رژيم قلیایی, کاهش وزن

کاهش وزن در دوران شیردهی (محمود مردانی)

کاهش وزن در دوران شیردهی (محمود مردانی)

کاهش وزن در دوران شیردهی (محمود مردانی)

شیر مادر کاملترین غذای کودک است و کودک تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق شیر مادر دریافت می کند. در سایت لاغرفیت مقالات متعددی راجع به کاهش وزن نوشته شده است ولی ضرورت دارد در مورد کاهش وزن در شیردهی نیز مطالبی را به شما بگویم.در این مقاله می خوانیم آیا شیر دادن باعث لاغری میشود؟ کاهش وزن در دوران شیردهی امکان پذیر است؟ پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

کاهش وزن در شیردهی

کاهش وزن در شیردهی

چند ماه قبل از نوشتن این مقاله خانم بارداری با من تماس گرفت و اظهار داشت به دیابت حاملگی دچار شده است. قند ناشتا و قند دو ساعت بعد او از حد نرمال بالاتر و او را نگران کرده بود.

به او گفتم متاسفانه قند خون شما بالا رفته و دچار دیابت حاملگی شده اید ولی خبر مسرت بخش این است که اگر به دستورات من عمل کنید، دیابت حاملگی شما درمان می شود. من بیماران زیادی داشته ام که دیابت حاملگی آنها قبل از زایمان درمان شده اند.

او قبول کرد و با توجه به بارداری، سن، جنس و وزن برایشان برنامه غذایی تنظیم کردم. پزشک زنان و زایمان نیز از نتیجه مشاوره رژيم قلیایی متعجب شده بود. هم اکنون که این سطور را می نویسم، نوزاد وی کمتر از یک ماه سن دارد و او را شیر می دهد.

چون من مشاور مادران باردار بوده ام می خواهم تجربه لاغر شدن در شیردهی را با شما بگویم. حقیقت مطلوب این است که شما با مطالعه و اجرای این مقاله هم لاغر می شوید و هم به سیستم اینمین و گوارشی کودک خود کمک خواهید کرد.

لاغر شدن در شیردهی

خیلی از مادران پس از زایمان نگران اضافه وزن خود هستند. اضافه وزنی که در دوران بارداری بی رویه بوجود آمده است. در زمان بارداری به اشتباه به آنها گفته اند که مادر باردار باید خیلی غذا بخورد.

سوالی که بیشتر خانم های شیرده از من می پرسند این است که کاهش وزن در شیردهی ایرادی ندارد؟ آیا ما می توانیم در دوران شیردهی، هم به بچه مون شیر بدهیم و هم وزنمان را کم کنیم؟

کودک شما وقتی می خواد بگه مامان جون توصیه های آقای مردانی را اجرا کن تا من دل درد نداشته باشم، چطور میگه؟

ماما آگا ملدانی من دلددلد …. نظر شما چیه؟

معمولا توصیه این است که تا شش ماه اول شیردهی که نیاز کودک صددرصد به مادر است، برای کاهش وزن اقدام نکنید. بعد از شش ماهگی کودک که می تواند از غذای سفره استفاده کند، کاهش وزن شما ایرادی ندارد.

علت افزایش وزن در دوران شیردهی

علت افزایش وزن در دوران شیردهی می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

یکی از دلایلی که در دوران شیردهی مادران چاق می شوند نداشتن برنامه مدون و درست است. معمولا استفاده بیشتر از غذاهایی که خاصیت اسیدی دارند باعث گرسنه تر شدن آنان شده و میل به خوردن آنها را زیادتر می کند.

اگر سوال کنید آقای مردانی کیا تو دوران شیردهی چاق شدن می توانم دلیل بالا را ذکر کنم. ولی مادران شیردهی که برنامه درست و اصولی برای خود دارند معمولا در دوران شیر دهی چاق نمی شوند.

دلیل دومی که باعث چاقی در دوران شیردهی می شود را برای شما ذکر کنم. چون بچه شیر خوار کارهای زیادی دارد و مادران مشغول آن کارهای بی پایان هستند، کمتر به خودشان توجه می کنند.

عدم توجه به خود و همچنین عدم توجه به نوع خوراک، سبب چاقی در مادران شیرده می شود. مثلا مادر شیرده در مقابل سایر خانم ها نمی تواند وقت زیادی برای درست کردن غذا اختصاص دهد.

عدم کاهش وزن بعد از زایمان

معمولا مادرانی که در دوران بارداری از برنامه رژيم و مشاوره دور بوده اند دچار چاقی شده اند. در زمان بارداری سبک زندگی آنان تغییر کرده است و تمایل به خوردن را هنوز با خود همراه دارند. یعنی به خوردن دوران بارداری عادت کرده است.

