را می دیدند و نتایج را یادداشت می کردند. شرایط سختی بود که شیرینی را بخورم یا 15 دقیقه صبر کنم تا دو تا شیرینی بخورم؟ بعضی از کودکان نتوانستند صبر کنند و در همان لحظه مارشمالو را به دهان خود گذاشتند.

به خاطر آینده زمان حال را از دست ندهید.

هر کاری که می خواهید انجام دهید همین الآن اقدام کنید.

اینکه چگونه شخصیت انسان روی تغذیه تاثیر دارد را از گروه دوم می توانیم نتیجه بگیریم. برخی از کودکان در برابر خوراکی دوست داشتنی و خوشمزه مقاومت کردند و مدت یک ربع بعد دو عدد شیرینی دریافت کردند.

بعدها مشخص شد گروه دوم که در برابر شیرینی مقاومت داشتند در کاهش وزن موفق تر عمل کردند. مردم یا شخصیت یک شیرینی دارند یا اینکه شخصیت دو شیرینی دارند. اگر شخصیت یک شیرینی دارید احتمالا در کاهش وزن ناموفق بوده اید.

تاثیر شخصیت بر کاهش وزن

تاثیر شخصیت بر کاهش وزن

طبق تحقیقات، غذاهایی که فرد انتخاب می کند می تواند منعکس کننده افکار و روحیات درونی او باشد. حتی انتخاب نوشیدنی ما نیز بسته به خلق و خو تغییر می کند.

همانطور که اثر انگشت هر فرد متفاوت با شخصی دیگر است، هر فرد احساس چشایی مخصوص به خودش دارد. یعنی به سمت یک طعم خاص بیشتر کشیده می شود. این حس ممکن است حسهای شیرین، شور، تلخ، ترش و تند باشد.

حس های انسان:

  1. شیرینی
  2. شوری
  3. تلخی
  4. ترشی
  5. تندی

هر گز به غذا تنها بعنوان منبع سوخت بدن نگاه نکنید. از آغاز کودکی غذا خوردن با احساس آرامش، عشق و مراقبت همراه انسان بوده است. مثلا مادران دوست دارند بهترین غذا را به کودکشان بدهند.

تاثیر شخصیت بر کاهش وزن در دوران مختلف زندگی متفاوت است:

  • در کودکی غذا خوردن به معنی عشق و مراقبت است.
  • در نوجوانی غذا خوردن برای مقابله با احساسات منفی است.
  • در بزرگسالی غذا خوردن یک راه میان بر برای مقابله با مسائل دشوار است.

رابطه شخصیت و طعم غذا

محققین ثابت کرده اند که مزه و عطر غذا در روانشناسی آنها تاثیر دارد. شخصیت افراد با طعم غذای مورد علاقه وی ارتباط معنی داری دارد. از جمله پژوهشگران در ارتباط با دوست داشتن طعم غذا به یافته های زیر دست یافته اند:

طعم شور غذا: این افراد معمولا عصبی و تند مزاج می باشند و بیشتر حالت پرخاشگری دارند.

طعم شیرین غذا: اعتماد به نفس این افراد پایین است و در کارهای خود ضعیف عمل می کنند.

غذاهای سرخ کردنی: این افراد خانواده دوست هستند چون آنها را به یاد خاطرات خوش خانواده می اندازد.

طعم تلخ مواد غذایی: این افراد فکور بوده و با احتیاط در کارهای عمل کرده و بی گدار به آب نمی زنند.

محققان بر این باورند و می گویند معمولا کسانی که از نوشیدنی های تلخ استفاده می کنند نشان از نیمه تاریک شخصیت آنها می باشد. افرادی که انواع جرائم را انجام می دهند و حتی سابقه زندان و کیفری دارند در این دسته جای می گیرند.

تاثیر شخصیت در لاغری و کاهش جرم و جنایت

کارشناسان در رابطه شخصیت و طعم غذا معتقدند کسانی که غذاهای تلخ می خورند بین ارسال پیام از مغز آنها و رفتار پرخاشگرانه رابطه ای وجود دارد. اگر بپرسید آقای مردانی می توان آمار جرم و جنایت را با تغییر طعم غذا عوض کرد؟

می گویم بله به نظر من می توان با تغییر طعم غذا و استفاده از غذاهای قلیایی به راحتی آمار جرم و جنایت را کاهش داد. تاثیر شخصیت در کاهش وزن (لاغرفیت) و تغییر رفلتار اثبات شده است.

رابطه تغذیه و شخصیت

رابطه تغذیه و شخصیت

 

دکتر آلن هرش متخصص مغز و روانپزشک بنیاد بویایی و چشایی شیکاگو پژوهش هایی در مورد حس چشایی انجام داده است. او می گوید غذاهای انتخابی شما  ممکن است منعکس کننده افکار و احساسات درونی شما باشد.

دکتر آلن در رابطه با تغذیه و شخصیت می گوید: گر چه بسیاری از افراد از هر طعم و مزه ای استقبال می کنند ولی نتایج تحقیقات نشان داده است هر شخص به وضوح به برخی از طعم های غذایی گرایش بیشتری داشته باشد.

