رژيم قلیایی

عسل قلیایی است یا اسیدی؟ (محمود مردانی)

عسل قلیایی است یا اسیدی؟ (محمود مردانی)

عسل قلیایی است یا اسیدی؟ (محمود مردانی) امروزه مردم برای سلامتی و همچنین کاهش وزن خود به دنبال بهبود و اصلاح رژيم غذایی خود هستند. در واقع بیشتر به دنبال خاصیت اسیدی و قلیایی غذا بوده و توجه می کنند چه غذایی بخورند تا به سلامت و لاغری آنها کمک کند. در سایت لاغرفیت کاملترین لیست مواد غذایی قلیایی مشاهده می شود ولی در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که عسل قلیایی است یا اسیدی؟ پس تا آخر با ما همراه باشید.

عسل قلیایی است یا اسیدی؟

عسل قلیایی است یا اسیدی؟

زنبور عسل معمولا برای بدست آوردن شهد گلها مسافتی به شعاع حدود ۱۳ کیلو متر را می پیماید تا بهترین عسل را برای ما تهیه نماید.

عسل طبیعی دارای مجموعه ای از خواص شیمیایی و فیزیکی است که بافت، شکل، عطر و طعم عسل را مشخص می کند. در اصل عسل مخلوطی از آب و ساکارز بوده و عناصری مثل مواد معدنی در آن وجود دارند که ویژگی های مختلفی به ترکیب عسل می دهند.

زنبور عسل معمولا برای بدست آوردن شهد گلها مسافتی به شعاع حدود ۱۳ کیلو متر را می پیماید تا بهترین عسل را برای ما تهیه نماید.

عسل در بیرون از بدن و قبل از اینکه ما آن را بخوریم، خاصیت اسیدی دارد ولی پس از هضم خاصیت قلیایی به خود می گیرد. ممکن است این مطلب کمی گیج کننده به نظر برسد ولی غیر معمول نمی باشد.

PH عسل طوری است که از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند. به همین دلیل است که گاها از عسل بعنوان یکی از مواد ضد باکتری طبیعی نام می برند. برای اینکه PH طبیعی عسل را بدانید اول نیاز است به این مطلب بپردازیم که PH چیست؟

PH چیست

در ادامه مطلب عسل قلیایی است یا اسیدی؟ (محمود مردانی) می خواهم شما را با مفهوم کاربردی PH آشنا کنم.

ما بصورت قراردادی PH را در مقیاس اعداد بین صفر تا چهارده در نظر می گیریم. این مقیاس میزان اسیدی، قلیایی و یا خنثی بودن مواد را مشخص می کند.

مقادیر مختلف pH عبارتند از:

  1. اسیدی: 0.0-6.9
  2. خنثی: 7.0
  3. قلیایی : 7.1-1.0.0

ناگفته نماند فقط مایعاتی که دارای عنصر اصلی آب در محلول هستند دارای pH هستند. مثلا pH در بنزین یا روغن نباتی وجود ندارد. ولی از آنجایی که ترکیبات عسل از آب و شکر (ساکارز) است دارای PH می بشد.

جدول ph مواد غذایی را مطالعه کنید. در این جدول لیست کاملی از مواد غذایی اسیدی (چاق کننده) و قلیایی (لاغر کننده) آمده است.

عسل طبیعی چیست

عسل طبیعی چیست

قدمت عسل به بیش از ۳۵۰۰ سال می رسد

 

اینکه عسل طبیعی چیست را با جمله زیر به شما می گویم:

اخیرا دانشمندان از اهرام ثلاثه مصر عسلی را پیدا کرده اند که هنوز سالم است. همانطور که می دانید تاریخ اهرام ثلاثه مصر به حدود ۳۵۰۰ سال می رسد. در این مدت چرا عسل خراب نشده است؟

عسل چون خاصیت ضد میکروبی دارد معمولا عسل از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند. به همین خاطر عسلی که از ۳۵۰۰ سال قبل از اهرام استخراج شده است، هنوز تازه و سالم است.

خداوند در قرآن نیز آیه ای در باره عسل آوره است که می گوید: عسل برای همه مردم شفا است.

PH طبیعی عسل

آیا می دانید PH عسل چیست؟ یا اینکه PH طبیعی عسل چیست؟ تغییرات فیزیکی عسل معمولا با توجه به موقعیت جغرافیایی کندو و گونه های گل هایی که زنبور عسل از آنها استفاده می کند، ممکن است رنگ عسل و حتی طعم و بوی عسل فرق کند.

