رژيم قلیایی, رژیم لاغری

کدام رنگ باعث افزایش اشتها میشود؟ (رنگ اشتها آور)

کدام رنگ در انسان باعث افزایش اشتها میشود

تاثیر رنگ ها بر روی اشتها بیشتر از چیزی است که فکر می کنید و این موضوع را می خواهم برای شما توضیح دهم. چون از تکنیک رنگ های اشتها آور یا رنگ های کم کننده اشتها در رژیم لاغری آنلاین سایت لاغرفیت استفاده می کنم. به همین خاطر نیاز است الان بدانید کدام رنگ باعث افزایش اشتها میشود و کدام رنگ نتیجه عکس می دهد؟

چه رنگی اشتها را کم میکند؟

رنگ ها با خود هزاران معنا و نکته مختلف را به همراه دارند.

از نظر من محمود مردانی مشاوره آنلاین در سایت لاغرفیت رنگ ها می توانند نشانه ای از حالت فرهنگ و سبک زندگی باشند که در چاقی و لاغری شما تاثیر بسزایی دارند.

مثلا رنگ ارغوانی رنگی سلطنتی و رنگ سبز رنگ سلامتی و طبیعت است. رنگ های قرمز و طلایی بیشتر در رستوران ها استفاده می شوند. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم چه رنگی اشتها را کم میکند یا اینکه رنگ بشقاب برای لاغری باید چگونه باشد؟ پس تا آخر با ما همراه باشید.

برای اینکه بدانیم چه رنگی اشتها را کم میکند نیاز است انواع رنگ ها و تاثیر آنها را بر اشتها بررسی کنیم. معمولا رنگ ها به 3 دسته تقسیم بندی می شوند: رنگ های گرم، رنگ های خنثی و رنگ های سرد.

انواع رنگ ها:

  1. رنگ های گرم: نارنجی، زرد، صورتی، ارغوانی و قرمز
  2. رنگ های خنثی: رنگ بنفش
  3. رنگ های سرد: آبی، سفید و سبز

رنگ آبی حالت اسرار گونه، حس صمیمیت و آب را به ما القا می کند.

رنگ زرد در همه جا همنشینی خوبی دارد. رنگ زرد نشانه خورشید و تداعی کننده قیمتی بودن، با نشاط و پر روحیه بودن است. احتمالا ذهن شما به رنگ جواهرات و شمش طلا سوق پیدا کرده است. درسته؟

رنگ آبی نیلی و بنفش باعث آرامش و امنیت خاطر می شود و همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

چه رنگی اشتها را زیاد می کند؟

کدام رنگ باعث افزایش اشتها میشود

کدام رنگ باعث افزایش اشتها میشود

آیا تا حالا رنگ غذا یا میوه یا رنگ هایی که در بسته بندی مواد غذایی به کار رفته است باعث تحریک اشتهای شما شده است؟ آیا متوجه شده اید که چه رنگی اشتها را تحریک میکند؟ بیشتر تولید کنندگان مواد غذایی صنعتی می دانند که چه رنگی اشتها را زیاد می کند و در تولید مواد خوراکی از آن رنگ ها بیشتر استفاده می کنند.

رنگ های گرم مانند نارنجی، قرمز، زرد، صورتی و ارغوانی باعث تحریک اشتها می شوند. به احتمال زیاد رنگ قرمز و زرد برند محصولات غذایی مک دونالد را دیده اید

رستوران ها معمولا از این رنگ های گرم و اشتها آور استفاده می کنند، ولی در منزل نبایستی از این رنگ ها استفاده کنید چون در منزل مناسب نیست و باعث افزایش اشتها، چاقی و اضافه وزن می شوند.

رنگ های زرد، نارنجی و قرمز برای مراکز فست فودها مناسب است، ولی چون مشتریان را زود خسته می کند برای رستوران ها رنگ های جالبی نیستند. به همین خاطر در اغلب رستوران ها از لامپ های فلوسنت که دو رنگ با هم ترکیب هستند بکار برده می شود.

1- تاثیر رنگ بنفش در اشتها

رنگ بنفش رنگی سرد است که نقش موثری در کنترل اشتها دارد.

تاثیر رنگ بنفش در اشتها را می توان اینگونه عنوان کرد که هماهنگ کننده اشتها است

معمولا رنگ های آبی و بنفش اشتها را متعادل می کند، یعنی هم از کم خوری و هم از پر خوری جلو گیری می کند. استفاده از رنگ بندی در مواد غذایی نقش مهمی در کنترل اشتها در اشخاص دارد.

