دسته‌بندی نشده

بهترین چربی سوز طبیعی برای کاهش وزن (قلیایی)

بهترین چربی سوز طبیعی برای کاهش وزن (قلیایی) کدام است؟ همه ما به نوعی به دنبال چربی سوز طبیعی قوی هستیم. می خواهیم چربی سوز طبیعی و بدون عوارض داشته باشیم تا با آن بتوانیم به سادگی و به سرعت چربی های شکم خود را آب کنیم. بارها در سایت لاغرفیت عرض کردم که چربی سوزهای طبیعی در اطراف ما وجود دارند و می توانیم از آنها برای کاهش وزن خود استفاده کنیم.

چربی سوز طبیعی برای کاهش وزن

چربی سوز طبیعی برای کاهش وزن

شاید سخت باور کنید اما باور کنید که چربی سوز طبیعی برای کاهش وزن در همین نزدیکی شما وجود دارد. ولی ممکن است در جای دیگری سراغ آن را بگیرید. استفاده از سبزیجات و میوه ها بهترین چربی سوز طبیعی می باشند.

شاید به دنبال قرص و کپسول لاغری نیز باشید. ترکیبات همان داروهای کاهش وزن نیز از محتوای در دست شما می باشد. برفرض اگر قرص اسلیم کوییک داروی قویی برای کاهش وزن است ترکیبی از چای سبز، شوید و زیره است.

راه معجزه آسا برای کاهش وزن استفاده از مواد غذایی طبیعی و ادامه دادن آن است. اما اگر شخصی بخواهد با یک دارو ۱۰ یا ۲۰ کیلو کم کند، راه اشتباهی را انتخاب کرده و فرصت سوزی خودش را رقم می زند.

چربی سوز طبیعی قوی

از آنجایی که داروها و چربی سوزهای غیر طبیعی و شیمیایی دارای عوارض جانبی فراوانی برای شما دارند بهتر است از چربی سوز طبیعی قوی برای کاهش وزن خود استفاده کنید. عملکرد چربی سوزها متفاوت است. مثلا برخی از چربی سوزها از جذب چربی غذای شما جلو گیری می کنند.

برخی از چربی سوزها بر روی هورمون انسولین اثر کرده و سبب می شوند چربی از ذخایر چربی و آب کردن آنها می شوند. بعضی چربی سوزها نیز بر متابولیسم بدن تاثیر کرده و متابولیسم بدن را افزایش می دهند.

چربی سوزها چگونه اثر می کنند:

  1. جلو گیری از جذب چربی غذا
  2. جدا کردن چربی و آب کردن آنها
  3. افزایش متابولیسم بدن

در ادامه مقاله بهترین چربی سوز طبیعی برای کاهش وزن (قلیایی) می خواهم چربی سوزهای قلیایی را به شما معرفی کنم که می توان از آنها به نام بمب چربی سوزی گیاهی هم نام برد. چرا که یکی از موثر ترین روش برای آب کردن چربی های شما هستند.

چربی سوزهای قلیایی کاهش وزن

چای سبز برای کاهش وزن

چای سبز برای کاهش وزن

 

چای سبز یکی از مواد غذایی است که خاصیت قلیایی بسیار بالایی دارد. در عصاره چای سبز محتوای چربی سوز قرص چای سبز را نیز دارد و می توان در کاهش وزن از عصاره آن استفاده کرد.

کافئین و همچنین پلی فنول اپی گالاکتچین گالات موجود در عصاره چای سبز از بهترین چربی سوزهای گیاهی و طبیعی به حساب می آید. از چای سبز می توان به  چربی سوز قوی شکم نام برد. لطفا برخی کلمات سخت را که به آنها نیاز ندارید، به ذهن نسپارید.

پلی‌فنول اپی‌گالاکتچین‌گالات و کافئین مکمل هم بوده و با واکنش گرمازایی سبب سوزانده شدن چربی های بدن شما می شوند. شاید بگویید آقای مردانی کمی ساده تر جمله را بیان کنید می گویم: فرایند گرمازایی چای سبز باعث می شود کالری های اضافی برای تولید گرما در بدن سوزانده شوند.

جالب است بدانید 6 تحقیق نشان داد که مصرف کردن کافئین و چای سبز، چربی سوزی را تا 16% نسبت به قرص های دارو نما زیاد تر کرد. به همین دلیل است که چای سبز را یکی از چربی سوزهای قلیایی و قوی نام می بریم.

