رژيم قلیایی

رژيم قلیایی (لاغرفیت)

رژيم قلیایی و اسیدی چیه (لاغرفیت)

رژيم قلیایی (لاغرفیت) اعنوان این مطلب است. مروجین رژيم قلیایی بر این باور هستند که این رژيم غذایی می تواند به لاغر شدن و افزایش سطح سلامت شما کمک کند. با من محمود مردانی باشید تا این رژیم را در سایت لاغرفیت بررسی کنیم. گفتن این نکته ضروری است که رژيم قلیایی را رژيم آلکالاین یا رژيم آلکالین نیز می گویند. خبر خوب این است که در پایان مقاله احساسات اسیدی و احساسات قلیایی را نیز برای شما به ارمغان دارم.

رژيم قلیایی

رژيم قلیایی

رژيم آلکالین یا رژيم غذایی قلیایی برای اولین بار توسط دکتر ویلیام هوارد (Hay Howard William) بیان شد. رژيم قلیایی بر اساس اینکه برخی مواد غذایی بدن را قلیایی و برخی از آنها بدن را اسیدی می کنند بیان شد.

دکتر هوارد معتقد بود افزایش اسید در بدن باعث چاقی و ایجاد بیماری ها در بدن می شود. در بدن ما حدود 42 لیتر مایع وجود دارد که در حالت طبیعی این مایعات قلیایی هستند. این در حالی است که فقط معده خاصیت اسیدی دارد. یک انسان بالغ و کامل روزانه حدود 2تا3 لیتر شیره معده یا همان اسید معده ترشح می کند.

اسید معده ( Gastric acid) نام دارد که یک مایع اسیدی و رقیق بوده که از سلول های جداری معده ترشح می شود. سلول های جداری معده که به نام سلول های پریتال معروف هستند اسید ترشح کرده و به داخل معده می ریزند. این کار آنها برای هضم مواد غذایی صورت می گیرد. پس تنها عضوی از بدن که اسیدی است معده می باشد.

شعار رژیم قلیایی سایت لاغرفیت این است که چاقی و اسیدی بودن بدن به همدیگر ارتباط دارند.

ارتباط چاقی و اسیدی بودن: اگر بدنتان اسیدی است هر چقدر هم که رژيم لاغری بگیرید بدن بصورت کاملا طبیعی و هوشمند مانع سوختن چربیها می شود. یعنی اینکه بدن اسید اضافه را به چربی و چاقی تبدیل می کند.
اصول کلی رژيم قلیایی این است که مواد پروتئینی مثل گوشت، مرغ و غذاهای فرآوری شده خاصیت اسیدی ولی سبزیجات و میوه ها خاصیت قلیایی دارند. نمونه رژيم قلیایی در همین سایت لاغرفیت در قسمت فروشگاه موجود است.
اگر بدنتان اسیدی باشد هر چقدر هم که رژيم لاغری بگیرید بدن بصورت کاملا طبیعی و هوشمند مانع سوختن چربیها می شود.

عوارض رژيم قلیایی

رژيم قلیایی معمولا بر اساس تغذیه سالم و سبک قدیمی را تقویت می کند. در این رژيم بیشتر بر مصرف سبزیجات، نوشیدن مقدار زیاد آب و میوه ها تاکید می گردد. اساسا گوشت، الکل، غذاهای فرآوری شده و کشیدن سیگار در رژيم قلیایی محدود می شود. همه موارد فوق به کاهش وزن شما نیز کمک می کند.

در مدتی که من (محمود مردانی) به مشاوره تغذیه مشغول بوده ام، عوارض رژيم قلیایی یا عوارض رژيم آلکالاین برای بیمارانم ندیده ام. البته گاها برخی گفته اند که با اجرای رژيم قلیایی مشکل گوارشی پیدا کرده اند. ولی با بررسی و راهنمایی مشکل گوارشی آنها نیز برطرف شده است.

مثلا میوه را با معده پر می خوردند. یا اینکه زمان غذا خوردن دقت نمی کردند و با غذای خود آب می خوردند. عوارض رژيم آلکالین یا عوارض رژيم قلیایی مربوط به نوع خوردن مواد غذایی بوده است و غذا گناه کار نیست.

مثلا بعضی ها گفته اند که با سبزی های قلیایی مثل خیار درد معده می گیرند. از من سوال کرده اند که خیار قلیایی است یا اسیدی؟ خیار خاصیت قلیایی بالایی دارد. ولی هنگامی که می خورید باید با آرامش بخورید تا معده شما اذیت نشود.

خانمی می گفت من حدور یک سال است که لب به میوه نزده ام. تعجب کردم. یک سال میوه نخورید؟ با اجرای رژيم قلیایی و توصیه های آن توانستند به راحتی و بدون درد معده از میوه نیز بخورند. در ضمن متوجه شدیم که مقصر هندوانه نبوده است.