اگر سوال کنید آقای مردانی بگویید کدام رنگ نشانه اضافه وزن است بی شک رنگ بنفش این نشانه را ندارد و اضافه وزن به رنگ های گرم برمی گردد. مزه رنگها به ماهیت آنها بستگی دارد. می توانیم بگوییم در مجموع رنگ آبی ضد اشتها است.

بطور کلی رنگ های زرد و قرمز جزو رنگ های اشتها آور و باعث چاقی می شوند و برعکس رنگ آبی جزو رنگ های ضد اشتها و باعث لاغری می شود.

2- رنگ بشقاب برای لاغری

مادرانی که برای مشاوره جهت کودک خود به من مراجعه می کنند می گویند آقای مردانی آیا رنگ بشقاب غذا تاثیری در وزن کودک ما دارد؟ در حقیقت باید بگویم رنگ بشقاب برای لاغری خیلی حائز اهمیت است. بعضی از بشقاب های رنگی باعث افزایش اشتها و برخی نیز باعث کاهش اشتهای کودک می شوند.

به همین خاطر استفاده از تکنیک های رنگ اشتها آور در غذا خوردن بسیار مهم است

شما می توانید برای کودکانی که کم اشتها هستند از بشقاب هایی که دارای رنگ گرم هستند استفاده کنید. کودکانی که چاق می باشند بایستی غذای خود را در بشقاب های کوچک و دارای رنگ سرد بخورند تا جلوی اشتهای آنها گرفته شود. بهترین رنگ بشقاب برای لاغری رنگ آبی می باشد.

محیط آبی و خوردن غذا در بشقاب های آبی رنگ باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن افراد می شود.

ولی محیط غذا خوری گرم همراه با بشقاب های رنگ گرم باعث چاقی و اضافه وزن اشخاص می شود. پیشنهاد سایت لاغرفیت برای شما این اشت که برای لاغر شدن و کاهش اشتها از رنگ های سرد و از بشقاب های رنگ آبی (دارای گل آبی) استفاده نمایید.

بد نیست نگاهی به مقاله کاهش وزن با بوی غذا در لاغرفیت بیندازید.

رنگ های ضد اشتها کدامند؟

اگر در حال گرفتن رژيم لاغری هستید نیاز است بدانید کدام رنگ ضد اشتها است؟ دانستن رنگ های ضد اشتها به شما در کاهش وزن کمک می کند. کدام رنگ ها اشتهای شما را زیاد کرده و باعث شکست در رژیم می شود؟

عرصه، عرصه رقابت است و باید برای کاهش اشتها و لاغر شدن از هر راهکاری استفاده کنید. البته راهکارهایی که سلامتی شما را به خطر نمی اندازند، مثلا لاغری سریع و وحشتناک برای همه خوب نیست و می تواند سلامتی آنها را به باد دهد.

برای موفقیت در رژيم غذایی بایستی به رنگ ها نیز توجه کنید، چون تاثیر رنگ بر اشتها بی اندازه زیاد هستند. در این روزها همه به فکر تغییر رنگ و تغییر دیزاین هستند. به رنگ های شادی و بهاری رو می آورند ولی اگر رژيم لاغری دارید نیاز است حسابی مراقب باشید که از روانشناسی رنگ ها برای کاهش وزن خود استفاده کنید.

استفاده از رنگ های ضد اشتها در کاهش اشتها و کاهش وزن به شما کمک می کند. رنگ ها می توانند روی اخلاق و حتی رژیم غذایی ما تاثیر داشته باشند. حتی رنگ ها می توانند درک ما را از مزه غذا نیز تحت تاثیر خود قرار دهند. با این حساب رنگ های اشتها آور کدامند؟ رنگ های ضد اشتها کدام هستند؟

در این قسمت از مقاله تاثیر رنگ ها بر روی اشتها ـ محمود مردانی شما را به دیدن کلیپ زیبایی در ارتباط با کاهش وزن 44 کیلویی دعوت می کنم.

کاهش وزن 44 کیلویی خانم حدادی را با رژيم قلیایی از لینک زیر ببینید. کافی است روی لینک کاهش وزن 44 کیلویی با رژيم قلیایی کلیک کنید.

تاثیر رنگ ها در موفقیت رژيم لاغری

چرا فلان خوراکی خوشگل تر و زیباتر به نظر می رسد؟ محققان دریافته اند که رنگ های مختلف روی اشتهای ما تاثیر گذار می باشد. بطور کلی می توان گفت رنگ های زرد و قرمز جزو رنگ های اشتها آور و باعث چاقی می شوند و برعکس رنگ آبی جزو رنگ های ضد اشتها و باعث لاغری می شود.