از شما خواهشی دارم و آن اینکه مسائلی که در زیر در ارتباط رابطه تغذیه و شخصیت ارائه می شود نظر شخصی من محمود مردانی نیست و جزو یافته های علمی به حساب می آیند. پس خواهشا مرا قضاوت نکنید.

دکتر جن نش می گوید: تحقیق در رابطه تغذیه و شخصیت خیلی جذاب است.

در زیر به بعضی از طعم های غذایی و افرادی که به سمت آن طعم ها می روند اشاره می کنیم. رابطه تغذیه و شخصیت آن افراد به شرح زیر است:

دوست داران غذاهای تند و ادویه دار

افراد ریسک پذیر و هیجانی بیشتر از خوراکی های تند و ادویه دار استفاده می کنند. آنها به دیدن فیلم های ترسناک و رانندگی دیوانه وار علاقه مند هستند. ‌آنان افرادی هستند که به دنبال تجربیات جدید می روند و از آن لذت می برند.

دوست داران غذاهای تلخ

تحقیقات نشان داده است کسانی که مزه تلخی را دوست دارند افرادی بی عاطفه، بی احساس یا حتی روان آزار هستند. اگر قهوه تلخ یا چای بدون قند می خورید مواظب باشید.

دوست داران غذاهای ترش

این افراد منتقدان هستند. آنها بد اخلاق بوده ولی به شدت منظبط می باشند. آنها محدودیت های خاص خود را دارند.

دوست داران غذاهای شور

اگر از غذاهای شور خوشتان می آید به احتمال زیاد عاشق پاداش فوری، سرعت و رقابت هستید. احتمالا مشکلاتی مثل ترافیک شما را اذیت می کند.

دوست داران غذاهای شیرین

این افراد احتمالا شخصیت دوست داشتنی داشته و بدون چشم داشت به دیگران کمک می کنند. معمولا این اشخاص دارای اضافه وزن داشته و چاقی هستند گر چه انسان های مهربانی نیز می باشند.

اگر جزو این گروه هستید پس مخاطب ما در سایت لاغرفیت نیز می باشید. چون به دنبال رژيم لاغری سریع می باشید.

دکتر جن نش می گوید: تحقیق در رابطه تغذیه و شخصیت خیلی جذاب است.

بد غذایی و کم غذایی

بد غذایی و کم غذایی

امروز اثبات شده است که بین بیماریهای روانی و بیماری های جسمی رابطه مستقیمی وجود دارد. همچنین ثابت شده است نیمه گرسنگی، بد غذایی و کم غذایی باعث تغییر شخصیت افراد می شود.

غذایی که ما می خوریم پس از متابولیزه شدن و پس از فعل و انفعالات شیمیایی به انرژی تبدیل می گردد. مغز ما نیز به شدت وابسته به گلوکز و انرژی است.

مغز به شدت به گلوکز و انرژي نیاز دارد. نرسیدن گلوکز و انرژی به مغز باعث از دست دادن تعادل روانی می شود. عدم تعادل روانی ناشی از کمبود انرژی مغز نیز دارای علامت هایی می باشد. مثل بی اشتهایی، تمایل به گریه کردن، افسردگی، ترس و شکستن اشیاء.

کمبود انرژی مغز باعث علائم زیر می شود:

  1. بی اشتهایی
  2. تمایل به گریه کردن
  3. افسردگی
  4. ترس
  5. شکستن اشیاء

در این مقاله تاثیر شخصیت در کاهش وزن (لاغرفیت) قصد داریم به موارد زیر بپردازیم:

  • تیپ شخصیتی افراد چاق
  • خصوصیات افراد چاق
  • علت مهربان بودن افراد چاق
  • چرا چاق ها خوشحال ترند
  • تاثیر شخصیت بر وزن افراد
  • چرا افراد چاق خوشحال ترند
  • لاغری از طریق ذهن
  • خصوصیات افراد لاغر
  • روانشناسی لاغری
  • لاغری تضمینی با روانشناسی
  • راه اصلی لاغری
  • روانشناسی زنان لاغر

تیپ شخصیتی افراد چاق

تیپ شخصیتی اشخاص با طعم و مزه غذا ارتباط دارد. تاثیر شخصیت در کاهش وزن (لاغرفیت) افراد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تیپ شخصیتی افراد چاق نیز دقیقا زیر زبان آنها قرار دارد.

طرفداران غذاهای کربوهیدرات

طرفداران غذاهای کربوهیدرات

این افراد به غذاهای نشاسته ای نظیر چیپس، سیب زمینی، ماکارونی، نان و برنج علاقه زیادی دارند. طبق تحقیقات این اشخاص چند ویژگی دارند. خوش خوراک، تنبل، پر خور و در عین حال خوش اخلاق هستند.

آیا می دانید چرا چاق ها خوشحال ترند؟

اشخاص چاق به دیگران خیلی اهمیت می دهند از اینرو می توان علت مهربان بودن افراد چاق توجیه کرد. علت مهربان بودن افراد چاق همین بس است که خوش مشرب و خنده رو می باشند.

