رژيم قلیایی, لاغری

بهترين زمان برای وزن كردن (لاغرفیت)

بهترين زمان برای وزن كردن (لاغرفیت)

بهترين زمان برای وزن كردن (لاغرفیت) را در این مقاله می خوانیم. افرادی بطور مرتب و  در زمان های مختلف خودشان را وزن می کنند. به نوعی وسواس وزن کشیدن گرفته اند. همانطور که در سایت لاغرفیت مکررا گفتم بهترین ساعت اندازه گیری وزن زمان خاصی دارد. برخی سوال می کنند آقای مردانی به ما بگو علت افزایش وزن در شب چیست؟ علت افزایش وزن ناگهانی چی میتونه باشه؟ در این مطلب می خواهیم به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهیم. پس تا آخر این مقاله با ما باشید.

بهترین ساعت اندازه گیری وزن

بهترین ساعت اندازه گیری وزن

سوال های پر تکرار در ارتباط با بهترین ساعت اندازه گیری وزن به این شرح هستند. آیا اینها سولات شما نیز می باشند؟ این مطالب را در این مقاله می خوانید:

  1. بهترین زمان برای اندازه گیری وزن چه ساعتی است
  2. بهترین زمان برای اندازه گیری وزن چه زمانی است
  3. چگونه وزن دقیق خود را بفهمیم
  4. زمان های اشتباهی وزن کشی 
  5. علت افزایش وزن در شب
  6. وزن کشی بعد از ورزش
  7. آیا بعد از ورزش وزن بالا می رود

معمولا بیشتر کسانی خودشان را وزن می کنند که به نوعی در رژيم لاغری و تناسب اندام به سر می برند. وضعیت این افراد بهتر از شخصی است که خودش رژيم می گیرد. چون مشاور تغذیه به آن فرد می گوید چه زمانی خودش را وزن کند.

در شخص دوم سردرگمی ایجاد شده و نمی داند بهترین زمان برای اندازه گیری وزن چه زمانی است. او به هر ترازویی که دست پیدا کند خودش را وزن می کند. فرقی ندار ترازوی منزل خواهرش یا ترازوی مطب یا هر جای دیگر باشد، فقط می خواهد وزن خودش را در آن لحظه متوجه شود.

فردی به من گفت: کجا میتونم خودمو وزن کنم؟ با ترازوی منزل خواهرم یه وزن نشون می ده و با ترازوی داروخانه یه وزن دیگه. یکی از نکات وزن کشی این است که فقط با یک ترازو خودتان را وزن کنید. در ادامه به شما می گویم که بهترین زمان وزن کشی چه زمانی است.

علت افزایش وزن در شب

وزن در شب اندکی بیشتر از وزن در روز است. به نظر شما علت افزایش وزن در شب چی میتونه باشه؟ اگر دقت کرده باشید ما صبح ناشتا هیچ چیزی نخوردیم. حتما می گویید آقای مردانی این که واضح است. درست می گویید ولی از زمانی که بیدار می شویم در وعده های اصلی و بین وعده ها مشغول خوردن می باشیم. علت نوسان وزن در رژیم نیز به شرح زیر است.

آب، چای، قهوه و غذا می خوریم. بعنوان مثال یک لیوان آب ربع کیلو وزن دارد و اگر ۴ لیوان آب بخورید یک لیتر یا یک کیلو به وزن شما اضافه می شود. تمام مواد غذایی که ما می خوریم دارای وزن هستند. از اینرو می توانید حدس بزنید علت افزایش وزن در شب چی میتونه باشه؟ چون از اول صبح تا آخر شب وزن خوردنی ها جمع می شود و به وزن شما اضافه می گردد.

یک علت افزایش وزن در خانمها همین مسئله می باشد. افزایش وزن در زمان تخمک گذاری نیز یک علت افزایش وزن در خانمها است.

تمرین سایت لاغرفیت برای شما:

لطفا در هر ساعتی از شبانه روز که هستید خودتان را وزن کنید و آن ورن را یادداشت نمایید. حالا چهار لیوان آب بخورید و با همان ترازو خودتان را وزن کنید. وزن اولیه شما چند کیلو بود؟ وزن بعدی چند کیلو بود؟ چند کیلو اضافه کردید؟ ۴ لیوان آب زیاد است ولی به امتحانش می ارزد.

اگر نتوانستید چهار لیوان آب بخورید، با دو لیوان آب این تمرین را انجام دهید.

زمان های اشتباهی وزن کشی

زمان های اشتباهی وزن کشی

اشتباه های رایج وزن کشی:

  1. زمان های اشتباهی وزن کشی
  2. مکان های اشتباهی وزن کشی

دو اشتباه رایج وجود دارد: زمان های اشتباهی وزن کشی و مکان های اشتباهی وزن کشی. برای اینکه این موضوع را درک کنید باید بدانید که اگر ترازو هم یکی باشد، وزن در طبقه دهم با وزن در طبقه اول متفاوت است. این اختلاف وزن در طبقات به جاذبه زمین برمی گردد که نیاز به توضیح در این مقاله بهترين زمان برای وزن كردن (لاغرفیت) نیست.