بعضی از رنگ ها را ما دوست نداریم. بطور طبیعی انسان رنگ غذاهای آبی، سیاه و بنفش را دوست ندارد. انگار ذهن ما طوری طراحی شده که اگر غذایی به رنگ سیاه یا آبی و یا بنفش باشد، آن غذا فاسد است

جز چند قلم خوراکی مثل فلفل دلمه ای رنگی، انگور فرنگی، توت فرنگی، و بادمجان هیچ خوراکی را نمی توانید بطور طبیعی پیدا کنید که این رنگ ها را داشته باشد. مگر اینکه خوراکی ها را با رنگ خوراکی رنگ کنند.

شاهد این ماجرا نیز اسمارتیزهای خوشمزه و خوشرنگ است که وقتی رنگ های آبی روشن را از بسته های آنها حذف کنیم احتمالا با اعتراض خریداران مواجه می شویم.

در ادامه مقاله تاثیر رنگ ها بر روی اشتها به اثرات برخی از خوراکی های مختلف می پردازیم. همچین رنگ بشقاب برای لاغری یا حتی افزایش وزن بسیار مهم است در ادامه رنگ سفید رنگ ریزه خواری، رنگ های عصبانی کننده، رنگ های سلامتی و غیره را بررسی می کنیم.

سه پیشنهاد لاغرفیت به شما:

  1. رژيم بستنی چیست؟ (مزایا و معایب)
  2. فواید کاهش وزن چیست؟
  3. بررسی انواع گرسنگی ها (5 نوع گرسنگی رایج)

1- رنگ سفید و ریزه خواری رژيمی

در عین بی اشتهایی غذاهای سفید را می شود راحت خورد و فراموش کرد که آنها اصلا کالری دارند. به همین دلیل است که بی دلیل برنج و نان زیاد مصرف می شود. برای جلوگیری از ریزه خواری نان می توانید نان را در ظرف و سبد سیاه رنگ قرار بدهید.

شاید سوال کنید آقای مردانی چرا رنگ سفید و ریزه خواری با هم ارتباط دارند؟ در پاسخ می گویم انسان ناخودآگاه به سمت رنگ های روشن تمایل دارد و رنگ سفید و ریزه خواری رژيمی را نیز به همین خاطر عنوان کردم. استفاده از بشقاب های سفید و بزرگ نیز یکی از دلایل چاقی در سال های اخیر است.

درمقاله بهترین روش لاغری و کاهش وزن گفتم که اگر می خواهید به دوست تان کمک کنید که بیشتر غذا بخورد، خوراکی های زرد و قرمز طبخ کنید و در بشقاب قرمز غذایش را بکشید. چون همانطور که گفتیم بشقاب آبی باعث بی میلی به غذا می شود. اگر قصد دارید وزن کم کنید هر چقدر بشقاب تیره تر باشد، موفق تر هستید.

2- غذاهای عصبانی کننده

رنگ قرمز رنگ خشونت،‌حمله، خشم و جنگ است. خوردن غذا در بشقاب قرمز باعث عصبانیت شده و اشتها نیز زیادتر می شود. وقتی فردی با خشم غذا می خورد،‌ غذایش را سریع و خیلی تند می خورد و همین تند غذا خوردن باعث عدم لذت بردن از غذا شده و همچنین باعث افزایش وزن او نیز می شود.

همانطور که بالاتر درباره رنگ های اشتها آور توضیح دادم باید بدانید بی شک غذاهای عصبانی کننده باعث چاقی می شوند. رنگ اغلب غذاهای ایرانی نارنجی است. حتما رنگ پلوی زعفرانی را به یاد دارید. نه تنها رنگ آن نارنجی است بلکه باعث اکسیژن رسانی نیز به مغز می شود و ذهن را تحریک کرده و اثر نیرو بخشی دارد.

3- رنگ سبز نشان از سلامتی دارد

زیبایی طبیعت به چه رنگی است؟ در پاسخ می گویید آقای مردانی زیبایی طبیعت به رنگ سبز آن است. رنگ سبز با سلامت و طبیعت عجین بوده و رنگی آرامبخش است. به نظر می رسد غذاهای سبز سالم باشند در مجموع مهم نیست که غذای سبز چه باشد ولی غذاهای سبز خوراکی های سالمی هستند.

می توان گفت غذاهای سبز برای بدن مضر نیستند و خطر آنچنانی برای بدن ندارند. بنابراین ذهن انسان با خوردن غذاهای سبز رنگ خوشحال هم می شود حتی ما دوست دارم فرض کنیم که غذاها و خوراکی های سبز سالم هم هستند

حتی ممکن است فروشنده هایی باشند که مواد خوراکی قرمز، نارنجی و زرد شان را به رنگ سبز در آورند تا شاید بتوانند آنها را بیشتر و حتی گران تر به فروش برسانند.