در یک پژوهش محققین به مقایسه کردن اثرات کافئین، پلاسیبو و ترکیبی از چای سبز بر روی چربی سوزی پرداختند. محققین دریافتند که ترکیب کافئین و چای سبز در روز 65 کالری می سوزاند. یعنی بیشتر از کالری سه قاشق برنج انرژي و کالری می سوزاند.

حتی کافئین به تنهایی حدود 80 کالری بیشتر از همان قرص های دارو نما سوزاند که جای تعجب دارد. مصرف 250 تا 500 سی سی چای سبز یعنی حدود یک تا دو فنجان چای سبز را برای افزایش چربی سوزی به شما توصیه می کنم.

کافئین برای کاهش وزن

راجع به کافئین چه اطلاعاتی دارید؟ یک چربی سوز طبیعی بوده که بطور خاص در چای سبز، دانه کاکائو و قهوه وجود دارد. مکانیسم کافئین برای کاهش وزن به این صورت است که سوخت و ساز و متابولیسم چربی را افزایش می دهد.

طبق پژوهش های انجام شده کافئین میزان سوخت و ساز را تا 16% بالا می برد. این افزایش متابولیسم به مدت یک تا دو ساعت نیز ادامه دارد. بررسی هایی نیز نشان داده است که کافئین میزان چربی بعنوان سوخت را نیز افزایش می دهد و از چربی بعنوان سوخت در بدن استفاده می شود.

بررسی فوق برای کسانی جواب داد که کمی اضافه وزن داشتند و کافئین برای کاهش وزن افراد چاق کمتر دیده شده است. اما نکته جالب این است که بدن به کافئین عادت کرده و باید مصرف را روز به روز بیشتر کنید و این کار یعنی وابستگی به کافئین که سایت لاغرفیت آن را تایید نمی کند.

همچنین اعتقاد بر این است که نوشیدن چند فنجان قهوه بصورت روزانه فواید شگفت انگیزی داشته و به شما در تمرین ورزشی و چربی سوزی کمک می کند. اگر سوال کنید آقای مردانی درست است یا خیر؟ می گویم قهوه چون خاصیت اسیدی دارد باعث افزایش چربی های دور کمر می شود.

فیبر محلول برای کاهش وزن

دو گروه فیبر موجود است، فیبرهای محلول و فیبرهای غیر محلول.

عملکرد فیبر محلول به این شکل است که در دستگاه گوارش آب را به خود جذب کرده و ژلی به نام ویسکوز به خود جذب می کند. فیبر محلول سرعت حرکت مواد مغذی از معده را به روده کمتر کرده و با این کار باعث می شود جذب مواد مغذی در روده به خوبی صورت بگیرد. کاهش سرعت حرکت مواد مغذی باعث احساس سیری بیشتر شما نیز می شود.

اما باید بدانی که افزایش جذب مواد مغذی باعث ایجاد یبوست نمی شود. مقاله درمان یبوست با رژيم قلیایی را از سایت لاغرفیت نگاه کنید.

در بررسی ها به اثبات رسیده است که فیبر محلول سطح دو هورمون سیری (PYY و GLP-1) را افزایش داده و همین امر باعث کاهش هورموی اشتها یعنی گرلین شده که اشتها را تحت کنترل خود می گیرد.

از منابع مهم فیبر محلول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیب
  • جو دو سر
  • برنج قهوه ای
  • مرکبات
  • لوبیا
  • عدس
  • توت فرنگی

در تحقیقی برنامه رژيمی که میزان فیبر بیشتری در رژیم وجود داشت، افراد کالری کمتری مصرف کردند. به نظر می رسد رژيم قلیایی برای کاهش وزن نتیجه مطلوبی دارد چون فیبر زیادی در این برنامه رژيم لاغری وجود دارد. مقاله رژيم قلیایی را بخوانید.

فیبرهای نامحلول در آب حل نمی شوند. فیبرهای نامحلول مقدار زیادی حجم به مدفوع داده و به دفع مدفوع کمک می کنند. فیبرهای نامحلولی که در میوه ها و سبزی ها وجود دارد نظیر سلولز، همی سلولز و همچنین لیکنین هستند.

فیبر نامحلول در انواع سبزیجات، غلات کامل و میوه ها وجود دارد که برای حفظ سلامتی روده توصیه می شود.

 پلی‌فنول‌ها برای کاهش وزن

از نام پلی فنول ها نترسید چون در سیب درختی موجود می باشند. می خواهم عملکرد پلی فنل ها را در کاهش وزن به شما بگویم. پلی فنول ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که در مواد غذایی بخصوص سبزیجات و میوه ها وجود دارند.