زمان های اشتباهی وزن کشی نیز برمی گردد به وزن کردن ساعات مختلف شبانه روز که ترازو اگر هم یکی باشد، وزن های مختلفی را نشان می دهد. بهتر این است که در یک زمان خاص مثلا قبل از صبحانه یا مثلا قبل از ناهار با توجه به شرایط، خودتان را وزن کنید.

بهترین زمان برای اندازه گیری وزن چه ساعتی است

بهترین زمان برای اندازه گیری وزن چه زمانی است

دو سوال بالا که خیلی ها چه بصورت حضوری و چه در سایت لاغرفیت از من می پرسند، تقریبا یک مفهوم را دارد. در پاسخ به این سوال ها می توانیم توصیه کنیم که بهترین زمان برای اندازه گیری وزن شما صبح زود است. زمانی که از خواب بیدار شدید و قبل از صبحانه و بعد از دستشویی رفتن خودتان را وزن کنید. حتی ترازو نیز نباید تغییر کند.

بهترین زمان برای اندازه گیری وزن چه ساعتی است

  1. قبل از صبحانه
  2. بعد از اجابت مزاج
  3. با لباس خیلی کم
  4. با یک ترازو

بعضی ها به من می گویند آقای مردانی می توانیم بدون لباس خودمان را وزن کنیم؟ به آنها می گویم اگر شرایط مساعدی دارید و در منزل هستید بله. چون برخی افراد عادت دارند بدون لباس خودشان را وزن کنند. اما اگر شرایط طوری است که مثلا ترازو در منزل موجود نیست و با ترازوی خانه های بهداشت یا داروخانه ها وزن می کنید، شرایط متفاوت است. در این شرایط حداقل یک کیلو برای وزن لباس هایتان محاسبه کنید.

توصیه سایت لاغرفیت به شما:

یک ترازوی خانگی دیجیتالی برای خودتان تهیه کنید تا مجبور نباشید استرس وزن کردن اینطرف و آنطرف را داشته باشید.

چگونه وزن دقیق خود را بفهمیم

همانطور که در پاراگراف بالا گفتم شرایط وزن کردن بایستی استاندارد باشد. بهترین زمان برای اندازه گیری وزن چه زمانی است رانیز توضیح دادیم. ولی برخی از اشخاص وسواس وزن کردن دارند. یکی از مراجعانم می گفت: من چون ترازو دارم، هر ساعت خودم را وزن می کنم. ولی او وزن واقعی خودش را نمی دانست.

برای پاسخ به این سوال که چگونه وزن دقیق خود را بفهمیم نیاز است در همان زمان اول صبح خودتان را وزن کنید و دیگر در ساعات شبانه روز از وزن کردن خود خودداری نمایید. با یک بار وزن کردن آن هم در اول صبح خیال تان راحت تر می شود.

سفارش من (محمود مردانی) این است که حتما مقاله فواید رژيم قلیایی را مطالعه نمایید.

وزن در زمان پریودی

در خانم ها وزن در زمان پریودی فرق می کند. در بین مراجعان خانمی که تا به حال داشته ام این قضیه صادق بوده است که وزن زمان پریود اندکی افزایش پیدا می کند. یکی به علت افزایش اشتها قبل از پریود و دیگری افزایش حجم آب در بدن در زمان پریود.

در حقیقت کاهش وزن و پریود با یکدیگر هماهنگ نیستند. چون در زمان پریود کاهش وزن به چالش کشیده می شود و اگر فرد از این موضوع اطلاعی نداشته باشد باعث دلسردی و ناامیدی در وی خواهد شد. در زمان پریود معمولا بین حدود یک کیلو تا سه کیلو افزایش وزن کاذب را مشاهده می کنید.

این افزایش وزن به دلیل احتباس و ورم بدن خانم ها می باشد. حتی میزان ادرار نیز ممکن است کمتر شود. همه اینها به دلیل نیاز بیولوژيکی بدن خانم ها در این زمان خاص پریودی و سیکل ماهیانه است. بعضی ها سوال می کنند آقای مردانی ایا پریود شدن باعث لاغری میشود؟

در بین خانم هایی که اضافه وزن دارند و یا اینکه چاق هستند زمان پریود باعث کمی افزایش وزن می شود.

وزن کشی بعد از ورزش

وزن کشی قبل از ورزش با وزن کشی بعد از ورزش با یکدیگر فرق دارند. در زمان ورزش میزان تعریق افزایش یافته و با تداوم تعریق در ورزش از وزن شخص ورزشکار کم می شود. البته این در حالی است که بین ورزش آب نخورد و جبران وزن تعریق را نکند. گر چه نخوردن آب هنگام ورزش کار اشتباهی است. ولی یک سوال این است که آیا بعد از ورزش وزن بالا می رود؟

توصیه لاغرفیت به ورزشکاران این است که در زمان ورزش حتما آب بنوشند که از دهیدراتاسیون و کم آبی بدن پیشگیری شود. در ادامه مقاله بهترين زمان برای وزن كردن (لاغرفیت) به یک سوال اساسی می رسیم که آیا بعد از ورزش وزن بالا می رود یا نه؟

اگر می خواهید بدانی وضعیت بدن شما چگونه است مقاله فرمول bmi چیست را بخوانید. در آن مقاله می توانید با یک محاسبه خیلی ساده شاخص توده بدن خودتان را حساب کنید.