آنها هر چقدر هم که سیر باشند دست رد به غذا و بشقاب پر از برنج و خورش یا سیب زمین سرخ شده نمی زنند. تیپ شخصیتی افراد چاق به گونه ای است که همیشه دقیقه نودی هستند.

از خصوصیات افراد چاق این مصداق ضرب المثل ‹‹تنبل نرو به سایه سایه خودش می آید›› هستند.متاسفانه اشخاصی که اضافه وزن دارند و یا اینکه چاق هستند توجهی به سلامتشان ندارند. از ورزش نیز دوری می کنند.

طرفداران سبزیجات

طرفداران سبزیجات

شخصیت افرادی که بیشتر از سبزیجات استفاده می کنند می توان آنها را ماجراجو و ورزشکار نامید. آنها پرخوری نمی کنند و خیلی در بند غذا نیستند. بیشتر به طعم غذا اهمیت می دهند تا به تکاپوی طبخ غذا بپردازند.

طرفداران سبزی به جوشانده های گیاهی نیز علاقه نشان می دهند. آنها از چکاندن آبغوره و آبلیمو داخل غذایشان لذت می برند. این عادت خوب باعث سلامتی آنها نیز شده است.

پیشنهاد لاغرفیت به این دوستان خوردن حبوبات، قارچ، سویا، لبنیات و تخم مرغ نیز می باشد. آنها می توانند هفته ای دو مرتبه از غذاهای دریایی نیز بخورند که به کمبود ویتامین B12 مبتلا نشوند.

از خصوصیات افراد لاغر را می توانیم در نگاه آنها به سبزیجات بدانیم. آدم های لاغر معمولا در وعده غذایی خود مقداری از سبزیجات استفاده می کنند. آنها فواید لاغری را درک می کنند.

طرفداران میوه ها

طرفداران میوه ها

دوستداران میوه ها معمولا تنوع طلب و سالم هستند. آنها خوردن میوه را کمک برای لاغری خود می دانند. گر چه میوه ها نیز قند و کالری دارند و مصرف بیش از اندازه میوه چاق کننده است. آنها بیشتر از سایر گروه های غذایی به میوه ها علاقه نشان می دهند.

آنان با ذائقه شیرینی که دارند، مهربان هستند. به سلامتی خود اهمیت می دهند. دوستداران میوه با ایجاد طعم های متنوع و جدید تحسین دیگران را نسبت به خود جلب می نمایند.

پیشنهاد لاغرفیت به میوه خور ها:

اگر خیلی به میوه خوردن علاقه دارید میوه ها را پوست بکنید و با ماست و یا داخل سالاد خرد کرده و نوش جان کنید. یک مقاله در این راستا در سایت لاغرفیت تولید شده است حتما آنرا بخوانید. میوه برای لاغری

طرفداران گوشت ها

طرفداران گوشت ها

دوستداران گوشت ها انسان های جاه طلب و کوشایی هستند. آنان در پی کسب بهترین ها در زندگی خودشان می باشند. چون غذاهای گوشتی معمولا گران قیمت هستند آنان نیز در پی کسب بالاترین مقام و موقعیت خود می کوشند.

عادت افراد گوشت خوار این است که علاقه زیادی به مصرف گوشت های مختلف مثل سوسیس، کالباس، همبرگر و کباب و غیره دارند. این اشخاص خیلی علاقه به خوردن برنج ندارند چون دوست دارند طعم گوشت را بهتر درک کنند.

پیشنهاد لاغرفیت برای دوستداران گوشت

محمود مردانی لاغرفیت

چون مصرف گوشت در این اشخاص زیاد است برای پیشگیری از بیماری نقرس به دلیل افزایش اسید اوریک خونشان، کمی سبزی در کنار هر دو وعده بخورند. استفاده از سماق تازه برای طعم دار کردن غذاهای گوشتی نیز مفید است.

بیماری نقرس را در قدیم بیماری سلاطین می نامیدند و بر این باور بودند که فقیران حق نداشتند نقرس بگیرند. بیماری نقرس حاصل تجمع بلورهای پروتئینی پورین و پیریمیدین در انتهای پاها یا انگشتان شست می باشد. این بیماری بسیار درد ناک است.

پیشنهاد لاغرفیت برای درمان نقرس این است که برای دفع بلورهای پروتئین اضافه و کاهش درد به مدت یک ماه همراه هر دو وعده از سبزیجات متنوع استفاده شود. بعلاوه میوه نیز در برنامه غذایی بگنجد.

تاثیر شخصیت بر وزن افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یعنی کسانی که غذاهای کم کالری دوست دارند به لاغر شدن خود کمک می کنند. بر عکس کسانی که از غذاهای پر کالری می خورند، چاق .می شوند.

از اینکه مقاله تاثیر شخصیت در کاهش وزن (لاغرفیت) را مطالعه کردید متشکرم محمود مردانی لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

35  +    =  36