خانمی که رفتار چاقی را در دوران بارداری داشته است و در دوران شیردهی نیز همان رفتار را تکرار می کند، در کاهش وزن بعد از زایمان نمی تواند موفق شود.

پس عدم کاهش وزن بعد از زایمان به رفتار چاقی دوران بارداری می رسد. راهکار چیست؟ راهکار این است که این مادر شیرده رفتارهای خود را تغییر دهد و به جای رفتار چاقی، از رفتارهای لاغری استفاده کند.

مثلا باید متوجه باشد که نیاز به خوردن غذای زیادی نیست. گر چه ممکن است در دوران بارداری زیر فشار اطرافیان و خانواده خود و همسر، بیشتر از نیاز مادر و جنین استفاده کرده باشد، ولی هم اکنون دیگر آن فشار روی او نیست.

علت کاهش وزن در دوران شیردهی

در دوران شیردهی به دو دلیل کاهش وزن مادر شیرده صورت می گیرد. یکی اینکه کودک شیرخوار وابسته به شیرمادر بوده و کالری زیادی از مادر خود دریافت می کند و دیگری وقتی بچه کوچک است، کارهای مادر زیاد می باشد.

شیردهی از یک طرف و کارهای کودک و کارهای منزل از طرف دیگر باعث کالری سوزی زیادی از مادر شیرده گرفته و باعث کاهش وزن وی در دوران شیردهی می شود.

علت کاهش وزن در دوران شیردهی

  • کالری سوزی از طریق شیردادن
  • کار کردن زیاد چون کار بچه کوچک زیاد است

دو دلیل فوق را می توان کاهش وزن شیردهی نام گذاری کرد. مقاله لاغر شدن پس از زایمان را بخوانید.

قطع شیردهی و کاهش وزن

در ادامه مطلب کاهش وزن در دوران شیردهی (محمود مردانی) می خواهم به سوال رایجی که برای مادران شیرده پیش می آید پاسخ دهم. خانمی از من سوال کرد که آقای مردانی آیا می توانم در یک سالگی بچه خودم را از شیر بگیرم؟ به او جواب دادم خیر چون شیردهی هم برای خودت و هم برای کودک تان مفید است.

معمولا قطع شیردهی و کاهش وزن با هم سنخیت ندارند. یعنی شیردادن باعث کاهش وزن بیشتر می شود ولی قطع شیردهی ممکن است به متوقف شده کاهش وزن منجر شود.

در اینجا قصد دارم مطلبی به شما بگویم که شاید مستقیم به کاهش وزن در دوران شیردهی نداشته باشد ولی بصورت غیر مستقیم باعث کاهش وزن مادر شیرده می شود.

معمولا استرس باعث  چاقی می شود و استرس تغذیه کودک، شیردهی و نفخ نوزاد و کودک نیز باعث ایجاد استرس برای مادر شده که او را نگران می کند. بله درمان خانگی نفخ کودکان را باید یاد بگیرید.

درمان خانگی نفخ کودکان

درمان خانگی نفخ کودکان

کودک شما وقتی می خواد بگه مامان جون توصیه های آقای مردانی را اجرا کن تا من درد نداشته باشم، چطور میگه؟ ماما آگا ملدانی من دلددلد ….

در ادامه کاهش وزن در دوران شیردهی (محمود مردانی) به درمان خانگی نفخ نوزاد و کودک می پردازیم. در کتابی نوشته شده بود وقتی نوزاد یا کودک نفخ دارد درد نفخ شکم مثل این است که پوست شکم او در حال پاره شدن است. برای درمان نفخ کودک هیچ کسی مثل مادر نمی تواند به او کمک کند.

در کتابی نوشته شده بود وقتی نوزاد یا کودک نفخ دارد درد نفخ شکم مثل این است که پوست شکم او در حال پاره شدن است. برای درمان نفخ کودک هیچ کسی مثل مادر نمی تواند به او کمک کند.

شاید سوال کنید آقای مردانی چه کاری باید انجام دهیم که کودک مان نفخ نداشته باشد؟ در پاسخ شما را به یک داستان دعوت می کنم. سال ها قبل وقتی فرزندم شیرخوار بود او را نزد یکی از بهترین پزشکان اطفال با تجربه بردیم. زمان نوبت دهی این پزشک حاذق قبل از اذان صبح و حدود ۴ صبح بود.