آیا بعد از ورزش وزن بالا می رود

آیا بعد از ورزش وزن بالا می رود

ورزش باعث افزایش عضلات شده و در نتیجه اندکی وزن بالا می رود.

در جواب این سوال که آیا بعد از ورزش وزن بالا می رود به توضیح ساده زیر دقت کنید.

اگر ورزشکار باشید می دانید که بعد از ورزش وزن بالا می رود. خیلی ها سوال می کنند که آقای مردانی چرا ما ورزش می کنیم وزنمان زیاد می شود؟ افزایش وزن بعد از ورزش به دلیل افزایش جرم عضلات است. یعنی عضلات شما بزرگتر می شود. به بزرگتر شدن عضلات در ورزش هایپرتروفی می گویند.

ضرورت دارد بدانید افزایش وزنی که با ورزش صورت می گیرد خوشایند است. چرا؟ چون عضلات بزرگتر شده و از طرفی چربی از بین می رود. در حقیقت چربی کم شده و عضلات زیاد می شوند. حتما در کودکی این سوال را از شما پرسیده اند که یک کیلو پنبه سنگین تر است یا یک کیلو آهن؟ اگر از شما سوال نشده من می پرسم و شما پاسخ بدهید.

در آن زمان معمولا همه ما می گفتیم یک کیلو آهن از یک کیلو پنبه سنگین تر است. ولی هر دو وزن یکسانی دارند. حالا یک کیلو چربی با یک کیلو عضله از نظر وزنی مساور ولی از نظر حجمی خیلی تفاوت دارند. تقریبا حجم چربی سه چهار برابر حجم عضله است.

علت پایین نیامدن وزن در رژیم بعضی اوقات به علت افزایش جرم عضلانی است.

چرا نباید هر روز خود را وزن کنیم

حتما می دانید افراط و زیاده روی در هر کاری پسندیده نیست. اینکه چرا نباید هر روز خود را وزن کنیم نیز به افراط و زیاده روی در وزن کردن برمی گردد. عده ای وقتی مدام هر روز و هر ساعت خودشان را وزن می کنند استرس می گیرند.

استرس نیز به نوبه خود باعث ترشح هورمون کورتیزول شده و به دنبال آن انسولین ترشح می شود. ترشح انسولین باعث ورود گلوکز به داخل سلول شده و قند خون پایین می آید. افت قند خون همان و گرسنگی همان، که باعث حمله به خوراکی می شود. این مکانیسم باعث چاقی و اضافه وزن می شود.

گر چه افرادی هم هستند که اگر هر روز خودشان را وزن کنند استرس نمی گیرند ولی در کل می گوییم نباید هر روز خودتان را وزن کنید. اندازه گیری قد و وزن باید بصورت استاندارد باشد.

چگونه بدون ترازو وزن خود را بگیریم

اینکه چگونه بدون ترازو وزن خود را بگیریم سوالی است که برخی به دنبال آن هستند. ولی تا کنون من بعنوان مشاور تغذیه نمی دانم که چگونه بدون ترازو وزن خود را بگیریم و نمی دانم چرا اصلا این سوال مطرح می شود. آیا شما می دانید؟

در این مقاله بهترين زمان برای وزن كردن (لاغرفیت) نیز آن سوال بی جواب را آورده ام به دلیل اینکه مطرح کردن سوال مجهول نتیجه ای ندارد. گر چه شرایطی برای وزن کردن زیر آب نیز موجود می باشد. شاید بتوانید اندازه گیری وزن مواد غذایی بدون ترازو را با چشم و بصورت تقریبی اندازه بگیریم ولی فرمول محاسبه وزن معمولا با ترازو صورت می گیرد.

پیشنهاد سایت لاغرفیت: هفته ای یک بار آن هم ناشتا خودتان را وزن کنید. افرادی که چاق هستند و در دوره ۳۰ روزه رژيم قلیایی شرکت می کنند طبق محاسبه کلیپ های آموزشی خودشان را وزن می نمایند. آنها بدون استرس و در کمال آرامش خودشان را وزن می کنند و از کاهش وزن سریع خود لذت می برند.

بهترين زمان برای وزن كردن (لاغرفیت) را مطالعه کردید. از شما متشکرم

در صورتی که پیشنهاد یا سوالی در این زمینه و یا در زمینه کاهش وزن داشتید برای ما کامنت بگذارید. محمود مردانی سایت لاغرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

80  +    =  83