نمونه سولات عوارض رژیم الکالاین

نمونه سولات عوارض رژیم الکالاین

بعضی از سوالات و جواب آنها اینچنین است:

  • سیر اسیدی است یا قلیایی؟ سیر قلیایی است. سیر بدن را قلیایی می کند.
  • شکر اسیدی است با قلیایی؟ شکر اسیدی است. شکر بدن را اسیدی می کند.
  • گردو اسیدی است یا قلیایی؟ گردو قلیایی است. گردو بدن را قلیایی می کند.
  • عسل اسیدی است یا قلیایی؟ عسل خام و فرآوری نشده قلیایی است.
  • آسپیرین اسیدی است یا قلیایی؟ آسپیرین خاصیت اسیدی دارد.
  • گوجه فرنگی اسیدی است یا قلیایی؟ گوجه فرنگی به محض هضم در بدن قلیایی می شود.
  • پیاز اسیدی است یا قلیایی؟ پیاز جزو سبزیجات قلیایی کننده خون است.
  • خون اسیدی است یا قلیایی؟ خون خاصیت قلیایی دارد. (PH=7.35)

مواد غذایی اسیدی و قلیایی مثل آب و آتش ضد همدیگر هستند. مثلا در برخی جاها از مواد غذایی قلیایی برای پسردار شدن استفاده می کنند. خیلی ها به من گفته اند آقای مردانی برای غذاهای قلیایی برای تعیین جنسیت کدامند؟ یا رژيم غذایی تعیین جنسیت پسر کدام است؟

در پاسخ به آنها می گویم: هر چه از دوست رسد نیکوست. نباید در کار خلقت دخالت کنیم. کلیپ زیبایی را می توانید از آپارات تماشا کنید. لطفا روی دوره رژیم قلیایی کلیک کنید.

مواد قلیایی قوی

مواد قلیای قوی

تا میتونید زا مواد قلیایی بخورید

معمولا مواد غذایی ارگانیک خاصیت قلیایی دارند. از مواد قلیایی قوی می توان به زنجبیل، چای سبز، جوشانده گیاهی، شیر سویا، عسل طبیعی و خام، روغن زیتون، تمام سبزیجات، روغن بذر کتان و میوه ها نام برد.

  1. زنجبیل
  2. چای سبز
  3. جوشانده های گیاهی
  4. عسل طبیعی و خام
  5. شیر سویا
  6. روغن زیتون
  7. تمام سبزیجات
  8. روغن بذر کتان
  9. مبوه ها
  10. دانه و آجیل ها
  11. دمنوش های قلیایی
  12. داروهای قلیایی کننده خون

معمولا در دوره رژیم قلیایی از صبحانه قلیایی، ناهار قلیایی و شام قلیایی استفاده می شود. برنامه رژيم غذایی قلیایی دارای فواید زیادی می باشد. فواید رژيم قلیایی غیر قابل انکار می باشد. بهترین صبحانه قلیایی را می توانید از سایت لاغرفیت مطالعه کنید. برای کاهش وزن هوشمندانه برنامه رژيم غذایی قلیایی یک مزیت ارزشمند است.

از فواید رژيم غذایی قلیایی می توانیم به احساس سیری در لاغری اشاره کنیم. اغلب اشخاصی که دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی را تهیه می کنند می گویند این مقدار غذا برای ما زیاد است. مواد غذایی قلیایی در طب اسلامی هم تاکید شده اند.

با رژيم قلیایی (لاغرفیت) بدن در بالاترین سطح خود کار می کند.

در صورتی که در دستور رژيم قلیایی برنامه لاغری خیلی کم کالری بوده و سبب کاهش وزن آنها نیز می شود. دریافت رژيم قلیایی را می توانید با کلیک روی دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی تهیه نمایید. در این دوره لاغری سریع با رژيم قلیایی را احساس می کنید. با رژيم قلیایی (لاغرفیت) بدن در بالاترین سطح خود کار می کند.

شما برای اینکه به اندام دلخواهتان برسید، 80 درصد از غذهای قلیایی و 20 درصد از غذاهای اسیدی بخورید. کاملترین لیست غذاهای قلیایی را از سایت لاغرفیت مطالعه نمایید.

مواد غذایی اسیدی چیست

مواد غذایی اسیدی چیست

مواد غذایی اسیدی کننده بدن باعث چاقی می شوند. اسید اضافه در بدن به چربی تبدیل می شود. هر چقدر از مواد غذایی اسیدی کننده خون و مواد اسیدی کننده بدن بیشتر استفاده شود، شخص چاق تر می شود. مواد شیمیایی خوراکی نیز جزو غذاهای اسیدی به شمار می رود.

80 درصد از غذهای قلیایی و 20 درصد از غذاهای اسیدی بخورید.