اشتها آورترین رنگ کدام است؟

رنگی که پر انرژی و تند که باعث افزایش فشار خون و تحریک اشتها می شود کدام است؟ به احتمال زیاد می گویید آقای مردانی متوجه شدم آن رنگ،‌ رنگ قرمز تیره است. حال متوجه شدید که چرا رستوران ها از این رنگ استفاده می کنند.

پاسخ به سوال کدام رنگ در انسان باعث افزایش اشتها میشود چندان دشوار نیست! چون الان تا حد زیادی با رنگ های اشتها آور آشنا شده ایم.

استفاده از غذاهای قرمز رنگ باعث تحریک اشتها و همچنین احساس خوشایندی و تولید انرژی می کنند. در افرادی که لاغر هستند و دوست دارند مقداری اضافه وزن پیدا کنند می توانند کمی رنگ قرمز را وارد آشپزخانه خود کنند تا اشتهایشان زیاد شود.

1- خوراکی با رنگ قرمز

میوه های قرمز رنگ:

  • انگور قرمز
  • آلو
  • آلوچه
  • گوجه فرنگی
  • گیلاس
  • توت سیاه
  • لبو
  • لوبیاقرمز
  • شاه توت
  • زغال اخته
  • توت فرنگی
  • سیب قرمز

اگر حضور ذهن دارید چند ماده غذایی قرمز رنگ را نام ببرید.

رنگ این مواد غذایی رنگی پر انرژی و آنتی اکسیدان هستند. خاصیت قلیایی این مواد غذایی باعث قلیایی شدن بدن و کاهش وزن سریع می شود. به همین خاطر در رژیم آنلاین لاغری در لاغرفیت تاکید زیادی به استفاده از خوراکی های قلیایی دارم.

2- رنگ زرد

تداعی کننده نور خورشید و نشانه قیمتی بودن، با نشاط و پر روحیه بودن است. رنگ زرد در مقیاس کم می تواند منتقل کننده خوشحالی، امیدواری و فراوانی باشد. رنگ زرد بویژه در مکان هایی که صبحانه سرو می شود بسیار مناسب است.

از مواد غذایی زرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شله زرد
  2. چیپس
  3. کوکو سیب زمینی
  4. فلفل دلمه ای زرد
  5. آرتیشو
  6. گلابی
  7. زردآلو
  8. انبه
  9. موز
  10. طالبی
  11. خربزه
  12. روغن

آیا می توانید چند ماده غذایی دیگر به رنگ زرد نام ببرید؟ کدامند؟

3- رنگ سبز

رنگ سبز سمبل و نشانه طبیعت و همچنین مترادف با خرمی و سرسبزی است. رنگ سبز باعث آسایش روح و فکر انسان می باشد. توجه کرده اید وقتی به دل طبیعت می زنید فکرتان آزاد آزاد می شود؟

رنگ سبز و رنگ طبیعت بطور غریزی  باعث احساس آرامش و هماهنگی می شود

در فصل بهار سبز حس تازگی شروع یک زندگی جدید، روشنی و سرزندگی را به ما القا می کند. رنگ سبز بر فشار خون و مشکلات قلبی اثر آرامبخشی دارد و باعث تسکین بخشی سردرد و آنفولانزا می شود. می توان گفت سبزی طبیعت چون خاصیت قلیایی دارد باعث کاهش وزن و لاغری نیز می گردد.

برخی از مواد غذایی سبز به شرح زیر است:

  1. خوش قورمه سبزی
  2. خورش کرفس
  3. اسفناج
  4. سبزی
  5. تره
  6. خیار
  7. کلم بروکلی
  8. شبدر
  9. جعفری
  10. شاهی
  11. برگ چغندر
  12. کاهو
  13. کوکو سبزی
  14. چاقاله بادام
  15. کیوی
  16. گوجه سبز

شما نیز چند ماده غذایی سبز رنگ را نام ببرید.

به نظر می رسدمزه رنگ سبز، رنگ لاغری و رنگ کاهش وزن باشد. اگر تصمیم داری لاغر بشی دوره آنلاین کاهش وزن پیشنهاد خوبیه. امیدوارم از مقاله تاثیر رنگ ها بر روی اشتها بهره برده باشید.

اگر قصد لاغری پایدار را دارید حتما سری به بخش مشاوره آنلاین تغذیه در سایت لاغرفیت بزنید:

آنلاین لاغر شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

75  +    =  79