چون در آن زمان دانشجو بودم و ماشین نداشتم، برای گرفتن نوبت مجبور شدم ساعت ۴ صبح با دوچرخه از چند خیابان عبور کنم تا موفق به گرفتن نوبت شوم. وقتی در ساعت ۴ صبح به آنجا رسیدم متوجه شدم که نفر بیستم هستم و از سایر شهرستان ها نیز به آنجا آمده بودند.

 درمان خانگی نفخ شکم

هنگام اذان صبح آن دکتر عزیز و با تجربه شروع به ویزیت اطفال می کرد. بالاخره نوبت به ویزیت کودک ما رسید. از اینکه چقدر در معاینه دقت می کرد تعجب کردم. اصلا عجله نداشت و برای بیماران خود خیلی وقت می گذشت که من نیز از این کار او درس گرفتم و برای بیماران خودم وقت می گذارم.

از او سوال کردیم نفخ نوزادان تا چند ماهگی ادامه دارد؟ در خلال صحبت های خود گفت: کودک تا سه ماه نفخ خواهد داشت. شاید آن زمان که من دانشجو بودم حرف او را می پذیرفتم ولی هم اکنون پس از سال ها تجربه مشاوره رژيم درمانی و مطالعه می گویم جمله درستی نیست.

به نظر من درمان خانگی نفخ شکم راه ساده ای دارد که بایستی مادر شیرده آن راه را بیاموزد تا حتی در روزهای اول شیردهی نیز کودک نفخ نداشته باشد. آموزش و انجام تکنیک ممکن است کمی وقت بگیرد ولی در عوض فواید زیادی برای شما و کودک دلبندتان دارد.

به نظر من درمان خانگی نفخ شکم راه ساده ای دارد که بایستی مادر شیرده آن راه را بیاموزد تا حتی در روزهای اول شیردهی نیز کودک نفخ نداشته باشد. آموزش و انجام تکنیک ممکن است کمی وقت بگیرد ولی در عوض فواید زیادی برای شما و کودک دلبندتان دارد.

از جمله فواید آن می توان گفت: راحتی و سلامتی کودک شیرخوار، تغذیه درست کودک شیرخوار، خواب درست کودک شیرخوار و اطمینان خاطر مادر و پدر کودک، عدم نیاز به پزشک و دارو و درمان برای کودک شیرخوار.

فواید درمان خانگی نفخ شکم

فواید درمان خانگی نفخ شکم

  1. راحتی و سلامتی کودک شیرخوار
  2. تغذیه صحیح کودک شیرخوار
  3. خواب آرام برای کودک شیرخوار
  4. اطمینان قلبی مادر و پدر کودک
  5. تنظیم هضم و گوارش کودک شیرخوار
  6. درمان باد شکم کودکان
  7. عدم نیاز به درمان توسط دارو و پزشک
  8. کاهش وزن در هنگام شیردهی

پس اختصاص وقتی مناسب در هر صورت برای شما توجیه احساسی و اقتصادی دارد.

از بین بردن نفخ شکم فوری

برای از بین بردن نفخ شکم فوری باید مادر کارهای زیر را انجام دهد:

  • زمان غذا خوردن مادر باید طولانی و غذا خیلی خوب جویده شود.
  • مادر از خوردن آب سرد و همچنین غذاهای سرد پرهیز کند.
  • در زمان غذا خوردن مادر بایستی از خوردن مایعات پرهیز نماید.
  • استفاده از نعنا یا عرق نعنا در دستور غذایی مادر باشد.

بهترین راه کاهش وزن در شیردهی

بهترین راه کاهش وزن در شیردهی

روش های درمان نفخ کودکان را در طی سال ها مطالعه و تجربه با شما به اشتراک گذاشته ام. شاید نیاز است بدانید که برای این کار درس هایی نظیر آناتومی، فیزیولوژي، بیوشیمی، ژنتیک، جنین شناسی، تغذیه کودک، مشاوره مادران باردار و غیره را گذرانده ام.

اجرای این تکنیک ها به نفع شماست چرا که هم نفخ کودک تان درمان می شود و هم به کاهش وزن شما کمک می کند. از همین حالا درمان سریع نفخ شکم را شروع کنید.

البته اگر وزن شما زیاد است می توانید از دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی کمک بگیرید.

بهترین راه کاهش وزن در شیردهی استفاده از روش صحیح و اصولی دوره لاغری می باشد.

کاهش وزن در دوران شیردهی (محمود مردانی) را برای دیگران نیز ارسال کنید تا در درمان نفخ کودک شیرخوار آنها نیز سهیم شوید. متشکرم محمود مردانی سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  57  =  60