از انوع مواد غذایی اسیدی می توان به انواع شکلات، انواع نوشیدنی های کافئین دار، انواع کیک، قند و شکر، انواع غذاهای آماده، الکل، نوشابه و پنیر چرب اشاره کرد.

مواد غذایی اسیدی

  1. انواع شکلات
  2. انواع نوشیدنی های کافئین دار
  3. انواع کیک و کلوچه
  4. انواع غذهای آماده
  5. الکل
  6. نوشابه
  7. پنیر پر چربع
  8. انواع گوشت
  9. گوشت مرغ
  10. قند و شکر
  11. سیگار
  12. قهوه

داروهای قلیایی کننده خون

از داروهای قلیایی کننده خون می توان به گیاهان قلیایی و داروهای گیاهی نظیر کپسول لیمو و کپسول اسلیم مکس را نام برد. کپسول زیره و کپسول سرکه سیب نیز خاصیت قلیایی دارند.

لیمو و لیموترش از قلیایی ترین مواد غذایی موجود در طبیعت هستند.

تقریبا هر خوراکی که خاصیت قلیایی دارد لاغر کننده است. برعکس مواد غذایی اسیدی چاق کننده می باشند. اگر از من لیست غذاهای قلیایی را بخواهید به شما  لیست کامل غذاهای قلیایی و اسیدی را معرفی می کنم. کافی است روی لینک لیست کامل غذاهای قلیایی و اسیدی کلیک نمایید.

لیمو و لیموترش از قلیایی ترین مواد غذایی موجود هستند.

دنیا دنیای زیبایی است با غذاهای قلیایی

رنج و چاقی اسیدی، عشق و تناسب اندام قلیایی هستند.

رژيم شفافیت پوست و لطافت پوست با غذاهای قلیایی است. این غذاهای قلیایی در طب سنتی نیز تاکید شده اند. تغذیه برای شفافیت پوست را می توانید از مطالعه این مقاله بدست بیاورید: بهترین برنامه برای جوانسازی پوست

معمولا میوه قلیایی نیز باعث شفافیت پوست می شوند. سیب میوه ای قلیا کننده و مفید است. تقریبا همه میوه های قلیایی برای پوست شما موثر هستند.

رنج و چاقی اسیدی، عشق و تناسب اندام قلیایی هستند.

بعضی از میوه ها مثل مرکبات خاصیت اسیدی دارند ولی به شرط ورود به بدن مکانسم قلیایی به خود می گیرند. حتی برخی از سبزیجات نیز چنین خاصیتی دارند.

نشانه های قلیایی بودن بدن

نشانه های قلیایی بودن بدن

تقریبا همه میوه ها را می توان میوه های قلیایی کننده خون نامید. تقریبا می توان تمام دم نوش ها را دمنوش های قلیایی کننده خون نام برد. از نشانه های قلیایی بودن می توان سه فاکتور اساسی اشاره نمود.

نشانه های قلیایی بودن بدن

  • شادی
  • آرامش
  • سلامتی (لاغری)

از نشانه های اسیدی بودن بدن 

  • رنج
  • بیماری
  • چاقی

جدول مواد غذایی قلیایی

جدول سبزیجات قلیایی

جدول سبزیجات قلیایی

برای مطالعه جدول مواد غذایی قلیایی آن را دقت کنید.

در مجموع سبزیجات همه خاصیت قلیایی دارند. یک پایه اساسی در رژيم قلیایی استفاده از سبزیجات در دو وعده غذا است. حتی در صبحانه قلیایی نیز می توانید از سبزی های گوناگون بخورید. بهترین رژیم لاغری با سالاد را مطالعه کنید.

شش احساس اولیه و مهم انسان

شش احساس اولیه و مهم انسان

بطور کلی احساسات انسان از شش احساس اولیه و مهم تشکیل یافته که هنگام بروز بسته به شدت و ضعف آن نام های مختلفی به شرح زیر به خود می گیرند.

فهرست احساسات اسیدی انسان

۱-ترس (اسیدی)

نا آرامی، اضطراب، پریشانی، دلهره، دلواپسی، وحشت، تشویش، هراس، نگرانی، هول کردن، خوف، هیجان زیاد، شوکه شدن، خجالت، رعب

۲-غم (اسیدی)

اندوه، عصه، افسردگی، ناخشنودی، بدبختی، دلمردگی،‌ ملولی، نومیدی، رنج، درد، آزردگی و تالم روحی و تشویش، دلسردی، شرم، احساس گناه و ندامت، بی تتوجهی، ناامنی،‌بیگانگی، احساس غربت، خجالت‌، حقارت، همدردی و دلسوزی

۳-خشم (اسیدی)

