وبلاگ

رژيم قلیایی, رژیم لاغری

چیت دی یا روز تقلب در رژيم غذایی چیست؟ (محمود مردانی)

چیت دی یا روز تقلب در رژيم غذایی چیست؟ (محمود مردانی)

چیت دی یا روز تقلب در رژيم غذایی چیست؟ (محمود مردانی) چیت دی (Ceat Day) چیست؟ چیت دی در فارسی به معنی روز تقلب است. در اصطلاح روز تقلب برای متخصصان وزن خیلی جذاب نیست. در سایت لاغرفیت و دوره رژيم به کرار گفتیم اگر کسی به برنامه رژيم قلیایی خود پایبند باشد، خوب است ولی گاها ممکن است در برخی از روزها تقلب نیز صورت بگیرد که به اصطلاح به آن چیت دی یا روز تقلب می گوییم. معنی و مفهوم آن این است که یک روز آزاد در رژيم وجود دارد.

شکستن رژیم یک روز در هفته

شکستن رژیم یک روز در هفته

معمولا کسانی که برای کاهش وزن رژيم می گیرند گاها از رژيم خود خسته می شوند. اینها نیاز به استراحت دارند تا بتوانند بیشتر به برنامه غذایی خود متعهد باشند. از اینرو یک روز استراحت در هفته یا اینکه یک روز استراحت در دو هفته برای آنها کارساز است.

اگر روزی شخصی که در رژيم لاغری است همانند یک ببر به مشغول خوردن یک پیتزا است تعجب نکنید چون احتمالا او در روز استراحت یا در چیت دی قرار دارد.

خالص ترین عشق، عشق به شکم است

تولستو جمله جالبی در ارتباط عشق و غذا دارد. او می گوید: خالص ترین عشق، عشق به شکم است. غذا سوخت بدن بوده و برای اعمال حیاتی انسان به آن نیاز دارد.

اگر باک ماشین خودتان را پر کرده باشید متوجه می شوید که دیگر باک ظرفیت بنزین بیشتر را ندارد و اگر بیشتر ادامه بدهید بنیزین بیرون می ریزد. بدن انسان هم به میزان خاصی غذا نیاز دارد و اضافه آن به چربی تبدیل شده و شخص چاق می شود.

در این قسمت از محتوای چیت دی یا روز تقلب در رژيم غذایی چیست؟ (محمود مردانی) به چیت در یک روز ناپرهیزی در رژیم لاغری و چیت میل یعنی چی می رسیم.

چیت میل یعنی چی

شاید سوال کنید آقای مردانی چیت میل یعنی چی؟ چیت میل یا چیت دی یه یک معنی هستند و هر دو به معنی یک روز تقلب در رژيم غذایی می باشند. یک روز ناپرهیزی در رژیم لاغری که معمولا در اواخر هفته می توانید از آن استفاده کنید.

چرا می گویم آخر هفته؟ چون ممکن است در اواخر هفته که تعطیلی هم هست با دوستان خود به تفریح می روید. معمولا انتخابتون هم آخر هفته هست. درسته؟ چیت دی یا چیت میل در کسانی که در رژيم لاغری و کم کربوهیدرات هستند کمک می کند که از نظر روحی روانی مشکلی برایشان ایجاد نشود و در خوراک خود افراط نکنند.

یک روز ناپرهیزی در رژیم لاغری

یک روز ناپرهیزی در رژیم لاغری

به نظر شما یک روز ناپرهیزی در رژیم لاغری بهتر است یا اینکه کل برنامه رژيم لاغری بی خیال شوید؟ بی شک می گویید آقای مردانی درست است و یک روز ناپرهیزی در رژیم لاغری بهتر از این است که رژيم لاغری خودمان را رها کنیم.

اگر روزی شخصی که در رژيم لاغری است همانند یک ببر به مشغول خوردن یک پیتزا است تعجب نکنید چون احتمالا او در روز استراحت یا در چیت دی قرار دارد.

وقتی تمام روزهای هفته را به رژيم غذایی لاغری مشغول هستید یک روز آزاد در رژيم لاغری بعنوان روز استراحت و یک نقطه امید برای شما ارزشمند است. ما چون در جامعه زندگی و بین همنوعان خود زندگی می کنیم ممکن است مواردی پیش آید که بخواهیم با آنها هماهنگ شویم. مثلا در یک میهمانی یا جشن تولد شرکت کنیم.

مزایای چیت دی یا چیت میل

مزایای چیت دی یا چیت میل را می توان بصورت زیر لیست کردک

  1. افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن
  2. پیشگیری از حرص و ولع به غذا و خوراکی ها
  3. ایجاد تعهد و پایبند بودن به رژيم غذایی لاغری
  4. آسودگی خیال شخص رژیم گیرنده

در فارسی چیت دی به معنی روز خیانت است ولی در علم تغذیه و مدیریت وزن به این معنی به کار نمی رود. در علوم تغذیه و رژيم درمانی چیت دی به معنی این است که شما می توانید یک روز و نه همیشه، به خودتان فرصت بدهید از هر نوع ماده غذایی که دوست دارید و به هر اندازه که می خواهید بخورید.

نکته حائز اهمیت این است که در روز چیت دی نباید به مقدار کالری غذا و همچنین به اسید یا قلیایی بودن غذا و ناسالم و سالم بودن غذا توجه کنید.

برای اینکه چیت دی به پر خوری تبدیل نشود می توانید با چنگال بخورید. یا اگر می خواهید یک عدد شیرینی تر خوشمزه را نوش جان کنید آنرا در یک بشقاب قرار داده و به چندین قسمت تقسیم کنید. هر تکه از آنرا که در دهان می گذارید خیلی آرووووووم بخورید تا از آن یک تکه لذت زیادی ببرید.

با این کار هم چشم تان سیر می شود و هم دلتان سیر می شود. امتحان کنید تا متوجه شوید.

از اینکه مقاله چیت دی یا روز تقلب در رژيم غذایی چیست؟ (محمود مردانی) مطالعه کردید متشکرم حتما دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  25  =  35

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

تماس با لاغرفیت

برای اینکه بتوانید وارد کانال ایتا لاغر شوید اینجا را کلیک نمایید. از هر روشی که راحتر هستید با ما تماس بگیرید

امیرمقدسی
دوست عزیزم فقط مشکلات فنی رو با من مطرح کنید

تماس با ما