PH عسل معمولاً در محدوده حدود 3.4 تا 6.1 قرار بوده و همچنین و میانگین PH طبیعی آن 3.9 است. گر چه در ظاهر عسل خاصیت اسیدی دارد ولی به محض ورود به بدن خاصیت قلیایی پیدا می کند.

اما برای شناخت تغییرات شیمیایی عسل مثل میزان ساکارز و PH عسل نیاز به آزمایش می باشد. لازم است بدانید PH عسل معمولاً در محدوده حدود 3.4 تا 6.1 قرار بوده و همچنین و میانگین PH طبیعی آن 3.9 است.

برخی سوال می کنند آقای مردانی فلان ماده غذایی اسیدی یا قلیایی است؟

بعنوان مثال:

  • گردو اسیدی است یا قلیایی؟
  • سنجد اسیدی است یا قلیایی
  • پیاز اسیدی است یا قلیایی
  • دارچین اسیدی است یا قلیایی
  • زنجبیل اسیدی است یا قلیایی
  • نارگیل اسیدی است یا قلیایی
  • سیر اسیدی است یا قلیایی
  • لیمو شیرین اسیدی است یا قلیایی
  • آبلیمو اسیدی است یا قلیایی

در مجموع مواد غذایی ارگانیک خاصیت قلیایی دارند. در حقیقت می توان در نظر گرفت اگر PH مواد غذایی ارگانیک کمی از ۷ پایین تر باشد، هنگامی که در بدن قرار می گیرد، متابولیزه شده و خاصیت آن قلیایی می شود.

آبلیمو اسیدی است یا قلیایی

در ارتباط با اینکه آبلیمو اسیدی است یا قلیایی باید بگویم، اگر آبلیمو سنتزی باشد خاصیت اسیدی دارد. ولی آبلیموهای طبیعی گر چه در بیرون از محیط بدن اسیدی هستند، وقتی وارد بدن می شوند خاصیت اسیدی به خاصیت قلیایی تبدیل می شود.

معمولا برای مصرف سالانه می توان از آب لیموترش استفاده کرد. در اواخر فصل تابستان می توان آبلیموی طبیعی تهیه و در بطری های شیشه ای و در فضای انباری نگهداری کرد.

بهترین عسل چه عسلی است

بعضی از مراجعانم می پرسند آقای مردانی بهترین عسل چه عسلی است؟ در پاسخ باید گفت عسلی که میزان ساکارز آن کمتر باشد، بهترین عسل است.

بعضی از مراجعانم می پرسند آقای مردانی بهترین عسل چه عسلی است؟ در پاسخ باید گفت عسلی که میزان ساکارز آن کمتر باشد، بهترین عسل است.

میزان ساکارز باید از طریق آزمایش مشخص شود. معمولا میزان ۵ درصد ساکارز و یا کمتر از ۵٪ را عسل خوب می دانیم. برخی از تولید کنندگان به همراه عسل، برگه آزمایش میزان ساکارز را به شما نشان می دهند.

بهترین زمان مصرف عسل

گر چه می توان در زمان های مختلف از عسل استفاده کرد ولی بهترین زمان مصرف عسل هنگام صبحانه است. یک قاشق مرباخوری عسل برای یک نفر کافی می باشد.

البته شربت آبلیمو و عسل در هوای گرم می چسبد. در میهمانی ها شربت عسل که با آبلمو تهیه می شود، پذیرایی خوب و دلچسبی است.

میزان ساکارز با خاصیت قلیایی اثر عکس دارد، یعنی هر چه میزان ساکارز عسل کمتر باشد، میزان خاصیت قلیایی آن بیشتر است.

هر چه میزان ساکارز عسل کمتر باشد، خاصیت اسیدی عسل کمتر و هر چه میزان ساکارز عسل بیشتر باشد، خاصیت اسیدی عسل نیز به همان میزان بیشتر می شود.

میزان ساکارز با خاصیت قلیایی اثر عکس دارد، یعنی هر چه میزان ساکارز عسل کمتر باشد، میزان خاصیت قلیایی آن بیشتر است. در ضمن اگر از اضافه وزن و چاقی رنج می برید می توانید از دوره کاهش وزن در ۳۰ روز با رژيم قلیایی کمک بگیرید.

آیا مقاله عسل قلیایی است یا اسیدی؟ (محمود مردانی) برای شما مفید بود؟ این محتوا را برای دوستان خود نیز بفرستید. متشکرم

محمود مردانی سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  2  =