غضب و جنون، خشم جنون آمیز، غیظ، تلخی و غم، نفرت، دلخوری، بیزاری، سرخوردگی و عصبانیت، آزردگی، اضطراب، ناراحتی، کج خلقی، انزجار، تنفر، دلخوری، بیزاری، تحقیر شدگی، حسادت و عذاب روحی

فهرست احساسات قلیایی انسان

 

۱-شادی (قلیایی)

سرور، شعف، وجد، خشنودی، سرخوشی، سرزندگی،‌ سعادت، شوق، لذت، خرسندی، سرمستی، میل و رغبت، اشتیاق، هیجان، نشاط، ایمنی، رضایت، آرامش، خوش بینی، غرور و شیفتگی

۲-عشق (قلیایی)

علاقه، شهوت، اشتیاق، محبت، دوستی، خیر خواهی، نوع دوستی، دلبستگی، ستایش، کشش، شور و اشتیاق، ملاحظه و مراعات، میل، شیفتگی، انگیختگی، فکرهای خوبی

۳-غافلگیری (قلیایی)

سورپرایز شدن، حیرت، شگفتی

احساسات درونی انسان را به سه گروه می توان تقسیم کرد:

الف: احساسات خوشایند (قلیایی)

عشق(یا علاقه)، امید، میل، احترام، لذت، آرامش(یا آسایش)، شادی، دوستی، امنیت،‌ ایمان، رضایت، انگیزه، جرات، قدرشناسی، احساس تعلق، محبت، خودبزرگ بینی، سربلندی،‌ با ارزش بودن، دوست داشتنی بودن، خرسندی، نشاط.

ب: احساسات ناخوشایند (اسیدی)

درد و رنج، شرم، غم، افسردگی، ترس( و ناامنی)، دلتنگی، خشم( یا عصبیت)، خستگی، تنفر، نگرانی(یا دلهره)، دشمنی، ناامیدی(یا دلسردی)، عقده حسادت(رشک) و غبطه خوردن، نارضایتی، تقصیر، پشیمانی، دل شکستگی(و تو ذوق خوردن)، دلخوری، حقارت(خود کم بینی) (یا خوار شدگی)، بریرگی، بی انگیزگی، کلافگی، سردرگمی، رنجیدگی(یا آزردگی)، بی عدالتی، دلسوزی و تاسف، خودباختگی، بی میلی، بی ایمانی، خجالت، گناه، بدبختی، تاسف به حال خود، تاسف به حال دیگران، دل خوری، قربانی شدن، انزجار، تاسف به حال خود، تاسف به حال دیگران، دل خوری، قربانی شدن، خود کم بینی، ضعف

ج: احساسات دیگر

بعضی از احساسات بسته به شرایط یا شخص، می توانند خوشایند یا ناخوشایند باشند: مثل غرور، آرزو، وابستگی، تمایل، خودبزرگ بینی، تعجبزیر و بم های معنایی:

برای بسیاری از احساس های نزدیک به هم و همجنس، بسته به درجه شدت و ضعف آنها واژه های گوناگونی به کار می رود. بعنوان مثال در نمونه های زیر

شدت احساس از درجه ضعیف به قوی است:

ـ آشنایی، دوستی، علاقه، وابستگی، تعلق، عشق، دلدادگی، دلسپردگی، آرامش، آسایش، رضایت، خوشی، شادی، شادمانی، در پوست خود نگنجیدن
-خودکم بینی، غبطه، حسادت، تنفر، دشمنی، دلخوری، نارضایتی، آزردگی، رنجیدگی، دلشکستگی، تنفر، خشم، دشمنی، تقصیر، پشیمانی، شرم، نگرانی، ترس، هراس، وحشت زدگی.

دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی دارای برنامه غذایی قلیایی و همچنین فیلم های آموزشی (۳۰ فیلم) و انگیزشی برای لاغری است. این دوره ویژه شماست.

با تشکر از شما که به سایت لاغرفیت سر می زنید محمود مردانی

2 نظر در “رژيم قلیایی (لاغرفیت)

  1. رامین گفت:

    سلام
    درخصوص رژیم غذایی ورزشکاران حرفه ای پا به سن گذاشته (بالای 40 سال) که همچنان درحال ورزشهای پرتحرک و سنگین هستند ، اگر ممکنه مطلب بزارید . ممنون

    1. محمود مردانی گفت:

      رامین عزیز و ورزشکار سلام
      از اینکه به سایت لاغرفیت سر می زنید متشکرم.
      افرادی که حدود ۴۰ سال سن دارند سالانه ۳ درصد از حجم عضلات آنها تحلیل می رود. برای پیشگیری از آتروفی و تحلیل عضلات دو کار مهم نیاز است انجام شود. یکی ورزش و دومی رژيم قلیایی
      شما می توانید محتواهای رژيم قلیایی را استفاده بفرمایید که در سایت لاغرفیت زیاد می باشند. سپاس، محمود مردانی کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی و علوم تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  43  =  53