برخی از پژوهش ها نشان داده اند که مواد غذایی مملو از پلی فنل ها به لاغر شدن کمک می کنند. این تحقیقات نشان می دهند که غذاهایی که از پلی فنل ها سرشار هستند با کم کردن وزن در ارتباط می باشند.

همچنین تحقیقی که دریافت مکمل زردچوبه در آن به نمایش گذاشته شد، مشخص شد زردچوبه سبب کاهش وزن در اشخاص مبتلا به سندرم متابولیک می شود.

برخی خوراکی های سرشار از پلی‌فنول‌ها به شرح زیر است:

  • گریپ فروت
  • گلابی
  • زردچوبه
  • اسفناج
  • کلم بروکلی
  • چای سبز
  • سیب درختی

یوهمبین برای کاهش وزن

یوهمبین ماده ای که از درختی در مرکز غرب آفریقا حاصل می شود. گر چه مصرف بیشتر این ماده گیاهی برای تقویت قوای جنسی به کار می رود ولی خاصیت چربی سوزی نیز دارد.

عملکرد یوهیمبین به این شکل است که گیرنده های آلفا آندروژنیک را مسدود کرده و چربی سوزی کمک می کند. گیرنده های آلفا ۲ به آدرنالین می چسبند و اثرات آدرنالین را سرکوب کرده و باعث چربی سوزی می شوند.

 

 

پروبیوتیک ها برای کاهش وزن

پروبیوتیک ها همان مخمرها و باکتری های زنده هستند که برای حفظ سلامتی انسان بسیار مفید می باشند. از مواد غذایی که پروبیوتیک دارند می توان به غذاهای تخمیری مثل کیمچی، ماست، تمپه، و ساورکراوت نام برد. البته چربیوتیک ها بصورت مکمل نیز در درسترس هستند.

آیا می دانید دستگاه گوارش انسان خانه میلیون ها باکتری است؟ طبق تحقیقات مصرف پروبیوتیک ها باعث متعادل شدن باکتری های مضر و مفید روده می شود.

برخی از متخصصین این ادعا را دارند که باکتری های مفید روده نقش زیادی در کم کردن وزن و متابولیسم بدن به عهده دارند. ولی بررسی ها در زمینه باکتری ها و کاهش وزن محدود بوده و تحقیقات بیشتر طلب می شود.

در سایت لاغرفیت به کرار گفته ام اگر می خواهید ماست بخورید، آن را با پونه بخورید که خاصیت اسیدی ماست به خاصیت قلیایی تبدیل شود. چون خاصیت قلیایی باعث کاهش وزن می شود.

رژيم بستنی چیست را مطالعه کنید.

کاهش وزن جادویی

آیا قرص جادویی برای کاهش وزن وجود دارد؟ آیا راه جادویی برای کاهش وزن وجود دارد؟ کاهش وزن سریع یعنی چه؟ اساس کاهش وزن بر اساس اجرای راه کارهای کاهش وزن و همچنین حوصله و صبر است.

سرعت و کاهش وزن ضد و نقیض هم هستند. در این رابطه مثالی برای شما می آورم. رانندگی به یادگیری نیاز دارد و آموزش های لازم را بایستی یاد بگیرید. اگر بخواهید زبان انگیلسی یاد بگیرید، به یادگیری و آموزش نیاز دارید.

برای یادگیری هر هنری نیاز است قواعد و قوانین آن را یاد بگیرید. در این میان کاهش وزن هم نیاز به یادگیری دارد. آموزش تکنیک های انگیزشی و تکنیک های لاغری الزامی است.

از طرفی یادگیری راه کارهای کاهش وزن نیاز به زمان دارد. کسی که ۱۰ کیلو کاهش وزن داشته مطمئنا یک شبه به لاغر شدن خود نرسیده است. پس کاهش وزن جادویی وجود خارجی ندارد.

دوره کاهش وزن ۳۰ روزه رژيم قلیایی به شما تکنیک های لاغر شدن را آموزش می دهد. در ضمن برنامه رژيم قلیایی برای شما در این دوره تنظیم و سه ماه نیز دوره لاغری ادامه دارد. این دوه ارزشمند و کم نظیر را از دست ندهید.

در اینجا مقاله بهترین چربی سوز طبیعی برای کاهش وزن (قلیایی) را به پایان می بریم و از شما بخاطر اینکه به سایت لاغرفیت سر می زنید، متشکرم

محمود مردانی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6  +  3  =